Epifaniczny tom 17 – rozdział 8 – str. 214

Sposób powrotu naszego Pana

chociaż wcześniej nią był. Powodem tej zmiany było to, że nasz Pan został wzbudzony, powstał z martwych jako istota duchowa, a nie ludzka. 1Piotra 3:18 ma z tym ścisły związek, gdy o śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa mówi: „umartwiony będąc ciałem, ale ożywiony [zauważmy: nie „ciałem”, lecz] duchem”. Prosimy zwrócić szczególną uwagę na pokazany w tym wersecie kontrast między tym, w czym Jezus został uśmiercony, a tym, w czym został ożywiony. Według współczesnej teologii, która naucza, iż nasz Pan powstał z martwych jako istota ludzka, a nie duchowa, werset ten powinien brzmieć: umartwiony będąc ciałem, i ożywiony ciałem. Lecz Bóg, który nie może kłamać, mówi coś przeciwnego: „umartwiony będąc ciałem, ale ożywiony duchem”. Tak więc nasz Pan jest obecnie duchem. Te cztery przed chwilą zacytowane i krótko wyjaśnione fragmenty dowodzą, że od chwili zmartwychwstania nasz Pan nie jest już istotą ludzką, lecz duchową; według innych wersetów, jest istotą w Boskiej naturze, najwyższej ze wszystkich natur duchowych. Jeśli jest istotą duchową, z konieczności pozostaje niewidzialny dla naszego naturalnego wzroku, a zatem Jego drugie przyjście musi być w swym sposobie niewidzialne.

WSPÓŁDZIEDZICZĄCY Z JEZUSEM STANĄ SIĘ ISTOTAMI DUCHOWYMI

      Pismo Święte nie tylko bezpośrednio naucza, że od chwili zmartwychwstania nasz Pan nie jest już istotą ludzką, lecz duchową; uczy ono także o tym przez logiczny wniosek wypływający z oświadczenia, że święci w zmartwychwstaniu także otrzymają ciała duchowe, przez co otrzymają ciała takie, jakim jest Jego ciało. A zatem Jego ciało musi być duchowe. Obietnice duchowych ciał dla świętych widzimy w 1Kor. 15:42, 43: „Takie też jest powstanie umarłych [w tekście greckim przed słowami powstanie oraz umarłych znajduje się przedimek określony, co oznacza szczególne zmartwychwstanie, pierwsze zmartwychwstanie (Obj. 20:4,6)]. Bywa wsiane w skazitelności [istoty materialne są skazitelne], a będzie wzbudzone w nieskazitelności [istoty duchowe są nieskazitelne] (…)

poprzednia stronanastępna strona