Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 704
Różne Boskie Przymierza
Tak więc dzieci obietnicy, Jezus i Kościół, są dziedzicami. Jako dziedzice, są chwalebnym nasieniem Abrahama, które w odpowiednim czasie będzie błogosławić wszystkie rodziny, narody i rodzaje ziemi]”.
Następnie zbadamy Izaj. 54, który jest znamienną prezentacją zarysów łaski Przymierza Abrahamowego reprezentowanych w Sarze. Werset 17 (KJV): „Żadnej broni zrobionej przeciwko tobie nie powiedzie się, a każdy język, który w sądzie przeciwko tobie wystąpi, potępisz. Takie jest dziedzictwo sług PANA, a ich sprawiedliwość ode mnie pochodzi, mówi PAN”. Słudzy Pana (w Przymierzu Sary) to zatem ci, o których mowa w Izaj. 54: „Śpiewaj, niepłodna, która nie rodzisz [słudzy ci w okresie Wieku Żydowskiego byli zupełnie niepłodni w rodzeniu nasienia. Antytypiczna Sara nie rodziła w czasie Wieku Żydowskiego. Jednak w okresie Żniwa Wieku Żydowskiego mówiono do nich], śpiewaj głośno, a krzycz, która w porodzeniu nie pracujesz [w czasie Wieku Żydowskiego nie została rozwinięta klasa Chrystusa. Jest nią dziecko, którego Przymierze Sary nie urodziło]; bo więcej będzie synów opuszczonej niż synów tej, która ma męża, mówi PAN [tą opuszczoną jest Agar. Jej potomkowie, cielesny Izrael, ze wszystkich wieków od czasu Abrahama aż do początku Tysiąclecia, to dzieci opuszczonej – bardziej liczne niż dzieci tej, która ma męża i którą jest antytypiczna Sara, symboliczna żona Jehowy. W czasie Żniwa Wieku Żydowskiego powiedziano do niej:]. Rozprzestrzeń miejsce namiotu swego, a zasłon przybytków swych nie zabraniaj rozciągać: wyciągnij powrozy twoje, a kołki twoje wzmocnij [w tym wersecie dowiadujemy się, że prawdziwy Kościół – najpierw Jezus, następnie Apostołowie, którzy Go naśladowali, a potem 49 członków gwiezdnych – otrzymał polecenie wzmożenia działań jako słudzy Boga żywego. Uczynili to wraz ze swymi pomocnikami i tymi, którzy następowali po nich. Nie mieli być opieszali w swej pracy; mieli rozszerzyć pracę na tyle, ile mogli – najpierw wśród cielesnego Izraela, a potem wśród nominalnego Izraela duchowego i w ten sposób mieli poszerzać zakres swej pracy].