Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 149-154
poprzednia strona – następna strona
Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza
PYTANIA
(1) O czym w ostatnich kilku latach dużo dyskutuje lud Pana? Jakie dwa publiczne ataki przeciwko naszemu zrozumieniu tego tematu domagają się omówienia drukiem?
(2-5) Co uczynimy przed zagłębieniem się w szczegóły? O jakich trzech zasadach powinniśmy pamiętać? – podaj szczegóły.
(6) Dlaczego Pan nie pozwolił „onemu Słudze” wyraźnie zrozumieć antytypicznych szczegółów ostatnich doświadczeń Eliasza i Elizeusza? Gdzie możemy zauważyć, że nie rozumiał on ich wyraźnie i w jaki sposób wyrażał on się w tych artykułach o wielu zarysach tego tematu? Dzięki czemu jesteśmy obecnie w stanie odczytać związane z tym szczegóły? Jak powinniśmy traktować niezdolność naszego Pastora do zrozumienia tych wszystkich szczegółów? Dzięki czemu jesteśmy obecnie w stanie jasno zrozumieć te szczegóły i dlaczego uważamy, że powinny być one teraz przedstawiane Kościołowi drukiem?
(7) Kiedy miało miejsce antytypiczne pierwsze uderzenie Jordanu i z jakimi słowami „onego Sługi” jest to w harmonii? Co widzimy z tego cytatu odnośnie poglądu „onego Sługi” na temat pierwszego uderzenia Jordanu około Nowego Roku 1916? Co wynika z cytatu z R 5772? W jaki sposób możemy przekonać się o prawdziwości tego zrozumienia?
(8) Co przedstawia Jordan i z czego to wynika? Z jakiego punktu widzenia Obj. 17:15 odnosi się do narodów i kogo w związku z tym oznacza Jordan? Co miało spotkać tak zorganizowane narody? – podaj dwa tego elementy.
(9) Czego symbolem jest płaszcz Eliasza i jaki fakt to potwierdza? Z jakich siedmiu elementów składała się władza Eliasza jako Bożego proroka? – wymień kolejno. Kogo nie trzeba przekonywać, że władza Kościoła jako rzecznika Boga wobec nominalnego Izraela duchowego polegała właśnie na tych elementach?
(10) Co reprezentuje, oznacza i wyklucza zwinięcie płaszcza? Co na ten temat podają dwa cytaty reprintów Strażnicy? – omów kolejno.
(11) Co stwierdzamy, gdy spojrzymy na służbę w stosunku do opinii publicznej w czasie tych lat? Co jest antytypem zwinięcia płaszcza Eliasza? W jaki sposób rozprowadzana była odnośna literatura? Jakich tematów dotyczyły wykłady publiczne i rozmowy prywatne? Jakie środki finansowe kierowano do tej gałęzi służby? Co nastąpiło między jesienią 1914 a jesienią 1916 roku i jaka równoległość jest tego potwierdzeniem?
12) Omów pierwszą z kwestii, jaką pociąga za sobą uderzenie Jordanu. Jaka jest druga kwestia? Na czym polega kwestia trzecia? Jakie wersety biblijne opisują to uderzanie przez świętych? Na co wskazuje wyrażenie: „To jest zaszczyt wszystkich świętych jego”? Co uwielbiały głoszone wówczas prawdy i co czyniły one jako obosieczny miecz? Czym okazało się dla narodów objawianie ich zła i na czym polegało ich zupełne związanie? Co udowodniono ponad wszelką wątpliwość i jakie przykłady są tego potwierdzeniem?
(13) W jaki sposób to, co jest pokazane przez uderzenie Jordanu, jest przedstawione w 3 Moj. 16:20,21? Co wydaje się sugerować wyrażenie: „wszystkie nieprawości i przestępstwa we wszystkich grzechach ich”? – odnieś to także do antytypu. W jaki sposób i za czyim pośrednictwem grzechy te były wyznawane przez Najwyższego Kapłana? Kto i dlaczego zwracał uwagę na to demaskowanie od jesieni 1914 do jesieni 1916 roku? Jaki antytyp się w ten sposób wypełnił i co jest zatem oczywiste?
(14) Kto uderzył Jordan za pierwszym razem? Jaki obraz podaje typ uderzenia Jordanu przez Eliasza i kogo w związku z tym reprezentuje Eliasz? Na co i w jakim celu Pan dozwalał w czasie tego uderzania? Podaj przykłady sytuacji objawiających fakt, że niektórzy bracia nie należeli do antytypicznego Eliasza. W jaki sposób trudy tej służby wpłynęły na liczby pielgrzymów, kolporterów i członków rodziny Bethel? Kto pokonał tę subtelną próbę, a do jakiego stanu zostali doprowadzeni pozostali? Kto uznawany jest ostatecznie jako należący do Eliasza, a kto – do Elizeusza? Jak i dlaczego nie powinniśmy rozumieć antytypu Elizeusza?
(15) Na jakie dwie grupy można podzielić wody i kto je stanowi? Co symbolizuje rozdzielenie wód na dwie części i jak do tego doszło? Co obalały ostre prawdy, głoszone przez antytypicznego Eliasza? W jaki sposób dwie ogólne grupy społeczeństwa reagowały na głoszone prawdy? Co potwierdza historia?
(16) Co przedstawiają wody po obydwu stronach proroków oraz przekroczenie przez nich koryta rzeki suchą stopą? Co zobrazowane jest w fakcie, że byli oni różni od wód? Co reprezentuje ich wspólny marsz i dotarcie przez nich do drugiego brzegu?
(17) W czym utwierdza nas porównanie obrazu oraz wydarzeń, które miały miejsce od jesieni 1914 do jesieni 1916 roku? O czym nie powinniśmy też zapominać i co ponownie tutaj przypominamy? – omów kolejno obydwa cytaty.
