Epifaniczny tom 15 – rozdział 1 – str. 33

Chrystus: Jego karnacja

o narodzinach z dziewicy nie uczono przed Mateuszem i Łukaszem? Odpowiadamy, że twierdzenie Jezusa o bezgrzeszności oznacza Jego spłodzenie przez ojca niebędącego człowiekiem, tj. przez Boga. Gdyby bowiem został On spłodzony przez grzesznego ludzkiego ojca, który siłą rzeczy dziedzicznie przekazałby Mu grzeszność, byłby grzesznikiem. Twierdził jednak, że jest bez grzechu (Jana 8:46). U Jan 8:41 Żydzi kontrastowali swoje narodziny, jako niepochodzące z nierządu, z narodzinami Jezusa, sugerując, że właśnie za takie je uważali. Tak bowiem oni i Żydzi od tamtej pory interpretują narodziny Jezusa z Marii. Jego odpowiedź z wersetu 46 odrzucała sugerowane przez nich oskarżenie i oznaczała narodzenie z dziewicy.

      Także św. Piotr (Dz.Ap. 2:24) w dniu Pięćdziesiątnicy przedstawiał Jezusa jako bezgrzesznego, nazywając Go Świętym (w. 27), czego dowodem było Jego zmartwychwstanie. Wszystko to oznacza Jego narodzenie z dziewicy. Niedługo potem Piotr nazywa Go Świętym i Sprawiedliwym oraz zmartwychwstałym Dawcą Życia (3:14,15), co także sugeruje narodziny z dziewicy z racji Jego bezgrzeszności. Bezgrzeszność Jezusa jest najmocniejszym dowodem Jego narodzin z dziewicy i ojcostwa Boga. Podstawa głoszenia przez Apostołów odpuszczenia grzechów przez ofiarę Jezusa jest dowodem narodzin Jezusa z dziewicy, co zostało poprzedzone spłodzeniem Go przez Boga (Dz. 2:38; 3:26; 4:12; 5:31; 10:43; 13:38,39). Modernistom i wszystkim innym, którzy zaprzeczają narodzinom z dziewicy na podstawie milczenia Marka, mówimy, że Mateusz i Łukasz byli natchnieni. A zatem opisane przez nich narodziny z dziewicy są własnymi słowami Boga na ten temat i są prawdziwe, nawet jeśli pisali oni po Marku, którego milczenie w tej kwestii można wytłumaczyć tym, iż miał on inny cel w pisaniu swej Ewangelii, który nie wymagał od niego pisania czegokolwiek o Jezusie, zanim Ten był gotowy rozpocząć Swą służbę. Tak więc fakt, że nie wspomina on o narodzinach Jezusa z dziewicy, nie jest tego zaprzeczeniem. Nie zapominajmy, że zaprzeczanie narodzinom Jezusa pochodzi od Jego wrogów – niewierzących i potępionych przez Jezusa Żydów, niewierzących modernistów, co pozwala nam odpowiednio spojrzeć

poprzednia stronanastępna strona