Epifaniczny tom 17 – rozdział 8 – str. 222

Sposób powrotu naszego Pana

niezwłocznie przystąpiłby do ponownego ofiarowania Swego człowieczeństwa na śmierć, ponieważ Jego wszystkie aspiracje zostały skrystalizowane na niebiańskim poziomie, i tym samym niezmiennie były obce ziemskiej ludzkiej naturze. Ten skrystalizowany stan charakteru nowego stworzenia niebawem całkowicie doprowadziłby Jego człowieczeństwo do śmierci, gdyby został wzbudzony jako istota ludzka. Gdyby tak był wzbudzany tysiąc razy jako istota ludzka, równie często ofiarowałby Swe człowieczeństwo na śmierć. Innymi słowy, taki proces z konieczności musiałby następować, gdyby jednostka skrystalizowana w charakterze nowego stworzenia została podniesiona z umarłych jako istota ludzka. Biblia uczy nas jednak, że „Chrystus powstawszy z martwych, więcej nie umiera, i śmierć nad nim więcej nie panuje” (Rzym. 6:9). Tak więc nie został On wzbudzony z martwych jako istota ludzka, lecz duchowa; a skoro duchowa, to jest On niewidzialny i z tego powodu niewidzialny być musi także Jego drugi adwent.

URZĄD JEZUSA JAKO ZBAWICIELA

      Dziesiąty fakt potwierdza, że Chrystus zmartwychwstał nie jako istota ludzka, lecz duchowa: Jego urząd jako Zbawiciela – obecnie dla wybranych, a w następnym wieku dla posłusznych ze świata. Istota ludzka nie byłaby w stanie służyć wielorakim potrzebom dzieci Bożych rozrzuconych po ziemi ani kontrolować zabiegów szatana, demonów i upadłych ludzi wymierzonych w Jego wybranych. Może to czynić tylko istota Boska. Istota ludzka w jeszcze mniejszym stopniu mogłaby związać szatana i jego upadłych aniołów, zniszczyć królestwo szatana a założyć Boże, obudzić wszystkich umarłych, odtwarzając ich osobowość i indywidualne cechy charakteru, a następnie przez pośredniczące panowanie zaoferować im skuteczną pomoc w powrocie do ludzkiej doskonałości i rzeczywiście dokonać tego u wszystkich posłusznych, nie wspominając już o przekształceniu ziemi w raj. Tylko Boska istota może dokonać takich rzeczy, które stanowić będą główne zarysy Jego służby na rzecz ludzkości w Wieku Tysiąclecia.

poprzednia stronanastępna strona