(18) Co nastąpiło po śmierci br. Russella i jaki ma to związek z pierwszym uderzeniem Jordanu? Co było stosownym w wyborze przez Boga osoby prowadzącej i uczestniczącej w pierwszym uderzeniu Jordanu?
(19) Co można zarzucić twierdzeniu, że praca prowadzona między jesienią 1914 a jesienią 1916 roku była na zbyt małą skalę, by być pierwszym uderzeniem Jordanu? Co może być pomocą w zrozumieniu tej trudności? Co wszyscy będący w prawdzie od stycznia 1914 roku pamiętają odnośnie naszej pracy w roku 1914 i 1915? – podaj tego powód. Co to oznacza dla udziału klasy Elizeusza w tej pracy? Dlaczego nieuzasadniony jest zatem zarzut, że pierwsze uderzenie Jordanu było na zbyt małą skalę?
(20) W jaki sposób niektórzy usiłowali oddalić nasze twierdzenie, że br. Russell około Nowego Roku 1916 uczył, iż miało wówczas miejsce pierwsze uderzenie Jordanu? Jaka jest nasza odpowiedź na to? – omów kolejno dwa podane argumenty. Co widzimy teraz, gdy dobiegły końca próby związane z wypełnieniem się odnośnych typów i przy czym w związku z tym nie powinniśmy się upierać?
(21) Co budzi sprzeciw w pismach J.F. Rutherforda oraz F.H. McGee? Na czym polega nasza metoda traktowania sformułowań „onego Sługi”, gdy wydają się one sprzeczne? Co staramy się czynić, jeśli takie harmonizowanie nie jest możliwe? Co br. Russell wielokrotnie czynił z własnymi interpretacjami? O co autor wielokrotnie był fałszywie oskarżany i kto w rzeczywistości czyni to, co niektórzy zarzucają autorowi?
(22) Czego jak dotąd nie przedstawiono przeciwko pierwszemu uderzeniu Jordanu według naszego zrozumienia i co możemy powiedzieć na stwierdzenie, że br. Russell pisał, iż pierwsze uderzenie Jordanu miało nastąpić po wojnie? Czego dowodzą podane wyżej cytaty i co w związku z tym autor kwestionuje? Co br. Russell utrzymywał w dniu 1 stycznia 1916 roku?
(23) Jaką myśl w roku 1915 wielokrotnie wyrażał „on Sługa” i co ten cytat oznacza? Z jaką myślą wydaje się być sprzeczny antytypiczny marsz i rozmowa Eliasza i Elizeusza za Jordanem, już w lecie 1915 roku? Jak można to zharmonizować? – zwróć uwagę na różnicę między uderzaniem Jordanu przez Eliasza a jego wspólnym marszem i rozmową z Elizeuszem. Co okaże się, gdy jasno zrozumiemy, co kryje się w marszu i rozmowie? Jak innymi słowy można wyrazić tę harmonię?
(24) Jaka jest nasza interpretacja wspólnej rozmowy Eliasza i Elizeusza i co niektórzy nam zarzucają? W jaki sposób wyjaśnialiśmy to zagadnienie na konwencji w Fort Pitt?
(25) Jakie jest nasze zrozumienie tego marszu i rozmowy już od lata roku 1915 i na co jest to pewnym dowodem? Jaki wniosek wyciągamy na podstawie faktu, że przed rozdzieleniem Eliasza i Elizeusza panowała między nimi harmonia? Czym zatem musi być podział, jaki nastąpił między ludem Bożym i kiedy miał on miejsce?
(26) Jaki jest obecnie pogląd F.H. McGee i jego współpracowników na temat rozdzielenia antytypicznego Eliasza i Elizeusza? Jakich dwóch rzeczy nie są w stanie uczynić i do czego się przyznają? Dlaczego obecnie kroczą oni w częściowej ciemności? Co większość tego Komitetu uważała kiedyś na temat tego wyjaśnienia i gdzie można to zauważyć? Dlaczego zaprzeczyli oni później, że ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza mają charakter typiczny?
(27) Jakie wydarzenia i z jakiego powodu obecnie przeanalizujemy? Co stwierdzimy, jeśli zbadamy „Strażnice” tamtego okresu i co br. Russell w nich wykazywał? O czym i w jakiej atmosferze bracia wówczas dyskutowali? – odnieś to do typu wspólnej rozmowy i marszu antytypicznego Eliasza i Elizeusza.
(28) Jakie słowa często padały w czasie dyskusji o przywilejach Wielkiej Kompanii po oddzieleniu jej od Maluczkiego Stadka? Jaki warunek musiał spełnić antytypiczny Elizeusz, by zostać następcą antytypicznego Eliasza, i jak jest to pokazane w typie? W jaki sposób potwierdzają to dwa cytaty z Reprintów? – omów kolejno. Czego dowodzą fragmenty tych cytatów podane kursywą?
(29) Co kwestionuje F.H. McGee i co możemy na to odpowiedzieć? – powołaj się na Habak 1:13. Jaki jest inny klarowny tego przypadek? W jakich wersetach hebrajskie słowo raah ma to samo znaczenie? – omów kolejno. W jaki sposób słowo raah nie jest tłumaczone w żadnym z tych wersetów, a co pomimo tego obecne jest w każdym z nich? W jakim znaczeniu słowo to dwukrotnie występuje w 2 Król. 2:12?
(30) Jaki antytyp omówiliśmy powyżej i czego dowiedliśmy? Zrozumienia jakiego innego antytypu nam Pan udzielił? Czemu nie przeczy antytyp w. 9?
