Epifaniczny tom 15 – rozdział 2 – str. 61

Chrystus: jego wąska droga

Żadnej z tych rzeczy nie mógłby dokonać jako niespłodzony z Ducha człowiek, lecz tylko jako nowe stworzenie. Zdolność do uczynienia tego była dowodem posiadania duchowych zdolności, jakie spłodzenie z Ducha zaszczepiło w Jego wszystkich organach mózgu. Spłodzenie z Ducha umożliwiło Mu zmianę natury ludzkiej na Boską. Umożliwienie Mu tego przez Boga przy pomocy takiego spłodzenia było drugą wielką rzeczą, jakiej dokonał dla Niego Bóg w związku z wchodzeniem przez Niego na wąską drogę. Jego spłodzenie z Ducha jest całkowitym obaleniem teorii Boga-człowieka. Gdyby był Bogiem, w jaki sposób mógłby otrzymać Ducha, skoro jako taki z konieczności by go posiadał?

      Wreszcie, była i trzecia rzecz, jaką Bóg uczynił dla Jezusa w związku z wkroczeniem przez Niego na wąską drogę – rozpoczęcie Jego namaszczania. Jako przyszły Najwyższy Kapłan Kościoła oraz przyszła Głowa Najwyższego Kapłana Świata, a także jako przyszły Król Kościoła i świata, musiał być namaszczony, tzn. odpowiednio do tego przygotowany. Namaszczenie to miało swój początek w Jordanie, kiedy Duch Święty został wylany na Jego nowe stworzenie, które w mgnieniu oka tuż przedtem zostało w Nim spłodzone. Namaszczane było Jego nowe stworzenie stanowiące Kapłana i Króla, natomiast Jego człowieczeństwo było ofiarą (Żyd. 9:14). Jego nowe stworzenie musiało zatem istnieć, zanim mogło być namaszczone. Dlatego spłodzenie z Ducha poprzedziło, choćby o mrugnięcie oka, początek Jego namaszczania. To, że Jego namaszczanie rozpoczęło się w Jordanie, jest oczywiste na podstawie Mat. 3:17; Mar. 1:10; Łuk. 3:22. To, że akt w Jordanie był przynajmniej początkiem namaszczania Go jako Króla i Kapłana, oczywiste jest z Dz.Ap. 10:38; Izaj. 11:2,3; 61:1,2. Jako istota ludzka, Jezus był doskonały we wszystkich władzach fizycznych, umysłowych, artystycznych, moralnych i religijnych. Oznacza to doskonałość w Jego ludzkim umyśle, sercu i woli. W umyśle posiadał zatem doskonałe zdolności postrzegania, zapamiętywania, wyobraźni i rozumowania;

poprzednia stronanastępna strona