Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 715
Różne Boskie Przymierza
Każdy otrzymuje tylko jedną szansę – ktokolwiek uzyska to odpuszczenie w tym życiu, nie dostąpi kolejnego w przyszłości; ktokolwiek nie uzyska tego przebaczenia teraz, otrzyma je w Wieku Tysiąclecia. Nie będzie więcej ofiary za grzech, więc nasienie nie jest pod Nowym Przymierzem]”.
Przyjrzyjmy się nagrodzie Przymierza Sary. Najpierw, istocie tej nagrody. Widzimy ją w 1Moj. 22:17: „Błogosławiąc błogosławić ci będę, a rozmnażając rozmnożę nasienie twoje, jako gwiazdy niebieskie i jako piasek, który jest na brzegu morskim; a posiądzie nasienie twoje bramy nieprzyjaciół swoich”. Widzimy tutaj, że w odniesieniu do prawdziwego nasienia Bóg obiecał Abrahamowi, że będzie mu błogosławił (co samo w sobie jest wielką nagrodą) i uczyni go błogosławieństwem (wszystkie Boskie błogosławieństwa nastaną za pośrednictwem nasienia i przez nasienie), a rozmnażając go, rozmnoży jego nasienie jako gwiazdy niebieskie, tj. uczyni je duchowym, a każdy będzie starannie dostosowany do odpowiedniego dla siebie miejsca w duchowej części królestwa, ponieważ jest nasienie niebiańskie, reprezentowane przez gwiazdy niebieskie; jest też nasienie ziemskie, reprezentowane przez piasek, który jest na brzegu morskim. „A posiądzie nasienie twoje bramy nieprzyjaciół swoich”. Jeśli ktoś atakuje jakieś miasto, najpierw zdobywa kontrolę nad bramą tego miasta, a następnie podbija i zdobywa miasto. Naszymi nieprzyjaciółmi są szatan, świat i ciało. Są nimi także grzech i błąd, jak również potępienie, które dziedzicznie spadło na nas przez Adama. Ci, którzy są Żydami, znajdują się pod dodatkowym potępieniem, jakie spadło na nich przez Przymierze Mojżeszowe, jak jest to również przedstawione w typach Księgi Jozuego, Ruty, Sędziów, obydwu Kronik i obydwu Ksiąg Królewskich, a także w Księgach czterech większych i dwunastu mniejszych Proroków. Nasienie to posiądzie bramy swych nieprzyjaciół – zwycięży szatana, świat i ciało; zwycięży system szatana, obydwa systemy antychrysta oraz wszelkie wysiłki władz świeckich zmierzających do zniszczenia ich wiary w obietnice. W ten sposób całkowicie pokonają wszystkich, którzy są im przeciwni.