Epifaniczny tom 17 – rozdział 8 – str. 203
Sposób powrotu naszego Pana
że po uwielbieniu nasz Pan pozostaje i na zawsze pozostanie niewidzialny dla cielesnego wzroku ludzi. Dlatego przy Swym powrocie jest On niewidzialny dla naturalnych ludzkich oczu.
„JAK ZŁODZIEJ W NOCY”
Ta sama myśl zawiera się w wersetach, które nauczają, że Jego powrót będzie w swym sposobie podobny do postępowania złodzieja (1Tes. 5:1-6; 2Piotra 3:10; Obj. 16:15). Kiedy złodziej przychodzi włamać się do jakiegoś domu, czy niesie ze sobą jasne światło i czy trąbi w trąbę, krzycząc do ludzi: „Hej, ludzie! Zbudźcie się! Idę okradać wasze domy”? Oczywiście wiemy, że nie czyni niczego takiego. Dlatego też nasz Pan nie czyni niczego takiego, gdy powraca jak złodziej w nocy. Złodziej w nocy przychodzi cicho, ukradkiem, kryjąc się w ciemnościach, stąpając bezszelestnie na podbitych butach lub na bosaka, rozbrajając zamki i otwierając drzwi lub okna z cichą zręcznością, ukrywając w ten sposób swoją obecność przed niczego nie podejrzewającymi ofiarami. Nasz Pan przychodzi w podobny sposób, w tajemnicy przed światem. Jednak tak jak obecność złodzieja w okradanym domu, może dzięki pewnym znakom być wiadoma jego wspólnikom, którzy mogą oczekiwać go w jakimś konkretnym domu, tak i Pan obiecał, że po Swym powrocie przez pewne znaki i dowody obwieści Swoim wiernym i czuwającym świętym fakt Swego powrotu (Mat. 24:3,30-33). Zauważmy, jak w 1Tes. 5:1-6 apostoł mówi nam, że świat nie będzie świadomy powrotu Pana, ponieważ powrót ten będzie podobny do przyjścia złodzieja, lecz Jego czujny i czuwający lud miał być tego świadomy. Gdyby świat widział Jego powrót naturalnym wzrokiem, oczywiście byłby tego świadomy. Brak świadomości świata dowodzi zatem, że nie zobaczy on drugiego adwentu, który z tego powodu musi być niewidzialny dla cielesnego wzroku.
„KRÓLESTWO BOŻE POŚRÓD WAS JEST”
Niewidzialność niebiańskiej fazy (Jezusa i Kościoła) tysiącletniego Królestwa Bożego także oznacza, że powrót naszego Pana będzie niewidzialny, gdyż jest On częścią tego Królestwa, a nawet jego głównym elementem – Królem królów i Panem panów.