Epifaniczny tom 17 – rozdział 13 – str. 405
Świadectwa Nowego Testamentu
jak również Jego planami i dziełami. Taka jedność, szczególnie jedność charakteru, jest pierwszą gwarancją dwóch błogosławieństw wspomnianych w wersecie 4, ponieważ Bóg przysiągł dokonać ich: (1) uwolnić wszystkich od przekleństwa Adamowego oraz (2) wszystkim udzielić prawdy (1Moj. 22:18)],jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi [prosimy zauważyć, że mówiąc o Pośredniku, św. Paweł nie mówi, że Jezus jest Pośrednikiem wszystkich ludzi wspomnianych w wersecie 4, lecz tylko Pośrednikiem ludzi -nie jest On bowiem pośrednikiem tych, którzy są nowymi stworzeniami. Jezus nie jest Pośrednikiem dla Kościoła; słowo ludzie w wyrażeniu 'między Bogiem a ludźmi’ oznacza wszystkich nie wybranych ludzi – umarłych i żyjących – gdy zacznie działać Nowe Przymierze, tzn. w Tysiącleciu. Nowe Przymierze nie jest przewidziane dla Kościoła, lecz dla wszystkich nie wybranych, bez względu na to, czy przy inauguracji Nowego Przymierza będą oni żywi czy umarli], człowiek Chrystus Jezus, który dał samego siebie na okup [równoważną cenę za dług Adama, w wyniku czego ma moc uwolnienia wszystkich od Adamowego wyroku i udzielenia im prawdy] za wszystkich [ten okup za wszystkich jest tym drugim powodem, dla którego Bóg na wieki zbawi wszystkich ludzi od wyroku Adamowego, a dodatkowo doprowadzi ich do dokładnej znajomości prawdy. Wyrażenie 'okup za wszystkich znowu dowodzi, że słowo ludźmi z wyrażenia 'między Bogiem a ludźmi (lecz nie wszystkich z w.6) oznacza tylko cały nie wybrany świat -umarłych i żyjących – tych, których w Tysiącleciu dotyczyć będzie Nowe Przymierze], świadectwo, jakie ma być dawane w jego własnych czasach [jest to trzeci powód dwóch błogosławieństw z wersetu 4; zwróćmy uwagę na liczbę mnogą słowa czasów: Wiek Ewangelii jest właściwym czasem na dawanie świadectwa o okupie za wszystkich ludzi w celu wyzwolenia wybranych spod wyroku Adamowego i doprowadzenia ich do dokładnego poznania prawdy. Jest to czynione na ich rzecz, tak aby mieli szansę uzyskać zbawienie wyborcze. Tysiąclecie jest właściwym czasem na dawanie świadectwa o okupie za wszystkich ludzi w celu wyzwolenia nie wybranych – umarłych i żyjących – spod wyroku Adamowego, by doprowadzić ich do dokładnej znajomości prawdy,