Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 130
Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza
rodzinę Achaba. Skoro zatem rewolucjoniści zniszczą ostatnią wspomnianą fazę smoka, a także bestię i jej obraz, są oni z nimi związani, tak jak Jehu, rewolucjonista, był związany z ich typami. Jehu przedstawia więc rewolucjonistów. Przechodząc do 2Król. 9:1-10, dowiadujemy się, że niecałe 12 lat po otrzymaniu płaszcza Elizeusz przez przedstawiciela namaścił Jehu, by ten stał się rewolucjonistą. Wynika z tego, że antytypiczny Elizeusz miał posiadać płaszcz dość długi czas przed rewolucją, ponieważ to on namaszcza rewolucjonistów. Ponieważ klasa Eliasza opuszcza świat dopiero na początku anarchii, antytypiczny Elizeusz posiada płaszcz na długi czas przed opuszczeniem świata przez antytypicznego Eliasza. W antytypie powstaje zatem pewien odstęp czasu między rozdzieleniem antytypicznego Eliasza i Elizeusza a opuszczeniem świata przez antytypicznego Eliasza, w czasie którego występują wydarzenia pokazane w czynnościach Elizeusza w 2 Księdze Królewskiej.
(81) Według Komentarzy bereańskich Objawienie 16:17 dowodzi, że Wielka Kompania jako taka będzie rozpowszechniać jako swe poselstwo zawartość siódmej czaszy, co według wersetów 18-20 poprzedza rewolucję. Posiadanie władzy wynikającej z rozpowszechniania takiego poselstwa oznacza istnienie Wielkiej Kompanii jako takiej, a więc jej oddzielenie od Maluczkiego Stadka i posiadanie przez nią płaszcza. Werset ten jest więc kolejnym dowodem na to, że Wielka Kompania miała posiadać antytypiczny płaszcz długi czas przed opuszczeniem ziemi przez antytypicznego Eliasza, co następuje dopiero na początku anarchii i co jest poprzedzone rewolucją, która z kolei następuje po wylaniu przez Wielką Kompanię jako taką siódmej czaszy. Obecny argument w świetle historii tak naprawdę dowodzi, że antytypiczny Elizeusz miał posiadać płaszcz przed końcem wojny. Argument ten wyraźnie stwierdza, że między rozdzieleniem antytypicznego