Epifaniczny tom 15 – rozdział 5 – str. 333
Chrystus: jego doświadczenia po-ludzkie
Jako Najwyższy Kapłan, przy współpracy członków Swego Ciała, Jezus będzie błogosławił cały świat błogosławieństwami restytucji i w ten sposób zrealizuje typiczne błogosławieństwa Aarona i jego synów udzielane ludowi.
Z powodu upadku świat ludzkości powróci nieświadomy Boskich dróg. Jezus jako Wielki Prorok i Głowa klasy wielkiego Proroka w każdym szczególe będzie uczył go Boskich dróg, tak że pod koniec tego procesu ziemia będzie pełna wiedzy o Bogu, tak jak wody zakrywają głębiny. Świat powróci z niewoli szatana, by być wyzwolony przez Najwyższego Kapłana świata, przy czym Jezus zawsze będzie występował jako Głowa. W miarę posłuszeństwa, stopniowo i w coraz większym stopniu kajdany grzechu i błędu będą zrywane z jego symbolicznych rąk i nóg, aż pod koniec Wieku Tysiąclecia, ci, którzy okażą się w pełni posłuszni, zostaną całkowicie uwolnieni z niewoli, w jakiej niegdyś znajdowali się pod panowaniem szatana. Czyniąc to, Jezus będzie działał jako Wyzwoliciel tych, którzy kiedyś byli niewolnikami szatana. Świat powróci ze swymi grzesznymi nawykami i błędnymi pojęciami, ale przez Jezusa, wielkiego Wodza, będącego antytypem Jozuego, zostanie wciągnięty do świętej wojny przeciwko nim. Podbój Kanaanu przez Jozuego nie tylko obrazuje bowiem Jezusa prowadzącego swych wiernych do zwycięstwa nad grzechem, błędem, samolubstwem i światowością w czasie Wieku Ewangelii, lecz ilustruje Go także jako Wodza armii Boga, który przy współpracy Swego Ciała będzie w tych dniach walczył z każdą formą grzechu, błędu i deprawacji. Działając tak, Jezus będzie wykonywał Swój urząd Wodza. Oczywiście, będzie w tym czasie występował jako Głowa Kościoła, Swego Ciała, kierując całym procesem ich wspólnego myślenia, odczuwania i czynienia woli. Jednak kierownictwo to będzie wyglądało inaczej niż w czasie Wieku Ewangelii.
W Wieku Tysiąclecia będzie działał szczególny urząd, a Jezus będzie miał po-ludzkie doświadczenia w związku z tą funkcją, jakich nie miał w czasie Wieku Ewangelii, a mianowicie,