Epifaniczny tom 15 – rozdział 2 – str. 104

Chrystus: jego wąska droga

To właśnie wierność na całej drodze doprowadziła Jezusa do skrystalizowania najlepszego i najwspanialszego charakteru ze wszystkich synów Bożych. Jakże chwalebnym w pięknie świętości był i jest Jego charakter, najbardziej dokładny obraz chwały Ojca w doskonałej mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, a każda z tych łask doskonała sama w sobie, każda doskonale zrównoważona z wszystkimi innymi i w tej równowadze dominująca nad wszystkimi innymi zaletami fizycznymi, umysłowymi, artystycznymi, moralnymi i religijnymi w stanie niezłomnej krystalizacji! Godny jest Baranek, który wiernie, w pełni doskonałości, podejmował każdy z siedmiu kroków wąskiej drogi aż do końca!

      Poza zdecydowaniem w podejmowaniu czterech kroków wąskiej drogi Chrystusa, jakie dotychczas omówiliśmy, szczególną pomocą dla Niego w ich podejmowaniu były dwie inne rzeczy: czuwanie i modlitwa zgodne z Boskim Słowem, które kolejno są piątym i szóstym krokiem Jego wąskiej drogi. Krótka uwaga na temat tych czterech kroków (zapierania się siebie i świata, studiowania, głoszenia i praktykowania Boskiego Słowa), wykonanych doskonale i bezbłędnie powinna przekonać nas, że aby w ten sposób podjąć te cztery kroki, musiał praktykować czuwanie i modlitwę. Najmniejsze odejście od doskonałości w którymkolwiek z tych kroków lub we wszystkich czterech krokach zniszczyłoby Jego samego oraz realizację Boskiego planu. Dlatego musiał być w najwyższym stopniu ostrożny w sposobie podejmowania tych kroków i często musiał udawać się do Tronu Łaski z prośbą o pomoc, by mógł wypełniać je doskonale i bezbłędnie. Zatem te dwie czynności wielce pomogły Mu w podjęciu tych kroków. Przejawiając czuwanie i modlitwę, podejmował oczywiście piąty i szósty krok wąskiej drogi. Jego przyszłe życie i służba oraz realizacja Boskiego planu w zarysach wyborczych wobec Maluczkiego Stadka, Wielkiej Kompanii, Starożytnych i Młodocianych Godnych oraz w zarysach wolnej łaski wobec restytucyjnej klasy Żydów związanych Zakonem, usprawiedliwionych z wiary

poprzednia stronanastępna strona