Epifaniczny tom 15 – rozdział 4 – str. 241

Chrystus: jego okup

musiałoby za nich umrzeć tylu aniołów z ich odpowiednich rang, ile było jednostek z tych poszczególnych rang. Jedna doskonała istota ludzka oczywiście nie była równoważną ceną za nich. Byłaby czymś mniej niż równoważną ceną nawet za jednego z nich, ponieważ doskonała istota ludzka jest niższa niż anioł (Żyd. 2:6-9). Skoro okup Jezusa jako równoważna cena nie odpowiada długowi upadłych aniołów, w jaki sposób są oni więc beneficjentami okupu? Są nimi prawdopodobnie z następującego powodu: Ich upadek częściowo był wynikiem deprawacji, jakiej Adamowy grzech dokonał wśród przedpotopowych ludzi. Skoro szatan zapoczątkował grzech wśród wszystkich upadłych istot, zapoczątkował grzech także wśród upadłych aniołów, którzy zostali nakłonieni do żenienia się z ludzkimi córkami, gdy starali się zreformować rodzaj ludzki (1Moj. 6:2-4). Ich gorliwe zabiegi, jako władz duchowej kontroli, zreformowania ludzkości dały szatanowi okazję kuszenia ich do żenienia się z ludzkimi córkami. Brak powodzenia w dziele reformy miał na nich wpływ zniechęcający. W tym stanie umysłu szatan powiedział im, że nie dostrzegają prawdziwego korzenia narastającego grzechu przedpotopowych ludzi – deprawacji dziedzicznej, na którą jedynym lekarstwem było rozmnożenie dzieci wolnych od deprawacji Adamowej. Mogli tego dokonać przez materializowanie się, a następnie, już w ludzkich ciałach, żenienie się z kobietami i spłodzenie rodzaju, który odziedziczyłby ich doskonałość i w ten sposób doprowadził do naprawy rodzaju ludzkiego, nie pozwalając, aby potomkowie Adama stawali się ojcami. Niektórzy – nie wszyscy – z aniołów sprawujących duchową kontrolę w świecie, który był, zostali zwiedzeni i przyjęli sugestię szatana, a przez dokonanie tej niedozwolonej rzeczy, popadli w grzech. Ich zwiedzenie było zatem częściowo wynikiem panowania deprawacji Adamowej oraz ich pragnienia pokonania jej. Ponieważ zasługa Chrystusa równoważy nie tylko pierwotny grzech Adama, lecz także wszystkie grzechy będące wynikiem przekazanej Adamowej deprawacji, dotyczy to także tej części grzechu upadłych aniołów, która wiąże się z tą deprawacją.

poprzednia stronanastępna strona