Epifaniczny tom 15 – rozdział 11 – str. 733

Różne Boskie Przymierza

Godni nie mogą opuścić grobu, dopóki Boska sprawiedliwość nie zostanie zaspokojona za świat, ponieważ także i oni są członkami upadłego rodzaju ludzkiego. Gdy Pośrednik dokona takiego zadośćuczynienia, Starożytni Godni będą pierwszymi błogosławionymi przez Nowe Przymierze i powstaną z umarłych jako doskonali ludzie, na obraz Boga, na jaki pierwotnie był stworzony Adam. W zmartwychwstaniu dostąpią pełnej restytucji do ludzkiej doskonałości, ponieważ w czasie poprzedniego życia, jak Enoch, „mieli świadectwo, że się podobali Bogu” (Żyd. 11:5). Wkrótce po obudzeniu wiernych proroków ze starożytności oraz wiernych Młodocianych Godnych, żyjący wówczas Żydzi – którzy wciąż zachowują wiarę w złożone im obietnice Nowego Przymierza (Jer. 31:31-34; Żyd. 8:7-12) i którzy czekają na swego Mesjasza – zaczną to wyraźnie rozumieć i przyłączą się do Godnych. Następnie stopniowo zacznie rozumieć to świat, który także wejdzie pod warunki Nowego Przymierza Zakonu Izraela, stając się częścią Izraela, częścią ziemskiego nasienia Abrahama (Rzym. 4:17,18; Izaj. 49:6-12).

      Relacja przymierza z Bogiem oznacza doskonałość – poczytaną albo rzeczywistą. W czasie tysiąca lat Królestwa Mesjasza rodzaj ludzki będzie dochodził do rzeczywistej doskonałości. Jako rodzaj osiągnie ją jednak dopiero pod koniec tysiąca lat. Wtedy Pośrednik przekaże go Bogu i będzie miał on przywilej wejścia w relację przymierza z Nim – indywidualnie będzie musiał stać lub upaść. Jak czytamy, w tym czasie szatan będzie „rozwiązany na mały czas”. Objawieni zostaną wszyscy ci, którzy w swym sercu miłują niesprawiedliwość, bez względu na to, jakie było ich zewnętrzne postępowanie w czasie ich próby. Zostaną zwiedzeni przez przeciwnika. „I pójdą ci na karę [greckie kolasis – odcięcie, ucięcie] wieczną; a sprawiedliwi do żywota wiecz­nego” (Mat. 25:46). Jedna klasa przechodzi do życia, natomiast druga jest odcięta, pozbawiona życia. Nagrodą dla sprawiedli­wych będzie wieczne życie, a zapłatą dla bezbożnych, „diabła i aniołów jego” – jego posłańców i wszystkich posiadających je­go ducha – będzie wieczna śmierć, zniszczenie.

poprzednia stronanastępna strona