Epifaniczny tom 17 – rozdział 9 – str. 237

Etapy powrotu naszego Pana

ze swą apousia, swą nieobecnością). Nie oznacza ono także przybycia, ponieważ zakłada przybycie. By oznaczać przychodzenie w znaczeniu zbliżania się, musiałoby pochodzić od innego czasownika niż pareimi (jestem obecny), np. od eggizi (podchodzić, zbliżać się, jak użyte jest ono u Łuk. 21:8: „czas się przybliżył” oraz w wersecie 20: „przybliżyło się spustoszenie jego”). By oznaczać przybycie, słowo to musiałoby pochodzić od czasownika takiego jak heko (przybywać, tak jak jest ono użyte np. u Mat. 24:14: „a wtedy przyjdzie koniec” oraz w w.50: „przyjdzie pan sługi onego”). Tak więc etymologia potwierdza, że słowo parousia oznacza obecność. Ci badacze greki i autorzy słowników, którzy utrzymują, że parousia oznacza przychodzenie lub przybycie, niemal w każdym przypadku czynią tak z powodu nauk swoich wyznań, że druga obecność Jezusa trwa jedynie przez część jednego dnia o 24 godzinach.

      Najbardziej dojrzali badacze biblijni naszych dni powszechnie zgadzają się, że pierwsza część pobytu naszego Pana na ziemi po Jego powrocie z nieba jest cicha, a świat początkowo nic o niej nie wie; dzięki światłu Biblii i znakom czasów wie o niej tylko Jego przyszła Oblubienica (1Tes. 5:1-5). Zwróćmy szczególną uwagę na to, jak w wersetach tych mamy pokazane, że okres drugiego adwentu Jezusa przyjdzie ukradkiem na niczego nie podejrzewający świat, podczas gdy wierny lud Boży nie będzie pozostawiony w niewiedzy co do Jego obecności.

      Z opisów podanych u Mat. 24:23-41 oraz Łuk. 17:20-37 wnioskujemy, że w pierwszym etapie drugiego adwentu naszego Pana Jego szczególnymi czynnościami będą: (1) zebranie wybranej Oblubienicy do bliższej społeczności z Sobą poprzez Ducha i Słowo (Psalm 50:5; Mal. 3:17; jako żęcie żniwa Wieku Ewangelii jest to opisane u Mat. 13:30,39; Obj. 14:14-16), co ma być przygotowaniem na wyzwolenie jej z tej ziemi oraz uwielbienie z Nim (Kol. 3:4); oraz (2) przygotowanie wielkiego ucisku (Mat. 24:21, 22; Dan. 12:1; Łuk. 17:26-30; 21:25, 26; Obj. 19:11-21),

poprzednia stronanastępna strona