Epifaniczny tom 16 – rozdział 4 – str. 231

Pierwsze piekło Biblii

ludzkości], a mocą grzechu [by być takim bodźcem do śmierci] jest Zakon [Boskie prawo, wypisane w doskonałej naturze człowieka przez akt stworzenia. Karą za grzech jest śmierć, lecz darem Bożym jest życie wieczne przez Jezusa Chrystusa, naszego Pana (Rzym. 6:23). Kara śmierci za grzech będzie trzymała ludzkość w swej mocy, dopóki nie usunie jej zasługa Jezusa, zastosowana w celu oczyszczenia ludzkości. Po zakończeniu składania ofiary z Jezusem w interesie Boskiego planu Kościół, połączony z Nim w Boskiej naturze, jako nasienie Abrahama, ostatecznie, przez zasługę ofiary za grzech, będzie pomagał w błogosławieniu wszystkich rodzin ziemi. W ten sposób Adamowy proces umierania i Adamowy stan śmierci stopniowo będą tracić swoje zwycięstwo nad rodziną ludzką (Obj. 20:14). Jak ujmuje to 1Kor. 15:26, śmierć Adamowa zostanie zniszczona jako ostatni nieprzyjaciel]. Ale niech dzięki będą Bogu, który nam dał zwycięstwo [nad grzechem, śmiercią, piekłem i każdą inną złą rzeczą] przez Pana naszego Jezusa Chrystusa”. Wszyscy zgodzą się, że nie pasuje tutaj pierwsza definicja, ponieważ Kościół z pewnością nie idzie na miejsce tortur. Nie może też chodzić o miejsce szczęśliwości w hadesie, ponieważ w takim przypadku dlaczego ktokolwiek miałby dziękować Bogu za zwycięstwo nad nim? Pasuje tutaj tylko nasza trzecia definicja.

      Obj. 1:18: „I żyjący, a byłem umarły, a otom jest żywy na wieki wieków. I mam klucze piekła [hadesu] i śmierci”. Tekst ten wskazuje, że jeśli chodzi o Jezusa, piekło zostało zniszczone z chwilą Jego zmartwychwstania ze stanu śmierci – stał się żywy na wieki wieków, a śmierć nie miała już nad Nim władzy (Rzym. 6:9). Jak czytamy w Dz.Ap. 2:29, Jego dusza nie została w hadesie: Bóg wzbudził Go z umarłych trzeciego dnia. Ukoronowany chwałą, czcią i nieśmiertelnością, Jezus jest obecnie poza zasięgiem władzy piekła i śmierci, będąc głównym Nasieniem Abrahama (Gal. 3:16), natomiast Kościół jest drugorzędną częścią tego Nasienia (Gal. 3:29). Oddając ofiarniczo Swoje życie na śmierć jako Odkupiciel człowieka, Jezus zdobył władzę

poprzednia stronanastępna strona