Epifaniczny tom 15 – rozdział 1 – str. 28

Chrystus: Jego karnacja

zaprzeczają, że został On spłodzony przez Ducha Świętego, utrzymując, że spłodził Go Józef. Autorzy tych zaprzeczeń z powodu swej niewiary są częścią symbolicznego męża trzymającego drugą broń ku zabijaniu (Ezech. 9), a więc są przesiewaczami, a jako tacy okazują się wyznawcami i nauczycielami błędu na ten temat. Jeśli chodzi o twierdzenie niektórych Żydów, że Józef był prawdziwym i wyłącznym ojcem Jezusa, trzeba powiedzieć, że z wyjątkiem doktryny trójcy, której odrzucenie przez nich jest usprawiedliwione, czują się oni bardziej urażeni doktryną o spłodzeniu Jezusa z Ducha i narodzeniu z Marii Panny niż jakąkolwiek inną doktryną tzw. ortodoksji. W związku z twierdzeniem, że Pandera był ojcem Jezusa, rabini złośliwie opisali rzekomy akt Jego spłodzenia jako spłodzenie bękarta. Co więcej, utrzymują oni, że stało się to podczas menstruacji Marii, co według nauki jest niemożliwe, gdyż w czasie menstruacji nie może dojść do spłodzenia. Mimo to żydowska teologia wymaga poglądu, że Mesjasz musi się narodzić bez udziału ludzkiego ojca, ponieważ słusznie uczy ona, iż grzech nie jest kwestią ciała, lecz duszy, i że dusza pochodzi od ojca (1Moj. 46:26), a ciało – od matki, w wyniku czego grzeszność jest przekazywana przez ojca. Żydowska teologia naucza także, że Mesjasz będzie bez grzechu. Z jej odpowiednich nauk wynika zatem, że Mesjasz nie może mieć ludzkiego ojca, gdyż to czyniłoby Go grzesznym. Żydowska teologia potrzebuje zatem doktryny głoszącej, że osoba spładzająca Mesjasza nie może być istotą ludzką. Dostrzegamy zatem błędne rozumowanie Żydów i modernistów w ich odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób nastąpiła karnacja. Jezus był tylko uważany za syna Józefa (Łuk. 3:23). Prosimy zwrócić uwagę na zmianę terminu spłodził we wszystkich przypadkach z Mat. 1:1-16 na wyrażenie „Marii, z której narodził się Jezus” w drugiej części Mat. 1:16. Gdyby spłodził Go Józef, zdanie to brzmiałoby: Józef spłodził Jezusa, tak jak Mat. 1:2-16 mówi o wszystkich tych, którzy spłodzili syna.

      Doprowadza to nas do rozważenia tego, w jaki sposób nastąpiła karnacja. Odpowiadamy na to następująco: Jego ludzkie spłodzenie było bezpośrednim aktem Boga przez

poprzednia stronanastępna strona