Epifaniczny tom 15 – rozdział 4 – str. 254

Chrystus: jego okup

który szatan uzurpacyjnie przechwycił jako swą własność. Jako Sędzia umożliwi niezdolnej ludzkości pomyślne przejście procesu sądu. Jako Oczyszczający i Rafinator oczyści rodzaj ludzki z wszelkiej nieczystości. A jako Dostarczyciel Swą zasługą zaspokoi wszystkie potrzeby naszego głębokiego zubożenia. Dokonując uleczenia niemal połowy zarysów klątwy, zasługa Chrystusa jest bezpośrednim środkiem prowadzącym do tego; jest też podstawą uleczenia wszystkich pozostałych zarysów klątwy. W każdym przypadku, w którym dokonuje uleczenia, jest jednak rożnie używana, ponieważ 21 rodzajów zła wynikającego z klątwy w każdym przypadku wymaga innego leczenia od pozostałych 20. Jakże wielki jest Bóg, który zapewnił takiego Zbawiciela, i jakże wielki jest Jezus w Jego zbawczych urzędach jako Zbawca!

     Błogosławieństwa okupu są liczne i bardzo wielkie, zarówno w Wieku Ewangelii, jak i w Wieku Tysiąclecia. W Wieku Ewangelii działa on przede wszystkim wobec pokutującego wierzącego, udzielając mu w usprawiedliwieniu z wiary próbnego darowania długu, który uczynił ludzkość niewolnikami procesu umierania i stanu śmierci (Rzym. 4:1-8); później, w poświęceniu, dokonuje on ożywionego darowania tego długu (Żyd. 10:14). Tak więc w usprawiedliwieniu próbnie wyzwala z tej niewoli, a w poświęceniu, przez usprawiedliwienie ożywione, rzeczywiście z niej wyzwala. Co więcej, pokutującemu wierzącemu udziela pokoju z Bogiem (Rzym. 5:1). Umożliwia mu także coraz skuteczniejsze pokonywanie dziedzicznej i nabytej deprawacji. Gdy otwarte były drzwi wysokiego powołania dla nowo poświęcających się, czynił on takie jednostki godnymi przyjęcia w poświęceniu (Rzym. 12:1); przyczynia się też, aby ich indywidualne ofiarnicze akty, przez które każdodziennie spełniają swą ofiarę, były godne przyjęcia przed Bogiem (1Piotra 2:5). Kontynuuje to aż do śmierci wiernych. Ponadto, gdy utracjusze koron odnawiają swe poświęcenie, czyni ich godnymi przyjęcia – nie jako ofiary, lecz jako sług Boga. Również dobrym Młodocianym Godnym, przez ich próbne usprawiedliwienie,

poprzednia stronanastępna strona