(31) Co pragniemy na wstępie przypomnieć naszym Czytelnikom? – podaj przykłady z obrazu obydwu uderzeń Jordanu. W jaki sposób zasada ta widoczna jest w obrazie antytypicznych 300? W jaki sposób zasada ta jest też widoczna w obrazie poświęcania kapłaństwa? Jaki obraz przedstawiają typy klasowe i co ta zasada pomoże nam zrozumieć?
(32) Czym była odpowiedź Elizeusza z 2 Król. 2:9? Czego on pragnął? Czym uczyniłoby Elizeusza spełnienie jego prośby? – omów zasadę mającą zastosowanie w tym przypadku. Jakie powstają teraz pytania, jakie są nasze odpowiedzi na nie oraz do jakiego kolejnego pytania to prowadzi?
(33) W czym znajdujemy czyny, przez które antytypiczny Eliasz zasugerował antytypicznemu Elizeuszowi prośbę o pożegnalny dar? Kto i gdzie rozpoczął wysiłek pozyskania takiego spisu oraz kto przyłączył się do tego dzieła? Do czego potrzebna była kartoteka I. H. S.? Co było tą prawdą? W jaki sposób antytypiczny Elizeusz odpowiedział na sugestię, by poprosić o pożegnalny dar przed opuszczeniem go przez antytypicznego Eliasza?
(34) Co ktoś może zarzucić odnośnie świadomości antytypicznego Eliasza i Elizeusza w ich odnośnych działaniach? Jak możemy na to odpowiedzieć? – omów kolejno w odniesieniu do antytypicznego Eliasza i Elizeusza.
(35) Co jest zatem dominującym czynnikiem w tej sprawie i co Bóg wiedział o uderzającym Jordan po raz drugi? Z jakich trzech powodów Bóg włożył w usta Elizeusza odnośną prośbę? Czemu prośba ta odpowiadała i co stanowiło jej spełnienie? Czego operacja ta dowodzi? O jakich dwóch rzeczach nikt bez oświecenia Pana nie mógłby pomyśleć?
(36) Jaka powyżej wypowiedziana myśl musi być tutaj ponownie podkreślona? Czego dotyczył problem stanowiący zerwanie harmonii serca, umysłu i działań wśród ludu Pana i kiedy się on rozpoczął? Jaka opinia jest jedynym sposobem ominięcia tego faktu i jakie występują tu różnice?
(37) Jakiemu twierdzeniu nie zaprzeczą wszyscy, którzy znają fakty? – podaj ramy czasowe. Co wydarzyło się na posiedzeniach Zarządu w dniach 13 i 20 czerwca?
(38) Co według typu było czynnikiem rozdzielającym obydwu proroków i jakie słowa wyrażają to w Przekładzie Autoryzowanym? Czym zostało, a czym nie zostało spowodowane rozdzielenie? – wskaż na odnośne hebrajskie słowa. Jaka była rola rydwanu i trąby powietrznej w rozdzielaniu Eliasza i Elizeusza? Jaki cytat „onego Sługi” potwierdza takie jego zrozumienie tego „zabrania”?
(39) Czego ten cytat dowodzi odnośnie podziału? Co jeszcze cytat ten pokazuje? Co dowodzi, że wyrażenie: „jeśli mię ujrzysz, gdy będę od ciebie wzięty” nie oznacza podniesienia Eliasza do góry przez rydwan?
(40) Co przedstawia ognisty rydwan? Kiedy ta myśl stała się jasna dla „onego Sługi” i dlaczego początkowo nie widział on możliwości przyjęcia tego poglądu? Co pomogło w przyjęciu tego poglądu?
(41) Co niektórzy mogą zarzucić odnośnie znaczenia rydwanu podawanego przez „onego Sługę”? Jak możemy na to odpowiedzieć? – podaj dwa cytaty. W jaki sposób powinny, a w jaki nie powinny być traktowane oczywiste sprzeczności w pismach „onego Sługi”?
(42) Jakie zharmonizowanie tej pozornej sprzeczności proponujemy? Co zgodnie z biblijnym użyciem przedstawia ogień i palenie? Co według Biblii reprezentuje rydwan? W jaki sposób możemy zharmonizować te pozornie sprzeczne słowa „onego Sługi” odnośnie znaczenia ognistego rydwanu? Dlaczego Pan pozostawił umysł „onego Sługi” w ciemności na ten zarys naszego tematu? Dlaczego autor jest w stanie zrozumieć to, czego nie rozumiał „on Sługa”?
(43) Jakie dwa znaczenia ma słowo organizacja z punktu widzenia Towarzystwa? Kogo oznacza Towarzystwo według obydwu definicji i w którym znaczeniu częściej używane jest słowo organizacja? Do którego z tych dwóch znaczeń odnosi się rydwan w rozważanym obecnie wersecie? Co dowodzi niestosowności uwagi F.H. McGee odnośnie znaczenia rydwanu jako organizacji oraz przebywania w niej przez Eliasza i Elizeusza? – omów kolejne argumenty.
(44) Czyje stanowisko odnośnie znaczenia rydwanu jest bardziej logiczne od stanowiska F.H. McGee i dlaczego? Do jakiego użycia tego słowa powinniśmy się tutaj ograniczyć i jaki jest tego powód? Czego i z jakiego powodu nie uzasadnia żadna z tych definicji? Jaką definicję rydwanu wyznawali przyjaciele z Towarzystwa, zanim autor przedstawił swoją?
(45) Co F.H. McGee oraz J.F. R. zarzucają autorowi odnośnie wstąpienia przez antytypicznego Eliasza do nieba i zgodnie z jaką zasadą to czynią? Co „on Sługa” podawał na ten temat w swoich pismach? – odwołaj się do R 3417. Co na ten temat mówi Biblia i co sugeruje?
(46) Jak powinniśmy traktować te oczywiste sprzeczności w wypowiedziach br. Russella?
