Epifaniczny tom 15 – rozdział 5 – str. 350
Chrystus: jego doświadczenia po-ludzkie
Jezus będzie dzielił tę własność z Kościołem jako współdziedzicem. Ponieważ wcześniej mówiliśmy o Nim jako Najwyższym Kapłanie, nie ma potrzeby dodawać na ten temat niczego więcej. W Dz. 2:27 nazwany jest „Świętym”, a przekład R.V. dodaje jeszcze „Sprawiedliwym”. W Obj. 3:7 przekładu R.V. nazwany jest „Onym Świętym”. Tytuł ten wskazuje, że jest On całkowicie poświęcony Bogu, całkowicie ukształtowany na podobieństwo charakteru Boga i że reprezentuje wszystko to, co prawe i święte. W Łuk. 1:69 nazwany jest „rogiem zbawienia”. W symbolice Biblii rogi używane są do ilustrowania mocy, władz. Na przykład w baranku z 7 rogami przedstawione są Jego doskonałe władze. On jest mocą dokonującą zbawienia Kościoła, Wielkiej Kompanii, Starożytnych i Młodocianych Godnych oraz ludzkości w Tysiącleciu. Spoczywa w Nim moc zbawienia, a wszystko to dlatego, że stał się odkupicielem człowieka spod klątwy.
W Swojej po-ludzkiej egzystencji nasz Pan jest „obrazem Boga” (2Kor. 4:4). Nie odnosi się to do podobieństwa Jego ciała do ciała Ojca, lecz do Jego charakteru podobnego do charakteru Boga. Nie powinniśmy przez to rozumieć, że Jego charakter jest równy charakterowi Boga w mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, tak jak nie rozumiemy, że Adam stworzony na obraz Boga był równy Bogu w przymiotach charakteru. Rozumiemy, że werset ten oznacza, iż jest On w charakterze niemal taki jak Bóg, tak podobny Jemu w charakterze, jak jest to możliwe dla stworzenia. Charakter naszego Pana będzie bowiem wspanialszy w mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości niż charakter członków Jego Ciała, którzy – choć upodobnieni do Jego obrazu, o czym czytamy w Rzym. 8:29 – mimo to są i będą niżsi od Niego w mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, choć są obrazem Jego charakteru.
Osobistym imieniem naszego Pana – zarówno gdy był w ciele, jak i od kiedy stał się duchem – jest imię Jezus. Jest to łaciński odpowiednik hebrajskiego imienia Joshua. Jak czytamy w Mat. 1:21, imię to oznacza Jego urząd Zbawiciela wszystkich tych,