Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 701
Różne Boskie Przymierza
czego w tym życiu jeszcze nie posiadali, lecz było im obiecane poza zasłoną. Otrzymają je gdy ujdą skażenia, które jest na świecie przez pożądliwość, tzn. skażenia, jakie świat posiada przez samolubstwo. Cielesny Izrael także posiadał to skażenie. Podlegał skażeniu przez grzech Adamowy, który przeszedł na niego dziedzicznie. Był pod potępieniem wykazanym przez Przymierze Zakonu i proroków, którzy uczyli go zgodnie z tym przymierzem. Był pod potępieniem, ponieważ odrzucił Chrystusa i dawane przez Niego poselstwo, ściągając na siebie i swe dzieci przerażającą klątwę: „Krew jego na nas i na dzieci nasze”. Klątwa ta spadła na cielesny Izrael w czasie Wieku Ewangelii. Tylko ci z cielesnego Izraela uniknęli tej klątwy, którzy weszli do wysokiego powołania, co w przypadku niektórych nastąpiło w czasie Żniwa Wieku Żydowskiego, dla bardzo nielicznych w okresie Interim – w czasie między dwoma Żniwami, a dla niektórych w czasie Paruzji. Wolność od klątwy będzie towarzyszyła w okresie Epifanii tym, którzy pozostaną wierni. Widzimy więc, że wspaniała obietnica Boskiej natury została złożona tym, którzy unikają skażenia, jakie jest na świecie przez pożądliwość. Zostanie wobec nich zrealizowana, gdy okażą się wierni aż do śmierci. Werset ten wskazuje także, że obiecana jest niebiańska, Boska nagroda, a więc wyraźnie dowodzi, że przymierze działa w czasie Wieku Ewangelii, rozwijając nasienie, które ma być jako gwiazdy niebieskie, tj. niebiańskie.
Obj. 5:10 to kolejny stosowny werset: „I uczyniłeś nas Bogu naszemu królami i kapłanami, i królować będziemy na ziemi”. Mamy tutaj tłumaczenie, które wymaga pewnej poprawy. Zwracając się do naszego Pana Jezusa, Kościół mówi: „uczyniłeś [w czasie Wieku Ewangelii] nas Bogu naszemu królestwem i kapłanami”. Są oni Boskim królestwem w chwale, czci i nieśmiertelności, kiedy zwyciężą. W ciele, w czasie Wieku Ewangelii, mają nadzieję być tym Królestwem. Trwają w tej nadziei w tym znaczeniu, że przejawiają wobec niej umysłową ocenę i poleganie serca.