Epifaniczny tom 16 – rozdział 3 – str. 188
Światy i wieki Biblii – szczegóły (dok.)
ogień [zniszczenie; ogień niszczy każdą palną rzecz, jaka jest do niego wrzucona, i dlatego jest wykorzystywany w Biblii jako symbol zniszczenia] od Boga z nieba i pożarł je [a więc nie zachował ich w jakimkolwiek sensie, a cóż dopiero w mękach]”.
Decyzją wobec sprawiedliwych w Tysiącleciu będzie wieczne życie na ziemi jako ich dziedzictwo (Mat. 25:34,46). Jest to tak samo prawdziwą nauką w odniesieniu do klasy restytucyjnej, jak prawdziwą jest nauka, że wierni obecnych czasów odziedziczą niebiosa. Następujące wersety będą dostatecznym dowodem: Izaj. 65:17; 66:22; 2Piotra 3:13; Obj. 21:1; Psalm 37:3,9, 16,32; Przyp. 2:21; Izaj. 60:21; Ezech. 37:25; Amos 9:14,15.
Chwila zastanowienia pokaże, że te dwie decyzje i ich wykonanie przynoszą Bogu chwałę. Cokolwiek przynosi chwałę Bogu, musi być wyrazem mądrości, mocy, sprawiedliwości i miłości, czterech głównych Boskich przymiotów. Wszystko, co jest im przeciwne, uwłacza Bogu. Chcemy krótko pokazać, w jaki sposób wynik tych decyzji przynosi Bogu chwałę. Po pierwsze, jest to prawdziwe w odniesieniu do zniszczenia złych: jest ono pełne mądrości dlatego, że ich dalsze istnienie nie mogłoby służyć żadnemu pożytecznemu celowi – ani dla nich samych, ani dla bliźnich, ani dla Boga. Ich unicestwienie jest mądre, ponieważ odmawiając używania daru życia zgodnie z warunkiem, od którego zależy jego kontynuowanie, tracą go. Ich unicestwienie kryje w sobie miłość, ponieważ ich dalsze istnienie byłoby przekleństwem dla nich samych, krzywdą i nieszczęściem dla sprawiedliwych i hańbą dla Boga, jak również sprawiłoby, że działanie grzechu stałoby się wieczne. Ich zniszczenie mieści też w sobie moc – moc, która wykorzeni wszystkie złe słowa, czyny, rzeczy i osoby. Z drugiej strony, Boska mądrość, sprawiedliwość, miłość i moc wyrażają się w harmonii w udzieleniu życia sprawiedliwym. Mądrość zachowuje ich na zawsze, ponieważ ich trwanie będzie pożyteczne dla nich samych, dla bliźnich i dla Boga.