(47) Co powinni uczynić ci, którzy bardzo jednostronnie podchodzą do pism „onego Sługi”? Co twierdzimy odnośnie roli rydwanu? Czemu i w jaki sposób typ zaprzecza?
(48) Co podaje J.F. R. na temat znaczenia koni i jeźdźców? Kogo mogą oznaczać jeźdźcy w definicji J.F. R.? – omów kolejno. Dlaczego jego jeźdźcy są źle zdefiniowani?
(49) Jaki scenariusz J.F. R. nie może być uznany za prawdziwy w oparciu o fakty? Kiedy podział zaczął budzić niesmaczne odczucia i kiedy wystąpiły jego pierwsze słabe przebłyski? Kiedy i w jakich okolicznościach nastąpił zdecydowany stan podziału? Kiedy i w jakich okolicznościach podział ten stał się zupełny, jeśli chodzi o osobisty udział w nim autora?
(50) W jaki sposób podział ten przebiegał wśród członków rodziny Bethel? Kiedy i w jakich okolicznościach proces rozdzielania zaczął wychodzić poza Bethel? Jaki był wpływ tomu VII na proces rozdzielania? Czego nie mogą więc stanowić tom VII i jego treść i czym on jedynie był? Co jest więc oczywiste?
(51) Gdzie możemy znaleźć myśli „onego Sługi” na temat symbolicznego znaczenia koni i jeźdźców? Co reprezentują konie w omawianym obecnie typie? Wymień kolejno antytypiczne konie wdrożone do Towarzystwa przez J.F. R. W jakim znaczeniu słowa Towarzystwo J.F. R. dołączył do niego te symboliczne konie?
(52) Kogo symbolizują jeźdźcy? Jak pokazane jest kontrolowanie przez nich organizacji? Połączenie jakich czynników okazało się wielką próbą dla Kościoła? Jaki wpływ na braci miało pojawienie się wśród nich tego połączenia czynników i co ono spowodowało?
(53) Co zakończyło harmonię panującą wśród ludu Bożego i do czego zmusiło braci na całym świecie? Co przez wiele miesięcy uważał na ten temat F.H. McGee i za czym z tego powodu głosował? Z jakiego powodu to uczynił i przed czym chciał chronić braci? Czemu nie może on uczciwie zaprzeczyć? Jakie byłyby konsekwencje uznania za prawidłowe jego nieśmiałego założenia? Czego naprawdę dowodzą fakty? Co możemy powiedzieć o jego uwadze, że nasza interpretacja koni, jeźdźców i rydwanu jest krokiem od wzniosłości do śmieszności?
(54) Co nasz Pastor mówił na temat powodów oddzielenia Eliasza od Elizeusza i jak mają się do tego fakty? Jakie odniesienie występuje w hebrajskim słowie parad, tłumaczonym w 2 Król. 2:11 jako rozłączyć, oddzielić? Dlaczego typ wyraźnie nie sugeruje niezgody wśród ludu Bożego w czasie rozdzielania i po nim? – omów kolejno dwa tego czynniki. Dlaczego „obecne kierownictwo” przedstawione jest oddzielnie od Eliasza i Elizeusza i do czego prawdopodobnie ono dążyło?
(55) Jaka uwaga zasługuje tutaj na powtórzenie? Jaką uwagę na temat dwóch hebrajskich słów musimy pamiętać, by jasno rozumieć omawiany temat? Czego dokonał typiczny i antytypiczny rydwan?
(56) Kiedy w typie nastąpiło doświadczenie z trąbą powietrzną i jak interpretował je „on Sługa”? Co możemy powiedzieć o chronologicznej kolejności wydarzeń w historii typicznego i antytypicznego Eliasza i Elizeusza z 2 Król. 2:11-14 i z jakiej biblijnej procedury to wynika? Co występuje zatem między oddzieleniem Maluczkiego Stadka od Wielkiej Kompanii i jego odejściem z tego świata i co w tym czasie ma miejsce? Dlaczego Pan ułożył ten typ w tak nieoczekiwany sposób?
(57) Dlaczego Pan często odwraca chronologiczną kolejność wydarzeń? – podaj dwa tego przykłady, kolejno w oparciu o Rzym. 8:30 oraz Joela 2:28,29. W jakim innym znanym typicznym opisie On to czyni i jak opisuje tam obydwa ciągi wydarzeń? W jaki sposób jest to widoczne w ofiarowaniu typicznego i antytypicznego kozła Pańskiego i kozła Azazela? Skąd i na jakiej podstawie o tym wiemy? Kiedy Chrystus może uzyskać z rąk Boskiej sprawiedliwości zwolnienie przypisanej zasługi? – podaj w odniesieniu do Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii. W jaki sposób czynności związane z kozłem Pańskim i kozłem wypuszczanym odpowiadają przypadkowi Eliasza i Elizeusza? Na co podamy jasne dowody? Kiedy następują wydarzenia pokazane w typie w 2 Król. 2:12-14?
(58) Co opiszemy i co przedstawimy, zanim podamy dowody na to, że wydarzenia z doświadczeń Elizeusza mają miejsce przed zabraniem Maluczkiego Stadka do nieba? Jak brzmi pierwsze stwierdzenie odnośnie Elizeusza z 2 Król. 2:12 i co w nim zauważamy? W jakich innych wersetach Pan często pomijał użycie właściwego słowa? Jakie słowo należy tutaj wstawić i jak należałoby oddać czasownik widzieć? Jakie jest znaczenie słowa ujrzeć w 2 Król. 2:10? Jakie słowa zostały w tym wersecie podane kursywą i co z tego wynika? Jakie tłumaczenie tego wersetu uważamy za prawidłowe? O co prosimy Czytelników? Dlaczego Pan uznał za stosowne zwrócić uwagę na fakt, że Elizeusz spełnił warunek Eliasza?
