Epifaniczny tom 15 – rozdział 5 – str. 304
Chrystus: jego doświadczenia po-ludzkie
Fragment ten dowodzi, że pod Bogiem jest On nad wszystkimi rzeczami i istotami, co z konieczności wymaga tego, by był w Boskiej naturze, w przeciwnym razie bowiem nie posiadałby zdolności do sprawowania takiej władzy.
Ta sama rzecz wynika z faktu, że w zmartwychwstaniu Kościół otrzymuje Boską naturę i ma z Nim udział w Jego zmartwychwstaniu. To, że w zmartwychwstaniu Kościół otrzymuje Boską naturę oczywiste jest z 1 Kor. 15:42-44; 2Piotra 1:4. To, że w zmartwychwstaniu Kościół stanie się taki, jak On w Swoim zmartwychwstaniu, oczywiste jest z Rzym. 6:5; Filip. 3:10,21; 1Jana 3:2; 1Kor. 15:48,49. Wynika to również z faktu, że skoro Kościół otrzymuje nieśmiertelność, podstawowy atrybut Boskiej natury w zmartwychwstaniu, i ma udział w Jego zmartwychwstaniu, także i On musiał uzyskać nieśmiertelność, tj. Boską naturę w Swoim zmartwychwstaniu. To, że w swym zmartwychwstaniu Kościół uzyskuje nieśmiertelność oczywiste jest z 1Kor. 15:51-54; Obj. 20:6; Łuk. 20:35,36. Skoro członkowie Kościoła dostępują tego samego rodzaju zmartwychwstania co Jezus, został On wzbudzony jako nieśmiertelny, Boski. Co więcej, Pismo Święte jednoznacznie przypisuje Mu nieśmiertelność, Boską naturę. Biblijną definicją nieśmiertelności jest życie w samym sobie, stan niepodlegający śmierci (Jana 5:26). Werset ten wskazuje, że Bóg posiada ją jako nieodłączną własność Swej natury, Boskiej natury. Uczy on także, że Bóg obiecał Synowi, że będzie miał życie w samym sobie, tj. nieśmiertelność, Boską naturę. Jak zauważyliśmy, otrzymał ją w zmartwychwstaniu. W celu jej otrzymania Bóg koniecznie wymaga od Kościoła wierności w usprawiedliwieniu i poświęceniu, o czym czytamy w Jana 6:53. Ponadto, Biblia wyraźnie uczy, że w czasie, gdy św. Paweł pisał 1 List do Tymoteusza, Jezus był jedynym z królów Boga (dla których jest najwyższym Królem), który już otrzymał nieśmiertelność (1Tym. 6:16), ponieważ w tamtym czasie był jedynym z nich, który dostąpił zmartwychwstania. Posiadając nieśmiertelność, musi być Boską istotą, którą – jak wykazaliśmy – stał się przy zmartwychwstaniu.