Epifaniczny tom 17 – rozdział 9 – str. 245

Etapy powrotu naszego Pana

Dlatego w tym, tak jak w dwóch poprzednich cytatach, słowo parousia obejmuje nie tylko pierwszą, lecz także drugą fazę Jego obecności, epiphaneia, apokalupsis.

      1Tes. 5:23: „(…) a cały duch wasz i dusza i ciało niech będą bez nagany w obecność Pana naszego Jezusa Chrystusa zachowane”. Fragment ten należy umieścić w tej samej kategorii z tych samych powodów, co powyższe.

      2Tes. 2:8,9: „A wtedy objawiony będzie on niezbożnik [antychryst], którego Pan zabije duchem ust swoich i zniesie objawieniem [jasnym świeceniem – epiphaneia] obecności swojej. Którego obecność jest według skutku szatańskiego, ze wszelką mocą i znakami i cudami kłamliwymi”. Chodzi tutaj o pierwszą i drugą fazę drugiego adwentu naszego Pana, ponieważ antychryst – papiestwo – ma być zniszczone w czasie gniewu (Dan. 7:8-11,26; 12:1; Mat. 24:21,22; Obj. 18 i 19), który jest drugą fazą drugiego adwentu naszego Pana, jako efekt prawdy świecącej w obydwóch tych etapach. W wersecie 9 słowo obecność nie dotyczy antychrysta, lecz tak jak wskazuje na to zaimek względny którego, odwołujący się do zaimka swojej, dotyczy obecności naszego Pana, która – jak pokazują fakty – w swej pierwszej i drugiej fazie ma przebiegać w czasie działania wszelkiego rodzaju złudzeń szatańskiego pochodzenia. To szaleństwo złudzeń jest aluzją do zalewania świata przez błąd, co nastąpiło w ostatnim stuleciu, kiedy to rozpoczęło się ściemnianie symbolicznego słońca (Nowego Testamentu) oraz księżyca (Starego Testamentu), a szczególnie od chwili rozpoczęcia się w roku 1878 pierwszego z sześciu wielkich przesiewań żniwa. Obecnie znajdujemy się w szóstym z nich, w którym wszędzie napotykamy obfitość złudzeń (w. 9-12 ). Dlatego słowo parousia w 2Tes. 2:8,9 odnosi się do pierwszej i drugiej fazy drugiego adwentu naszego Pana.

      Jak. 5:7,8: „Przeto bracia, bądźcie cierpliwymi aż do obecności Pańskiej (…) utwierdzajcie serca wasze,

poprzednia stronanastępna strona