(59) W jaki sposób antytyp potwierdza wypełnienie się tego zarysu typu w doświadczeniach każdej jednostki przechodzącej proces rozdzielania? W czym jeszcze zawiera się takie uznanie? Czyje doświadczenia autor przytoczy jako ilustrację ogólnych doświadczeń oddzielających się braci? Opisz doświadczenia mające miejsce od 27 czerwca do 27 lipca między dwoma przedstawicielami klas Eliasza i Elizeusza. Kiedy i dlaczego J.F. R. zdecydowanie zwrócił się przeciwko autorowi? Co niewątpliwie pamiętają oddzieleni bracia i wielu przyjaciół z Towarzystwa?
(60) Jaka była druga wypowiedź Elizeusza w czasie rozdzielania? Jakie jest częściowe wyjaśnienie okrzyku „Ojcze mój, Ojcze mój”? Co jeszcze zawiera się w tym wyrażeniu? Co z pewnością potwierdzą wszyscy przyjaciele z Towarzystwa?
(61) Czego dotyczyła druga myśl w okrzyku Elizeusza? Co reprezentuje ten element typu? Co wszyscy mogą zauważyć z tego opisu?
(62) W jakich słowach zawiera się trzecia myśl z okrzyku Elizeusza? Kogo przedstawiają jeźdźcy i kogo przedstawiają ci typiczni jeźdźcy? Co oznacza wyrażenie jeźdźcy Izraela i jak przejawiało się to w praktyce? Co znajdujemy w tych faktach?
(63) Jakimi słowami wyrażona jest trzecia część działalności Elizeusza? Jakie znaczenie nadajemy słowu raah w w. 10 i 12? Jakie dwie rzeczy fragment ten wydaje się stwierdzać? Dlaczego Elizeusz powiedział synom prorockim, by nie szukali Eliasza? Jaka myśl niewątpliwie leżała u podstawy takiego stanu umysłu Elizeusza i co on zapewne sądził?
(64) Kiedy nastąpiło to wyłączenie i kogo ono dotyczyło? Wymień kilka przejawów manifestowania tego wyłączenia przez ludzi z Towarzystwa. Jakie wielu z nich ma zdanie o braciach z „opozycji”? Co zgodnie z tą kampanią czyni „obecne kierownictwo” oraz wielu pielgrzymów i starszych i czego to jest dowodem? Co w ten sposób zauważamy?
(65) Co było czwartą działalnością Elizeusza? Co w symbolach Biblii reprezentują szaty? Co przedstawia rozdarcie szat, a szczególnie rozdarcie ich na dwie części? W czym ta czynność Elizeusza znajduje stosowny antytyp? Co może być ilustracją tego niebiblijnego postępowania? Co po raz kolejny stwierdzamy? Co jeszcze reprezentują szaty i co rozumiemy z tego punktu widzenia?
(66) Co było piątą czynnością Elizeusza? W jaki sposób pięciu członków Zarządu pozwoliło, by płaszcz z nich spadł? Czym bracia ci, jako większość Zarządu, byli? Kogo według 1 Król. 19:15,16 miał namaścić Eliasz? Jak wyglądała realizacja tego upodobania Pana? Czego to dowodzi w typie i antytypie? O czym Bóg wcześniej wiedział i w jaki sposób w związku z tym dostosował typ? Czego Bóg nie wymuszał i na co pozwolił? W jaki sposób antytypiczny Eliasz porzucił swą władzę rzecznika Boga wobec nominalnego Izraela duchowego? Co przedstawia schwycenie płaszcza przez Elizeusza? W czym znalazło swe wypełnienie opadnięcie płaszcza z Eliasza i pochwycenie go przez Elizeusza?
(67) Co było szóstą czynnością Elizeusza? Jakie jest znaczenie faktu, że Elizeusz uderzał niezwiniętym płaszczem? W czym uderzanie przez Wiel ką Kompanię było podobne do uderzania przez antytypicznego Eliasza i jakie wystąpiły tu różnice? Do czego Wielka Kompania użyła tych środków i do czego doszło w chrześcijaństwie w wyniku tego uderzenia?
(68) Co było siódmą czynnością Elizeusza? Co możemy wnosić na podstawie faktu, że typ nie mówi o tym, iż Elizeusz przeszedł na drugą stronę po suchej ziemi? Czym Wielka Kompania sprowadza na siebie krzywdę jako nowe stworzenia? Co reprezentuje całkowite przejście Eli- zeusza na drugą stronę? Co jest antytypem uderzenia Jordanu przez Eli- zeusza? Jakie dwa bezpodstawne zarzuty stawia autorowi F.H. McGee? Co było drugim uderzeniem Jordanu i kiedy miało ono swój początek? Co na temat początku pierwszego uderzenia Jordanu uważał Menta Sturgeon? Jaką pomyłkę popełnia pod tym względem F.H. McGee?
(69) W czym zgadzają się J.F. R. i autor, a w czym mają odmienne zdanie? Czego typ dowodzi odnośnie relacji między antytypicznym Eliaszem i Elizeuszem przed rozdzieleniem? Na co wskazuje początek końca tych relacji tuż przed datą 21 czerwca 1917 roku? Omów okoliczności prowadzące do początku rozdzielenia do dnia 20 czerwca. Kiedy rydwan zaczął wjeżdżać między zwolenników „obecnego kierownictwa” a „opozycję” i kiedy dotarł on do autora? Co stało się do dnia 27 czerwca? W jaki sposób postępowało to dzieło rozdzielania i kiedy rozpoczęła się „wielka kampania”? Czym zatem musi być „wielka kampania” i jaki ma to związek z pierwszym uderzeniem Jordanu? Dlaczego praca ta była prowadzona na większą skalę i pod jakim względem ustępowała pierwszemu uderzeniu Jordanu? Jaki argument dowodzi także, że stronniczy zwolennicy Towarzystwa są antytypicznym Elizeuszem?
