Epifaniczny tom 15 – rozdział 5 – str. 286
Chrystus: jego doświadczenia po-ludzkie
Oddając Mu człowieczeństwo, Bóg unieważniłby obydwa Swoje cele przyświecające karnacji Chrystusa, czego oczywiście nie chciał uczynić.
(7) Bezsensowne, nielogiczne, nieprawdziwe i wprowadzające w błąd byłoby mówienie o dniach upokorzenia Chrystusa jako „dniach ciała jego”, gdyby wciąż posiadał On Swe ciało – człowieczeństwo – obecnie, w czasie wywyższenia do Boskiej natury (Żyd. 5:7; 1:3-5). Jeśli jednak w zmartwychwstaniu nie odebrał Swojego człowieczeństwa, mówienie o tym przeszłym i już nieobecnym stanie istoty ludzkiej jako o „dniach ciała jego” – teraz, w czasie Jego wywyższenia do Boskiej natury – jest trafne, logiczne, prawdziwe i udzielające właściwej informacji.
(8) Gdyby Jezus w zmartwychwstaniu odebrał Swoje ciało, a więc i z konieczności Swą ludzką naturę, byłby teraz niższym od aniołów, ponieważ istoty ludzkie są niższe niż aniołowie (Żyd. 2:6-18). Biblia dowodzi jednak, że od zmartwychwstania jest On wyższy od aniołów (Żyd. 1:3-14). Tak więc w zmartwychwstaniu z umarłych nie odebrał Swego ciała.
(9) Gdyby w zmartwychwstaniu Jezus odebrał Swoje ciało, złożone w śmierci, nie mógłby otrzymać dziedzictwa Królestwa Bożego i nieśmiertelności, a jedno i drugie jest od zmartwychwstania Jego udziałem (Kol. 1:13; 1Tym. 6:16; 1Kor. 15:53,54). „Ciało i krew [ludzka natura] królestwa Bożego odziedziczyć nie mogą; ani skazitelność [ludzkie ciało nazwane jest tutaj skazitelnością, ponieważ składa się z substancji podlegających rozkładowi – z ziemi, ziemskie] nie odziedziczy nieskazitelności [ciało człowieka nie może stać się nieskazitelne, chociaż jednostka, która teraz jest człowiekiem, a zatem i skazitelną osobą, poprzez zmianę natury z ludzkiej do jednej z natur duchowych może przyoblec nieskazitelność, ciało składające się z substancji duchowych – 'z nieba’ 'niebieskie’ (1Kor. 15:47,48,53,54)]” (1Kor. 15:50). Dowodzi to, że w zmartwychwstaniu Jezus nie odebrał Swojego ludzkiego ciała. Lecz niektórzy mogą powiedzieć: „Zgadzamy się, że 'ciało i krew nie mogą odziedziczyć Królestwa Bożego’,