Epifaniczny tom 17 – rozdział 13 – str. 360

Świadectwa Nowego Testamentu

Iż wy [apostołowie], którzyście mnie naśladowali, w odrodzeniu [tj. kiedy rodzina ludzka zostanie odrodzona z obecnego stanu grzechu, błędu, samolubstwa i światowości do obrazu Boga, co zostanie dokonane przez dzieło Królestwa naszego Pana i Zbawiciela Jezusa Chrystusa], gdy usiądzie Syn człowieczy [nasz Pan Jezus] na tronie chwały swojej [będzie wówczas rządził jako Król królów i Pan panów], usiądziecie i wy na dwunastu tronach [każdy z dwunastu apostołów będzie miał oddzielny tron], sądząc dwanaście pokoleń Izraelskich [tj. będą przeprowadzać proces sądu wobec dwunastu pokoleń Izraela Boga w Wieku Tysiąclecia, w ramach którego najpierw będą uczyć ludzi, następnie próbować, potem karać w celu reformy, a następnie wydadzą na nich wyrok zależny od sposobu, w jaki przechodzić będą przez proces sądu, zaplanowany przez Jezusa].

      Mat. 25:32 to kolejny stosowny fragment: „I będą zgromadzone przed nim wszystkie narody, i odłączy je, jedne od drugich, jak pasterz odłącza owce od kozłów”. W czasie drugiego adwentu, w czasie Wieku Tysiąclecia nasz Pan Jezus zgromadzi przed Sobą wszystkie narody i postawi je na próbie do życia. Będzie rozdzielał wszystkich, tak jak pasterz rozdziela owce i kozły, tzn. ci, którzy w okresie tego tysiąca lat będą posłuszni, w coraz większym stopniu będą stawiani po prawej stronie Jego łaski; natomiast ci, którzy nie będą odpowiednio wykorzystywać tysiącletnich sposobności (tzn. do czynienia dobra), tj. ci, którzy umrą w wieku 100 lat jako przeklęci grzesznicy, oraz ci, którzy w okresie tego tysiąca lat nie wypełnią swego życia dobrem – w coraz większym stopniu będą stawiani po Jego lewej stronie, miejscu niełaski, jako symboliczne kozły. Tymi, którzy są tutaj pokazani jako odłączani, są przede wszystkim ci żyjący pod koniec Wieku Tysiąclecia: owce, którymi będą wierni restytucjoniści, oddzieleni od kozłów, którymi będą ci, którzy w Tysiącleciu nie wypełnią swego życia dobrymi uczynkami. Jak wskazuje Mat. 25, popełnią oni bowiem grzechy zaniechania – będą sądzeni zależnie od tego, w jaki sposób reagowali na sposobności Królestwa.

poprzednia stronanastępna strona