(70) Jak powinno być przetłumaczone pytanie zadane przez Elizeusza w czasie uderzania wód? Oznaka jakiego złudzenia znajduje się w tym sformułowaniu i co przyjaciele z Towarzystwa twierdzili? Co jest stałym zwyczajem płytkich religijnych teoretyków i jak przejawiało się to w Towarzystwie przez cały czas drugiego uderzenia Jordanu? Kogo antytypem oni w ten sposób się stali? Czego dowodem jest fakt, że wypowiedzieli oni to łatwe do zakwestionowania pytanie i odpowiedź? Co w związku z tym możemy powiedzieć o Bogu?
(71) Jaki ogólny obraz jest pokazany w rozdzieleniu braci na tych, którzy pozostali w Towarzystwie, oraz tych, którzy je opuścili, i co z tego wynika? O kim możemy z pewnością powiedzieć, że należy do klasy Elizeusza lub Eliasza? – omów kolejno. Gdzie i dlaczego wciąż pozostaje wielu z „wybranych”? Co uważamy o wielu z tzw. „opozycji” oraz tych, którzy wykonali tylko niektóre z siedmiu rzeczy pokazanych w czynach Elizeusza? Kto jest pokazany w skończonym obrazie? Jaką żywimy nadzieję odnośnie „wybranych” i jakie kryterium rozstrzygnie przypadek każdego? Czego obawiamy się w odniesieniu do wodzów? Dlaczego autor przedstawia prawdziwy stan rzeczy?
(72) O zharmonizowanie jakiej myśli prosiło nas wielu drogich braci? Jakie myśli Bóg podaje na tę samą ogólną pracę? – odwołaj się kolejno do różnych przykładów typów Wielkiej Kompanii. Jak zasadę tę można odnieść do rozdzielenia Eliasza i Elizeusza i czego ono nie przedstawia? Co wynika z faktu, że zarówno Eliasz, jak i Elizeusz reprezentują klasy jako takie, a nie każdą jednostkę należącą do tych klas? Czego świadkami w związku z tym nie byliśmy w czasie rozdzielania Eliasza i Elizeusza? Jakich rzeczy powinniśmy natomiast oczekiwać? – wymień kolejno. Co możemy w podsumowaniu powiedzieć o antytypie rozdzielenia Eliasza i Elizeusza?
(73) W jakich innych typach Pan podaje inne aspekty rozdzielenia Maluczkiego Stadka i Wielkiej Kompanii? – omów kolejno. W jaki sposób Najwyższy Kapłan Świata wpędza klasę Kozła Azazela w ręce człowieka na to wyznaczonego? Kto jest częścią Najwyższego Kapłana Świata? Na jakim etapie jest antytyp prowadzenia Kozła Azazela przez Najwyższego Kapłana? Ilu członków Najwyższego Kapłana ostatecznie weźmie udział w prowadzeniu Kozła Azazela? Jaki inny typ również jest w trakcie wypełniania się i co stanie się, gdy dobiegnie on końca? Czy obecnie w każdym przypadku możemy jednoznacznie stwierdzić, kto jest antytypicznym Kapłanem, a kto – Lewitą? Kto i dlaczego już teraz może być jednak uznany za Lewitę?
(74) Co niektórzy mogą stwierdzić o autorze przedstawiającym myśl, że wodzowie Towarzystwa oraz nowe stworzenia z nimi współpracujące są członkami Wielkiej Kompanii, i na czym oni to opierają? Czego werset ten zabrania, a co nakazuje? Jak powinno zachowywać się wierne dziecko Boże pod tym względem? Kogo Pan objawiał przez cały okres Paruzji i w jaki sposób „on Sługa” w tym współpracował? Czy w ten sposób „on Sługa” dokonywał zabronionego sądzenia? Co jeszcze objawiał Pan w całym okresie Paruzji i co nie było wówczas zabronionym sądzeniem? Co i dlaczego nie było zabronionym sądzeniem w uderzeniu Jordanu?
(75) W jakim okresie żyjemy od śmierci „onego Sługi”? O jakim objawianiu mówią 1 Piotra 4:18 oraz Ps. 1:1? Przed czym ostrzegał nas nasz Pastor? Dlaczego to ostrzeżenie nie jest już aktualne? – odwołaj się do cytatu z R 5950. Jaką myśl przedstawił Pastoralny Instytut Biblijny i jakie budzi to pytanie?
(76) Jakim okresem jest Epifania? Co Pan czyni w tym czasie pod względem podawania prawdy i demaskowania ambicji niektórych braci? Co z tego powodu nie jest zabronionym sądzeniem? Co czasami jest równie szkodliwe i kto próbował to czynić? Co w obecnych okolicznościach jest nie tylko dozwolone, lecz bardzo konieczne?
(77) Jaki fakt stwierdziliśmy powyżej? Co z tego wynika dla pobytu na świecie przez antytypicznego Eliasza?
(78) W odniesieniu do czego dowiedliśmy powyżej pełnej równoległości typu i antytypu? Czego o Maluczkim Stadku dowodzi doświadczenie i o czym powinniśmy pamiętać? Czego dowodzą historyczne fakty i jakie ma to znaczenie dla służby antytypicznego Elizeusza?
(79) Czego dowodzi Ps. 46:2-5? Czego świadkiem będzie Maluczkie Stadko jeszcze w ciele i jak jest to pokazane w Obj. 16:18-20 oraz 18:9? Co zniszczy symboliczny Jordan i dlaczego obydwa uderzenia Jordanu muszą poprzedzać rewolucję? – podaj trzy powody. Kiedy antytypiczny Elizeusz musi wejść w posiadanie płaszcza, kiedy Maluczkie Stadko opuszcza świat i co to oznacza dla rozdzielenia antytypicznego Eliasza i Elizeusza oraz opuszczenia ziemi przez tego pierwszego?
