Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 695

Różne Boskie Przymierza

nie tylko temu, które jest z zakonu [nie tylko Żydom wierzącym w Chrystusa], ale i temu, które jest z wiary Abrahamowej [tym, którzy posiadają jego wierność, którzy naśladują go i którzy są prawdziwymi dziećmi wierzącego Abrahama, tj. prawdziwymi dziećmi Bożymi: przede wszystkim Jezusowi, Kościołowi kroczącemu Jego śladami i dostępującemu dzięki temu chwały, czci i nieśmiertelności; Wielkiej Kompanii, otrzymującej nieskazitelność, lecz nie nieśmiertelność; oraz Starożytnym i Młodocianym Godnym, którzy na tysiąc lat otrzymają doskonałe człowieczeństwo, a pod koniec tego tysiąca lat dostąpią sposobności zmiany natury – nie jest nam objawione, jaka to będzie natura, lecz otrzymają jakąś naturę duchową, życie na duchowym poziomie, jako wierni Bogu], który jest ojcem nas wszystkich [wszystkich wiernych]”.

      Zastanowimy się teraz nad obiektami Przymierza Sary. Posłużymy się Psalm 50:5 i Rzym. 9:7,8. Najpierw zacytujemy Psalm 50:5: „Zgromadźcie mi świętych moich, którzy ze mną uczynili przymierze przez ofiarę”. Podane jest tutaj polecenie dla ludu Bożego na cały Wiek, szczególnie dla 49 członków gwiezdnych, zwłaszcza dla dwóch ostatnich z nich – Posłańca Paruzji oraz Posłańca Epifanii. Wypełniło się to w Żniwie Wieku Żydowskiego, kiedy zaczęli oni zgromadzać świętych do Jezusa. Wypełniło się też w Żniwie Wieku Ewangelii, gdy zgromadzali świętych – tych, którzy zawarli przymierze przez ofiarę. Te poświęcone jednostki, które zawarły z Bogiem przymierze przez ofiarę, które pozwalają, aby to przymierze rozwijało ich, i które trwają aż do śmierci pod jego wpływem, są obiektami Przymierza Sary.

      W Rzym. 9:7,8 czytamy: „Ani dlatego, że są nasieniem Abrahamowym, wszyscy są dziećmi [Apostoł mówi nam tutaj, że nie wszyscy potomkowie Abrahama, wspomniani tutaj pod okre­śleniem nasienie, są dziećmi antytypicznego Abrahama]; ale w Iza­aku będzie nazwane twoje nasienie [typiczne nasienie zostało nazwane w typicznym Izaaku; a antytypiczny Izaak – Jezus, Gło­wa, oraz Kościół, Jego Ciało, po Nim – są nasieniem, ponieważ są tymi, którzy jako dzieci Boże – Jezus, Głowa, oraz Kościół,

poprzednia stronanastępna strona