Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 72

Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza

co będzie antytypem zwinięcia płaszcza Eliasza, symbolizującego jego władzę, i jak długi czas może być potrzebny, by w ten sposób [poprzez zwinięcie płaszcza Eliasza] skoncentrować siły do uderzenia”.

      (11) Gdy spojrzymy na służbę wykonywaną wobec opinii publicznej w czasie wyżej wspomnianych lat, stwierdzamy że była ona wykonywana przez nowe stworzenia, uznawana przez Kościół, używający prawd objawiających zło różnych narodów chrześcijaństwa w ich czworakim, wyżej wspomnianym stanie organizacyjnym. Stwierdzamy, że wszelka niezbędna i mająca zastosowanie kontrola nad pracą w jej publicznych aspektach, kierowana przez „onego Sługę”, była skoncentrowana i połączona w tej pracy, tak jak jest to pokazane w zwinięciu płaszcza Eliasza. Użyta została wszelka literatura odpowiednia do objawiania zła tych, którzy twierdzili, że rządzą na podstawie Boskiego prawa, podobnie jak użyte były wszelkie gałęzie służby rozprowadzające tę literaturę. Na przykład, kolporterzy specjalizowali się w rozpowszechnianiu P 4; ochotnicy – w rozprowadzaniu traktatów takich jak „Świat w ogniu”, „Rozpacz narodów przed armagedonem”, „Wyświęcanie kleru fałszywe”, „Dlaczego finansiści drżą?”, „Warunki społeczne nie do uleczenia przez człowieka” itp.; wyświetlano „Fotodramę”, która z powodu wojny światowej nabrała charakteru uderzania; no i wreszcie, tysiące gazet drukowało kazania. Ponadto, organizowano wykłady publiczne i rozmowy prywatne na tematy takie, jak „Walka Armagedonu”, „Świat w ogniu”, „Co po wojnie?”, „Obalenie królestwa szatana”, „Wojna w proroctwie” itp. Wreszcie, do tej gałęzi służby kierowano wszelkie pieniądze, jakie mogły być wygospodarowane na rzecz pracy publicznej. Wydaje się więc, że od jesieni 1914 do jesieni 1916 roku nastąpiło połączenie i skoncentrowanie siedmiu władz Kościoła w celu uderzenia Jordanu. Równoległość między zwinięciem płaszcza w celu uderzenia oraz takim połączeniem i koncentracją tych siedmiu władz w celu skarcenia i skazania antytypicznego Jordanu

poprzednia stronanastępna strona