Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 719
Różne Boskie Przymierza
że On był doskonałym człowiekiem, a my jesteśmy niedoskonali. Jednak przykrywa nas On szatą Swej sprawiedliwości, byśmy mogli stać przed Bogiem tak, jak gdybyśmy dostąpili pełnej restytucji. Nasz Odkupiciel przykrywa nas jako członków rodzaju Adama, którzy zrezygnowali ze wszystkich ziemskich nadziei na rzecz wspanialszych nadziei stawianych przed nami jako członkami ciała Chrystusowego. Od tej pory jesteśmy w rękach Jezusa, naszego Pana. On jest naszą Głową oraz tym, który ma uczynić z nas zwycięzców, a nawet „więcej niż zwycięzców”. Każdego dnia oddajemy się w Jego ręce, by On udzielał nam takich doświadczeń, jakie są niezbędne, by umożliwić nam wypełnianie naszego Przymierza Ofiary. W Przymierzu Ofiary bezwarunkowo zgadzamy się uczynić wszystko to, co Bóg sobie życzy, nie wiedząc wcześniej, czego może On od nas oczekiwać. Gdybyśmy nie mieli nieograniczonej wiary w Boski charakter, nie moglibyśmy złożyć takiej obietnicy bez ryzyka dla nas; na przykład, gdyby szatan poprosił nas, abyśmy bezwarunkowo zrobili to, czego on od nas zechce, nie moglibyśmy tego uczynić, ponieważ wiemy, iż oznaczałoby to grzech. Sprawiłoby to, że odrzucilibyśmy Boga i żyli dla szatana, świata i ciała – w grzechu, błędzie, samolubstwie i światowości. To odsunęłoby nas od wszystkiego, co dobre i święte, czyniąc nas nieprzyjaciółmi Boga i kandydatami do wtórej śmierci. Dlatego nie moglibyśmy wejść w takie przymierze z szatanem. Najlepszą ilustracją, o jakiej wiemy, wyjaśniającą Przymierze Ofiary, jest ilustracja podana przez jednego z drogich braci, którego spotkaliśmy na samym początku poznawania teraźniejszej prawdy. Powiedział, że Bóg podaje nam czystą kartkę papieru, prosząc o podpisanie się na dole tej kartki jako wyraz zgody na to, że On nad naszym podpisem będzie mógł napisać cokolwiek zechce, a my z góry i nie wiedząc, o co On może poprosić, zgadzamy się, że to uczynimy. Zgadzamy się na to z powodu zaufania do Boskiego charakteru, z powodu naszej pewności co do Jego doskonałej mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy; z powodu naszej pewności, że On pragnie naszego zwycięstwa i udzieli nam wszelkiej pomocy,