Epifaniczny tom 15 – rozdział 10 – str. 654
Duch Święty: jego świadectwo i odpowiedź na rzekome argumenty
że ich grzechy są im przebaczone, że sprawiedliwość Chrystusa jest im przypisana, że są przyjaciółmi Boga i że Bóg pomaga im żyć sprawiedliwie. Bez względu na to, czy jesteśmy członkami Maluczkiego Stadka, Wielkiej Kompanii, Młodocianych Godnych czy wiernych usprawiedliwionych, korzystajmy z całego należącego do nas świadectwa Ducha, prawdy, by odrzucać strzały przeciwnika, gdy kusi nas do porzucenia naszej nadziei. Używajmy go także do pocieszania naszych serc co do naszego stanowiska.
Dość szczegółowo omówiliśmy główne zarysy prawdy naszego tematu, Ducha Świętego. Przy okazji obaliliśmy pogląd, że Duch Święty jest osobą, rozważając niektóre wersety, które według trynitarzy rzekomo uczą, iż Duch Święty jest osobą. Wierzymy w osobowość Ducha Świętego, lecz nie wierzymy w Ducha Świętego jako osobę. Osobowością Ducha Świętego jest bowiem Ojciec i Syn, jak również wszystkie pozostałe dobre istoty: aniołowie, święci itd., którzy go posiadają. Osobowość zawiera się bowiem w usposobieniu, którego częściami są intelekt, uczucia i wola – elementy osobowości. Wszystkie osoby je posiadają, a więc posiadają osobowość. Dlatego Ducha Świętego mają jako osobowość Ojciec, Syn, święci, dobrzy aniołowie itd. w ich usposobieniach, ponieważ każdy, kto posiada święte usposobienie, posiada Ducha Świętego jako swą osobowość. Zatem osobowość Ducha Świętego jest ich osobowością, ich usposobieniem. Trynitarze mają ogromne trudności ze znalezieniem biblijnej podstawy swej doktryny o jednym Bogu w trzech osobach, a szczególnie w odniesieniu do trzeciej z tych osób – Ducha Świętego. Nie mając ani jednego wersetu, który by tego dowodził, chwytają się każdego tekstu dotyczącego Boga, gdzie wymienione są trzy rzeczy, jako dowodu trójcy, a więc jako dowodu, że Duch Święty jest osobą. Zbadamy obecnie używane przez nich wersety i – jak wierzymy – przekonamy się, że żaden z nich nie naucza doktryny o trójcy, która jest sfałszowaniem prawdy na ten temat.
Na przykład, w opisie stworzenia wspomniany jest Duch Boży unoszący się na powierzchni wód (1Moj. 1:2)