Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 710

Różne Boskie Przymierza

A to jest przymierze moje, które zachowywać będziecie, między mną i między wami, i między nasieniem twoim po tobie, aby był obrzezany między wami każdy mężczyzna. Obrzeżecie tedy ciało nieobrzezki waszej; a to będzie znakiem [symbolem] przymierza między mną i między wa­mi [Właśnie tak miało się stać. Miał to być symbol przymierza między Bogiem i Abrahamem]. Syn ośmiu dni będzie obrze­zany między wami [ci, którzy mieli osiem dni, przedstawiają tych, którzy są usprawiedliwieni i uznawani przez Boga jako żyjący w ósmym tysiącletnim dniu, a więc są kandydatami do antytypicznej obrzezki – poświęcenia: martwoty dla siebie i świata, a ożywienia dla Boga], każdy mężczyzna w pokole­niach waszych [każdy z nich w ich pokoleniu miał poddać się takiemu obrzezaniu w ciele], tak w domu narodzony, jak i ku­piony za pieniądze od jakiegokolwiek cudzoziemca [drogo­cenna zasługa naszego Pana Jezusa jest antytypicznymi pie­niędzmi, które wykupywały cudzoziemca], który nie byłby z nasienia twego. Koniecznie obrzezany będzie urodzony w domu twoim i kupiony za pieniądze twoje [obrzezani by­li nie tylko Izaak i Ismael, lecz także wszyscy mężczyźni w do­mu Abrahama, czy to urodzeni podczas służby u niego, czy też kupieni jako cudzoziemcy. Izaak jest typem Izraela duchowe­go, a Ismael – cielesnego Izraela (Gal. 4:22-31). Ta część domow­ników Abrahama, która urodziła się w jego domu, wydaje się przedstawiać innych, którzy są błogosławieni u antytypicznego Abrahama przez Przymierze Abrahamowe, tj. Starożytnych Godnych, Wielką Kompanię i Młodocianych Godnych. Nato­miast ci z jego domu, którzy zostali kupieni za pieniądze jako cudzoziemcy, wydają się reprezentować klasę restytucyjną. Dlatego ci, którzy stanowią antytypy tych osób w Wiekach Ewangelii i Tysiąclecia, powinni poddawać się antytypowi fi­zycznego obrzezania – chrztowi wodnemu, przez który sym­bolizują poświęcenie]; a będzie przymierze moje na ciele wa­szym na przymierze wieczne [będzie na znak trwający przez wieki]. A nieobrzezany mężczyzna, którego nie byłoby obrze­zane ciało nieobrzezki jego, będzie wytracona dusza ona z ludu swego; albowiem pogwałcił przymierze moje  [ten, kto dostąpił próbnego usprawiedliwienia,

poprzednia stronanastępna strona