Epifaniczny tom 16 – rozdział 3 –  str. 168

Światy i wieki Biblii – szczegóły (dok.)

      By osiągnąć ten cel, zrealizowanych być musi siedem poprzednich: jeśli człowiek ma dostąpić restytucji, należy ulżyć potrzebom ludzkości. Sprawiedliwi składający się z Kościoła jako tysiącletnich Królów i Kapłanów, Starożytnych i Młodocianych Godnych oraz Wielkiej Kompani jako arystokracji i Lewitów Tysiąclecia muszą być wywyższeni, tak aby wyzwoliciele rodzaju ludzkiego byli w stanie dokonać tego dzieła wyzwolenia. Królestwo szatana musi być obalone, tak aby Królestwo Tysiąclecia mogło mieć pełną i niczym nie ograniczoną władzę w celu odwrócenia wszystkich szatańskich dzieł, mocy i wpływu. Musi być zaprowadzona sprawiedliwość, tak by dobro mogło zwyciężyć ze złem, i w ten sposób stworzyć odpowiedni środek zapobiegający pojawianiu się hamulców dla dzieła i skutków restytucji, jak również odpowiednią podstawę dla dzieła i skutków restytucji. Zło musi być ograniczone także dlatego, by nie blokowało restytucji, natomiast dobro musi być propagowane, tak aby restytucja mogła postępować. Muszą też powstać warunki udostępnienia korzyści ze śmierci Chrystusa wszystkim, w przeciwnym razie restytucja w ogóle nie byłaby możliwa. I wreszcie, wszyscy muszą otrzymać sposobność uzyskania zbawienia, tak aby wszyscy mieli szansę uzyskania restytucji. Widzimy zatem, że siedem poprzednich celów to niezbędne warunki wstępne możliwości uzyskania restytucji. Wzajemny związek tych celów Tysiąclecia jest silnym dowodem ich prawdziwości, szczególnie w odniesieniu do ósmego celu.

      Podstawa oczekiwania restytucji tkwi w najważniejszych zarysach Boskiego planu. Na własnym przykładzie wszyscy możemy zaobserwować przekleństwo jako przeciwieństwo pierwotnej doskonałości. Pismo Święte poświadcza, że Adam początkowo był stworzony na obraz i podobieństwo Boga i że przez grzech stracił to dla samego siebie i swego nie narodzonego rodzaju (Rzym. 5:12-19). Biblia świadczy także o tym, że płacąc dług związany z grzechem i karą Adama, Jezus zapewnia okup, tak aby rodzaj ludzki mógł dostąpić restytucji (1Tym. 2:4-6;

poprzednia stronanastępna strona