(80) W czym jest pokazane zniszczenie smoka, bestii oraz obrazu bestii? Co reprezentuje Achab i jego dwaj synowie – Achazjasz i Jehoram? Co wydają się reprezentować pozostałe dzieci Achaba? Co reprezentuje Izebel? Kogo przedstawia Jehu i czego on dokonuje w typie i antytypie? Czego dowiadujemy się z 2 Król. 9:1-10 i co z tego wynika dla posiadania płaszcza przez Elizeusza? Jaki ma to związek z opuszczeniem świata przez antytypicznego Eliasza?
(81) Czego Obj. 16:17 dowodzi odnośnie Wielkiej Kompanii? Co oznacza posiadanie władzy wynikającej z rozpowszechniania takiego poselstwa i czego werset ten jest kolejnym dowodem? Czego argument ten dowodzi w świetle historii i co wyraźnie stwierdza? Czym jest tom VII („Dokonana tajemnica”) i czym pod tym względem różni się pogląd autora od poglądu C. J. Woodwortha? Jakiego dzieła dokonuje ten tom i do czego wydaje się on całkowicie nieodpowiedni? Jakie proroctwo znajdujemy w słowach z Obj. 16:17: „Stało się”? Jaki jest związek tych słów z tytułem tomu VII? Co możemy powiedzieć o dacie końca pieczętowania wybranych, głoszonej przez Wielką Kompanię? Gdzie można znaleźć szczegółowe dowody na ten temat?
(82) Jakiego dowodu dostarczają nam słowa z Obj. 19:1 i 2, połączone z poprzednim argumentem? W jaki podobny sposób tłumaczone są słowa dotyczące Wielkiej Kompanii w Obj. 19:1,6; 7:9? Co podają dwa wersety z Obj. 19 i czym to czyni tom VII? W jaki sposób zwolennicy Towarzystwa podali przesłanie opisane w tych dwóch wersetach? Co jest dowodem, że miała wystąpić przerwa w tym trapieniu? Kiedy przerwa ta dobiegła końca i co wówczas nastąpiło?
(83) Na jakiej podstawie F.H. McGee krytykuje używanie przez autora piątego argumentu? Dlaczego w tym przypadku nie ma on racji? Czego symbolem jest to, co Jan czyni w Objawieniu? Gdzie słyszana i widziana była każda rzecz zapisana przez Jana w Objawieniu i co z tego wynika? Co reprezentują rzeczy widziane przez Jana? – omów kolejno dwa ich rodzaje. W jaki sposób antytypiczny Jan widział wydarzenia z Obj. 6 i 7? W jakim czasie antytypiczny Jan widzi wszystkie wydarzenia z Księgi Objawienia i jakie rozróżnienie w sposobie widzenia należy tu wprowadzić z uwagi na czas wystąpienia odnośnych wydarzeń? Jaka zasada dotyczy słyszenia przez Jana różnych rzeczy i jaki ma to związek z poselstwem Wielkiej Kompanii? Na jakiej podstawie dochodzimy do wniosku, że praca Wielkiej Kompanii następuje przed opuszczeniem ciała przez Kościół? Jakim słuchem klasa Jana słyszy poselstwo Wielkiej Kompanii?
(84) Z jaką myślą zgadza się stwierdzenie C.J. Woodwortha, że klasa Jana słyszy to poselstwo już w niebie? W ja ki sposób nie zgadza się ono jednak z Księgą Objawienia? Dlaczego C.J. Woodworth oraz F.H. McGee wydają się błądzić co do właściwego zrozumienia tego fragmentu? Jaki wniosek wyciągamy na podstawie tego dowodu?
(85) Co na obecnym etapie możemy powiedzieć o namaszczeniu Hazaela? W jaki sposób potwierdzają to 2 Król. 8 i 9 oraz 1 Król. 19:15-18? W jakiej kolejności i dlaczego swoją działalność rozpoczyna ją Hazael i Jehu? W jaki sposób Elizeusz namaścił Hazaela? W jaki sposób Eliasz namaścił Elizeusza i kiedy tego nie uczynił? Kiedy miało miejsce namaszczenie Hazaela? Co z punktu widzenia chronologicznego reprezentuje Elizeusz namaszczający Hazaela? Co z tego wynika?
(86) Skąd pochodzi nasz kolejny argument? Co mówią poprzednie wersety i kto według w. 18 pokona trzy symboliczne miecze? Kogo według Rzym. 11:4 reprezentuje tych 7000 i co z tego wynika? Czego potwierdzeniem jest ten kolejny argument? (87) Co jeszcze dowodzi, że klasa Elizeusza sprawuje swój urząd, gdy antytypiczny Eliasz jest jeszcze w ciele? Co i w jakich szatach najwyższy kapłan czyni z kozłem Azazela i co te szaty reprezentują? Kto i dlaczego bierze udział w tej kapłańskiej pracy? Co przedstawia wyznawanie grzechów nad tym kozłem? Co to oznacza dla udziału w wyznawaniu tych grzechów i z jaką zgadza się myślą? Z czym jest tożsame od dzielenie Elizeusza od Eliasza? – odnieś się kolejno do nowych stworzeń i człowieczeństwa tej klasy.
(87) Co jeszcze dowodzi, że klasa Elizeusza sprawuje swój urząd, gdy antytypiczny Eliasz jest jeszcze w ciele? Co i w jakich szatach najwyższy kapłan czyni z kozłem Azazela i co te szaty reprezentują? Kto i dlaczego bierze udział w tej kapłańskiej pracy? Co przedstawia wyznawanie grzechów nad tym kozłem? Co to oznacza dla udziału w wyznawaniu tych grzechów i z jaką zgadza się myślą? Z czym jest tożsame oddzielenie Elizeusza od Eliasza? – odnieś się kolejno do nowych stworzeń i człowieczeństwa tej klasy.
