Epifaniczny tom 15 – rozdział 5 – str. 354

Chrystus: jego doświadczenia po-ludzkie

Rozważyliśmy już wyrażenie Pan panów, zatem nie będziemy niczego więcej podawać na ten temat.

      Tytuł „nasza Sprawiedliwość” niejeden raz odnoszony jest do naszego Pana, co możemy zauważyć z Jer. 23:6; Rzym. 5:18; 10:4; 1Kor. 1:30; 2Piotra 1:1. Tytuł ten przypomina nam to, że Pan Jezus, z powodu doskonałego posłuszeństwa woli Ojca, jako ludzka istota zachował sprawiedliwość, która zwyciężyła przed Bogiem dla nas. Sprawiedliwością tą było Jego zupełne posłuszeństwo Boskiemu prawu sprawiedliwości, a przez przypisanie jej nam uzupełnia ona nasz brak sprawiedliwości, odziedziczony przez nas od ojca Adama i naszych innych przodków. Biblia nazywa tę sprawiedliwość szatą sprawiedliwości, która przykrywa nasze wszystkie niedoskonałości przed Boską sprawiedliwością i poczytuje nas za doskonałych przed Bogiem. Obecnie należy ona do nas przez przypisanie, a w Wieku Tysiąclecia rzeczywiście stanie się własnością świata przez zastosowanie. Odnoszone do Niego słowo Mesjasz pochodzi z hebrajskiego i jest synonimem greckiego słowa Chrystus. Tak jak sło­wo Chrystus pochodzi od greckiego słowa chrio, tak słowo Me­sjasz pochodzi od hebrajskiego słowa mashah, oznaczającego On namaszcza. Ten hebrajski tytuł, tak jak grecki tytuł Chrystus, pokazuje Go w pełni uwielbionego przez Ducha Świętego do prowadzenia Jego misji jako Najwyższego Kapłana i Króla – zarówno w służbie Wieku Ewangelii, jak i Wieku Tysiąclecia. W Obj. 22:16 nazywa On siebie „gwiazdą jasną i poranną”. Tytuł ten przywodzi na myśl fakt, że o świcie tysiącletniego Dnia, gdy ciemność jeszcze okrywa ziemię, a zaćmienie ludzi, On świeci jak gwiazda zapowiadająca poranek Tysiąclecia. Dzięki jego promieniom wierny lud Boga został oświecony i otrzymał wspaniałą obietnicę zbliżania się Dnia Boga. W 1Kor. 5:7 mówi się o Nim jako „Baranku wielkanocnym” [w tekście angielskim nazwany jest „Paschą” – przypis tł.], co jest typiczną aluzją do Niego jako antytypu baranka zabitego w Egipcie, będąc praktycznym odpowiednikiem tytułu „Baranek”, tak często stosowanego wobec Niego w Piśmie Świętym.

poprzednia stronanastępna strona