Epifaniczny tom 16 – rozdział 1 – str. 29

Wykres Boskiego Planu – ogólniki

upadku obecnych instytucji. W ten sposób człowiek pozna daremność swych wysiłków, tak jak aniołowie przekonali się o daremności swoich. Wtedy nadejdzie lekarstwo Boga, „przyszły świat”. Zauważyliśmy już, że księciem tego świata (pokaż) nie będzie szatan, lecz Chrystus. Chrystus będzie „królem po wszystkiej ziemi w on dzień” (pokaż), nie w tym dniu, chociaż ma taką moc. Teraz przeważa zło, ponieważ Bóg na nie dozwala, dopóki nie zrealizuje ono swej misji, po czym wprowadzi On „on dzień” (pokaż), panowanie sprawiedliwości, Królestwo. O to Królestwo uczył nas się modlić: „Przyjdź królestwo twoje, bądź wola twoja, jak jest w niebie, tak i na ziemi”. Lud Boży czeka i modli się o Jego Królestwo przez ponad osiemnaście stuleci.

      Rozważaliśmy także pewne rzeczy w odniesieniu do postępowania Boga w czasie drugiej dyspensacji. Pytaliśmy, czy Bóg cokolwiek robił i przekonaliśmy się, że tak. W czasie Wieku Patriarchów Bóg wybrał Abrahama i kontaktował się z nim, zawarł z nim przymierze mówiące, że w jego nasieniu błogosławione będą wszystkie rodziny ziemi. Następnie powołał Izaaka, a przy jego śmierci przymierze to zostało potwierdzone Jakubowi. Gdy umarł Jakub, otworzył się nowy Wiek zwany Wiekiem Żydowskim, ponieważ wszystkie dzieci Jakuba zostały nazwane dziedzicami obietnicy złożonej Abrahamowi i potwierdzonej Izaakowi i Jakubowi. Bóg nazwał ich Swym Szczególnym ludem”, mówiąc: „was samych tyłkom wybrał ze wszystkich narodów ziemi”; w tym czasie inni byli „bez Boga na świecie, nadziei nie mający”.

      Pod koniec Jego postępowania z ludem Izraela rozpoczął się nowy Wiek. Chrystus przyszedł do Swego własnego narodu (Żydów), lecz oni Go nie przyjęli. Był to (pokaż) Wiek sług, lecz to (pokaż) jest Wiek synów. „A był Mojżesz wierny we wszystkim domu jego jako sługa [domu sług], (…) ale Chrystus jako syn nad domem swoim panuje, którego domem my [Kościół] jesteśmy”. Mojżesz był głową nad tym domem. Chrystus jest Głową nad wszystkimi rzeczami dla Kościoła, który jest Jego ciałem. Tamten dom miał typiczne ofiary, ten dom ma

poprzednia stronanastępna strona