Epifaniczny tom 15 – rozdział 4 – str. 233

Chrystus: jego okup

upadłych ludzi i aniołów i że da im sprzyjającą sposobność stania się zadowolonymi z Niego. Biblia nigdzie nie uczy jednak, że wszyscy ludzie i upadli aniołowie staną się zadowoleni z Boga. Wprost przeciwnie: uczy, że niektórzy z nich nie będą wiernie korzystać z takiej sposobności, w wyniku czego zginą na wieki. Najbardziej znanym przykładem przekręcania przez uniwersalistów wersetów mówiących o zadowoleniu Boga ze wszystkich ludzi i upadłych aniołów przez Chrystusa w dziele pojednania, tak by znaczyły, że wszyscy ludzie i upadli aniołowie będą zadowoleni z Boga, jest Kol. 1:20. Werset ten wyraźnie dotyczy zadowolenia Boga przez zasługę Chrystusa ze wszystkich ludzi i upadłych aniołów: „żeby przezeń [Chrystusa] z sobą pojednał wszystko [by Bóg wszystkie rzeczy na niebie i ziemi uczynił przyjemnymi dla Siebie. Użyte w tym wersecie sformułowanie o pojednywaniu niektórych z Bogiem niewątpliwie oznacza uczynienie Boga zadowolonym z nich, tj. cechuje ono pierwszy etap pojednania, co można zauważyć z równoległych wersetów: Rzym. 5:10; 2Kor. 5:19,20; Efez. 2:16. Nie oznacza to, jak utrzymują uniwersaliści, uczynienia człowieka i aniołów zadowolonymi z Boga, co jest drugim etapem pojednania], uczyniwszy po­kój przez krew krzyża jego [po zapewnieniu przez Jego śmierć okupu jako podstawy przebłagania. Nie zapominajmy, że chociaż okup został złożony na krzyżu Kalwarii, nie doszło tam do przebłagania, zadośćuczynienia sprawiedliwości, któ­re miało miejsce w niebie, antytypicznej Świątnicy Najświęt­szej (Żyd. 9:24,23; 2:17)]”. Powyższe całkowicie obala używanie przez uniwersalistów pojednania jako dowodu uniwersalizmu. W ten sposób zbiliśmy wszystkie główne argumenty uniwersalistów związane z okupem. Okup gwarantuje wyzwolenie wszystkich ludzi spod Adamowego wyroku, tak by na warunku przyjęcia zasługi okupu i wiernego jej używania mogli uzyskać życie wieczne. Jednak ci, którzy nie będą go wiernie używać, nie zdobędą wiecznego życia, lecz umrą wtórą śmiercią, wiecznym unicestwieniem.

poprzednia stronanastępna strona