Epifaniczny tom 15 – rozdział 4 – str. 203

Chrystus: jego okup

zniszczenie przez nasienie wszystkich wrogów człowieka („Nasienie twoje posiądzie bramy nieprzyjaciół swoich”) – grzech, błąd, przekleństwo, proces śmierci, stan śmierci, smu­tek, wrogość opinii publicznej itp. – oraz błogosławienie wszystkich niewybranych sposobnościami restytucji („błogo­sławione będą w nasieniu twoim wszystkie narody ziemi”)]; wyszło z ust moich słowo sprawiedliwe [okup sprawia, że obietnica i wykonanie Przymierza Potwierdzonego Przysięgą jest rzeczą zgodną z Boską sprawiedliwością, ponieważ za­spokaja on sprawiedliwość za dług Adama, która musi być za­spokojona, zanim obietnice tego przymierza mogą być spra­wiedliwie zrealizowane], które się nie wróci [próżne i nie­spełnione]: że się mi kłaniać będzie wszelkie kolano [w Filip. 2:7-9 okupowa ofiara Chrystusa podana jest jako powód wy­niesienia Chrystusa i kłaniania się Jemu przez każde kolano (w. 9, 10). Nie oznacza to, że wszyscy będą zbawieni, chociaż wszyscy będą do tego zaproszeni. Oznacza to jednak, że przy­najmniej przez pewien czas wszyscy poddadzą się Jemu w czasie Tysiąclecia] i przysięgać każdy język [lojalność, poświęce­nie się Jemu jako Panu w Tysiącleciu. W przypadku niektórych nie będzie to trwało zbyt długo (Izaj. 26:9,10; 65:20)]”. Określe­nia tego fragmentu, porównane z Psalm 22:28-30; 1 Moj. 22:16-18 oraz Filip. 2:9-11, dowodzą, że dotyczy on Tysiąclecia i że wo­bec tego wszyscy niewybrani od czasów Adama do końca Ty­siąclecia mają być błogosławieni przez nasienie Abrahama. Oznacza to, że niewybrani, którzy są w stanie śmierci, zostaną wówczas wyprowadzeni w celu skorzystania z tysiącletnich sposobności i błogosławieństw, gdyż okup gwarantuje taką ofertę wszystkim niewybranym potomkom Adama. Także i to stanowi obalenie kalwinizmu.

      To samo potwierdzone jest u Jana 5:25-29: „Idzie godzi­na [nadchodząca godzina to Wiek Tysiąclecia, tak jak godzi­ną, która jest teraz, jest Wiek Ewangelii (1Jana 2:18 – Wiek Ewangelii jest ostatnią godziną, Wiekiem drugiego świata)] i teraz jest [Wiek Ewangelii], gdy umarli [nie umarli w stanie śmierci

poprzednia stronanastępna strona