Epifaniczny tom 15 – rozdział 9 – str. 574
Duch Święty: jego łaski dominujące
by – w ten sposób zwolniona od obciążeń – stała się dostępna do zastosowania za świat w Tysiącleciu. Jeśli należymy do Wielkiej Kompanii, pokazuje nam ona, że jako części Lewitów Boga powinniśmy ofiarować życie za samowolne grzechy świata, dając świadectwo o grzechu, sprawiedliwości i Królestwie, by w ten sposób świat mógł wkroczyć w Tysiąclecie z czystym kontem, jeśli chodzi o grzechy samowolne. Jeśli należymy do Młodocianych Godnych, pokazuje nam ona, że możemy ofiarować życie za świat, pomagając Maluczkiemu Stadku w zajmowaniu się Wielką Kompanią, że możemy pomagać oczyszczonej Wielkiej Kompanii w jej pracy, zdobywać ze świata kandydatów do Młodocianych Godnych oraz dawać światu świadectwo o grzechu, sprawiedliwości i Królestwie. Gdy Maluczkie Stadko posiadało urząd rzecznika wobec świata, do niego należało zadanie udzielania świadectwa o grzechu, sprawiedliwości i Królestwie. Ponieważ jednak straciło ono ten urząd, może mieć styczność ze światem przeciwstawiając się rewolucjonizmowi protestanckiej części Wielkiej Kompanii w antytypicznej drugiej bitwie Gedeona oraz przeciwstawiając się rewolucjonizmowi rzymskokatolickiej części Wielkiej Kompanii, szczególnie w zakresie unii i współpracy z państwem, pod kątem listu Eliasza, strofowania przez Jana i Zachariasza, podwójnego Heralda oraz jego normalnych wydań. Duch zdrowego rozsądku uczy te trzy klasy tego, czego należy unikać w duchu, sposobie i metodzie w zakresie ich odpowiednich zadań wobec świata, oraz tego, co powinni czynić w duchu, sposobie i metodzie w zakresie swych odpowiednich zadań wobec świata. Gdy będą to czynić, Boska mądrość – pokazująca im sposoby, jakimi powinni wyrażać swą obowiązkową i bezinteresowną miłość wobec świata – stale będzie pomagać im w coraz większym rozwijaniu ducha zdrowego rozsądku wobec świata. Ich służba wobec świata w większym lub mniejszym stopniu budzi wrogość, szczególnie wśród zagorzałych sekciarzy oraz tych, których sekciarze mogą zwerbować do nienawiści przeciwko nim w państwie, kapitale, związkach zawodowych i społeczeństwie.