(88) Kiedy w Ameryce miało miejsce publiczne odciąganie głównej części klasy Wielkiej Kompanii od uzurpowanych przez nią form służby i przez kogo zostało to dokonane? Co starali się czynić uzurpujący bracia, by bronić się przed tym demaskującym sprzeciwianiem się im, i jakie były tego skutki? Kto był dla nich człowiekiem na to wyznaczonym? Jak wygląda to w stosunku do pozostałych członków tej klasy i do czego to ostatecznie doprowadzi? Kiedy praca ta się rozpoczęła i przez kogo jest wykonywana? W jaki sposób praca ta jest pokazana w traktowaniu i zachowaniu typicznego kozła i kiedy proces ten się zakończył? Jak długo i z jakiego powodu praca ta prawdopodobnie jeszcze potrwa? Czego dowodzi cała ta działalność?
(89) Jaką opinię warto obalić przed pozostawieniem tego tematu? Co nie mogłoby być prawdą, gdyby opinia ta była prawidłowa? Co możemy ogólnie stwierdzić o pewnych doświadczeniach tej klasy? Co możemy zauważyć w przypadku ich twierdzenia, że doświadczenia tej klasy są antytypem doświadczeń Jana Chrzciciela? – omów kolejno dwa odnośne fakty. Co na temat tego konkretnego elementu unii kościoła z państwem podawał „on Sługa”? Co zatem widzimy na podstawie tych dwóch powodów? Na jakim etapie znajduje się obecnie antytyp doświadczeń Jana? Czym są ich doświadczenia, które wiążą oni z uwięzieniem Jana Chrzciciela i pierwszym uderzeniem Jordanu? Przez jakie doświadczenia w rzeczywistości oni przechodzą?
(90) Co jeszcze jest dowodem tego, że między rozdzieleniem antytypicznego Eliasza i Elizeusza a zabraniem tego pierwszego z ziemi występuje odstęp czasu? Opisz odnośny czyn. Co poprzedzały kary zapisane w w. 16 i 17? Jaki czas musiał upłynąć między wysłaniem listu a początkiem kar z w. 16 i 17 i kiedy prawdopodobnie został wysłany ten list? Co przeoczył F.H. McGee i co on zakłada? Co nie jest, a co jest istotne dla argumentu, jaki prezentujemy? Jaką kwestię rozstrzygniemy i jakie uwagi następnie podamy?
(91) Czego dowodzi konstrukcja językowa listu Eliasza? Jak sformułowanie to musiałoby brzmieć, gdyby prawdziwą była myśl, że Eliasz napisał ten list, lecz wysłał go ktoś inny? Czy nawet po takiej zmianie tego sformułowania list byłby jednoznaczny? Na co wskazuje układ rzeczywiście użytych słów?
(92) Jaką teorię słusznie odrzuca F.H. McGee, a za jaką się opowiada? Na jakiej podstawie opierał on swoje twierdzenie? – omów odnośny cytat.
(93) Imię którego proroka znajdowało się w hebrajskim tekście za czasów Chrystusa i z czego to wynika? W jaki sposób potwierdza to Septuaginta? Czy jakiekolwiek tłumaczenie zawiera imię Elizeusza zamiast Eliasza?
(94) Co uświadomimy sobie gdy zrozumiemy podstawę zarzutu Whistona? Dlaczego Whiston został zmuszony do przyjęcia jednej z błędnych doktryn na ten temat? Dlaczego trudności tej nie mieli Żydzi? Jaka w takich przypadkach powinna być postawa ludu prawdy?
(95) Na jaki zarzut F.H. McGee obecnie odpowiemy? W jaki sposób Biblia i język codzienny często przyznaje ludziom tytuły urzędowe? – podaj dwa stosowne tego przykłady. Do jakiego dochodzimy zatem wniosku co do postępowania F.H. McGee? Czego fragment ten dowodzi o Eliaszu?
(96) Dlaczego Eliasz musiał powrócić na ziemię? Czego częściowo jest to typem? W czym nagana ta jest pokazana bardziej szczegółowo? Co ten typ potwierdza i czego dowodzi? Czego pewnym dowodem jest List Eliasza?
(97) Co jest kluczem do zharmonizowania trudności w połączeniu chronologii królów Judy i Izraela od panowania Achaba do końca panowania Jehorama?
(98) Jakie są odnośne dowody biblijne?
(99) Kiedy rozdzielenie Eliasza i Elizeusza miało miejsce w stosunku do panowania Jehoszafata? Jakie liczby lat są podawane jako okres czasu między rozdzieleniem Eliasza od Elizeusza a wysłaniem listu i który z nich wydaje się najbardziej prawdopodobny?
(100) Co nie ma istotnego znaczenia dla pytania, kto wysłał list Eliasza? Co w tej sprawie chcemy jednak podkreślić?
(101) Dlaczego Bóg umieścił w Biblii ten fragment historii na temat Listu Eliasza?
(102) Do jakiego wniosku dochodzimy na podstawie dziewięciu wyżej podanych powodów? Czemu z tego powodu zaprzeczamy i co z przekonaniem stwierdzamy? Co te dziewięć biblijnych dowodów potwierdza? Za co powinniśmy oddać naszemu Bogu chwałę? Co towarzyszy tej pracy i co ona daje wiernym?
(103) Co i dlaczego autor zaczął ogłaszać innym od 17 grudnia 1917 roku? Jaki wpływ przedstawienie tego tematu może mieć na Maluczkie Stadko i Wielką Kompanię? Czym jest ono dla wiernych i co wciąż jest prawdą?