Epifaniczny tom 15 – rozdział 5 – str. 314
Chrystus: jego doświadczenia po-ludzkie
czy będą pokutować i w ten sposób nadawać się do tysiącletniej próby pełnego przywrócenia do Boskiej łaski jako zwycięzców, czy też w dalszym ciągu nie będą pokutować i nie uzyskają takiej próby. W tym celu używa Kościoła do głoszenia prawdy na świecie w obecności upadłych aniołów (Efez. 3:8-10; 1Kor. 4:9). Przez Swoją wierność aż do śmierci oraz zmartwychwstanie nasz Pan głosił upadłym aniołom, uwięzionym w atmosferze wokół ziemi (1Piotra 3:18,19), a pokutującym wśród nich udzieli wyzwolenia w Tysiącleciu (Judy 6; Efez. 1:10; 1Kor. 6:3). Tak więc pokutujący upadli aniołowie zyskują wielkie błogosławieństwo dzięki wniebowstąpieniu Chrystusa, połączonemu z wprowadzeniem Go na urząd Wyzwoliciela.
Wreszcie, wniebowstąpienie Chrystusa, wprowadzające Go na urząd wiecznego Namiestnika Boga, oznacza, że przez wieki będzie rozwijał Swoje dziedzictwo, udoskonalając kolejne planety we wszechświatach i układach słonecznych Boga oraz doprowadzając do doskonałości nowe rodzaje istot, jakie Boska mądrość zaplanuje w Wiekach Chwały po Tysiącleciu. O jakże wyniesiony w urzędzie, czci i dziele został nasz Pan przy wniebowstąpieniu! Czcijmy, wychwalajmy i uwielbiajmy Boga i Chrystusa za Jego wniebowstąpienie!
Następnym rodzajem doświadczeń naszego zmartwychwstałego Pana po wniebowstąpieniu było sprawowanie Jego urzędów Wieku Ewangelii. W trzecim rozdziale naszej książki Biblia przedstawiliśmy 21 form zła, jakie klątwa wyrządziła rodzinie ludzkiej. Jako antidotum dla każdego z nich podaliśmy 21 urzędów Chrystusa, przy pomocy których wyzwala On od tych 21 skutków klątwy. Pierwsze dzieło naszego Pana po wniebowstąpieniu dotyczy wielkiego zamierzenia Wieku Ewangelii – wybrania spośród synów ludzkich Kościoła jako Jego Ciała. W tym konkretnym dziele nasz Pan wykorzystuje około 18 z tych urzędów, pokonując około 18 odpowiednich skutków klątwy u tych, którzy stają się Kościołem.
Pierwszym z tych urzędów, jakich używa, jest urząd Odkupiciela, tj. urząd wykorzystania zasługi okupu do uwolnienia od tego skutku klątwy,