Epifaniczny tom 17 – rozdział 1 – str. 26
Główne cele powrotu naszego Pana
połączone z powszechną czcią dla Boga. Werset 29 dowodzi, że te trzy błogosławieństwa będą wynikiem faktu, że królestwa tego świata staną się Królestwem naszego Boga i Jego Chrystusa, jak również rezultatem Jego działalności jako Władcy nad narodami (Obj. 11:15). Werset 30 pokazuje, że dobrzy, „bogaci”, będą przyswajać sobie błogosławieństwa Królestwa i służyć za nie Bogu, podczas gdy umarli, „wszyscy zstępujący w proch”, tzn. ci z umarłych, którzy nie mogli dalej żyć, ponieważ wyrok Adamowy wymusił ich śmierć, będą poddani Panu. Fragment ten podkreśla fakt, że ci, u których w tym życiu Pan nie usunął wyroku Adamowego i którzy wobec tego nie mogli zapobiec swojej śmierci („którzy duszy swej żywo zachować nie mogą”) – w Królestwie będą służyć Panu w wyniku błogosławieństw tego Królestwa.
Równie stosowny jest tutaj Psalm 86:9: „Wszystkie narody, któreś ty stworzył [stworzył je wszystkie, a jednak ogromna większość ich członków odeszła w stan śmierci, nie czcząc Go], przychodząc, kłaniać się będą przed obliczem twoim, Panie, i wielbić będą imię twoje” (zob. Obj. 15:4). Werset ten oznacza, że muszą oni powrócić z umarłych, by otrzymać to błogosławieństwo służenia i czczenia Boga, czego ogromna większość z nich nie uczyniła w tym życiu. Dan. 7:13,14 i Izaj. 35:4-10 ilustrują te same wspaniałe błogosławieństwa wynikające z drugiego adwentu Chrystusa. Błogosławieństwa, jakich Pan po powrocie udzieli rodzajowi ludzkiemu w jego żyjących i zmarłych członkach, są bardzo wymownie, pięknie i radośnie przedstawione w Psalm 72:1-19. Izaj. 25:6-9 to kolejne piękne streszczenie dzieła Królestwa po powrocie naszego Pana. Wspaniałe uczty nieskażonej i odżywczej prawdy są opisane w wersecie 6, natomiast zniszczenie grzechu i błędu, jako część dzieła Królestwa, jest opisane w wersecie 7 (zob. 1Kor. 15:56,55, gdzie pytanie: „Gdzież jest, o śmierci, bodziec [grzech] twój?” sugeruje odpowiedź: „Nigdzie”, ponieważ wówczas nie będzie on istniał). Werset 8 wskazuje, że zarówno proces umierania,