Epifaniczny tom 15 – rozdział 3 – str. 159
Chrystus: jego cierpienia
drugorzędnymi i trzeciorzędnymi – sprawiały, że gdy warunki wymagały ich działania, wnosiły one swój wkład jako składniki ducha Jego cierpień. Tak więc duch, w jakim cierpiał, był doskonały.
Wielorakie były cele, dla których cierpiał. Przede wszystkim, chciał służyć, podobać się i wielbić Boga. Poświęciwszy wszystko Bogu, pragnął, by służyła Mu cała Jego istota, co czynił opowiadając się po stronie Boskiej sprawy – prawdy, sprawiedliwości i świętości – wspierania Boskiego planu Wieków. Radością Jego duszy było wspieranie tej sprawy, ponieważ chciał podobać się Bogu. Wreszcie, przez taką służbę i podobanie się Bogu pragnął uwielbić Boga, którego plan, jako połączenie doskonałej mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, ma doprowadzić do zbawienia czterech wybranych klas, pokutujących upadłych aniołów oraz posłusznych Żydów i pogan – w sumie siedmiu klas. Spełnienie się tego przyniesie Bogu największy z możliwych zaszczytów. Cierpienia Jezusa miały zatem bardzo szlachetne i wzniosłe cele w stosunku do Boga. Drugim celem Jego cierpień było odkupienie Kościoła w celu uczynienia go Współdziedzicem i Oblubienicą w Boskiej naturze. Trzecim celem Jego cierpień było odkupienie pozostałych trzech wybranych klas: Starożytnych Godnych, Wielkiej Kompanii i Młodocianych Godnych, a to w celu przygotowania ich na towarzyszy Jego i Kościoła w nagrodach, zaszczytach, dziełach i dziedzictwie Tysiąclecia i okresu po Tysiącleciu. Czwartym celem Jego cierpień było odkupienie świata z przekleństwa Adamowego oraz zaoferowanie mu, w sprzyjających warunkach, tysiącletnich błogosławieństw restytucji oraz nagrodzenie wiernych doskonałym wiecznym ludzkim życiem na po-tysiącletniej ziemi. Piątym celem Jego cierpień było udzielenie upadłym aniołom możliwości pojednania się z Bogiem i rzeczywiste doprowadzenie do tego pojednania dla tych z nich, którzy się naprawią. Szóstym celem Jego cierpień było zajęcie przez Niego stanowiska, które umożliwiałoby Mu zniszczenie wszelkiego zła oraz wszystkich niepoprawnie złych istot. Siódmym celem Jego cierpień było wieczne zaprowadzenie prawdy, sprawiedliwości i świętości we wszystkich wszechświatach Boga. Bardzo chwalebnych jest Jego siedem celów poddawania się cierpieniom.