Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 81
Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza
i najbardziej harmonijne z wypełnionymi faktami. Nie zapominajmy, że br. Russell wielokrotnie korygował swe własne interpretacje, gdy wypełnione fakty dowodziły, że przed ich wypełnieniem się wyraźnie ich nie rozumiał i nie nauczał. Za naśladowanie przykładu i zasad br. Russella w tym przypadku autor wielokrotnie był fałszywie oskarżany o odrzucanie nauk br. Russella. Czynią to J.F. Rutherford i F.H. McGee oraz ich współpracownicy, niektórzy z nich nawet w wykładach. Jesteśmy całkowicie lojalni wobec „onego Sługi”.
(22) Przeciwko pierwszemu uderzeniu Jordanu według powyższego zrozumienia jak dotąd nie przedstawiono żadnego zasadnego argumentu. Na stwierdzenie, że br. Russell pisał, iż pierwsze uderzenie Jordanu miało nastąpić po wojnie, autor pragnie powiedzieć, co następuje: Przeczytaliśmy wszystko, co „on Sługa” opublikował na temat uderzenia Jordanu i wielokrotnie słyszeliśmy i pytaliśmy go na ten temat, lecz nigdy nie czytaliśmy ani nie słyszeliśmy, by wyrażał taką myśl. Podane wyżej cytaty dowodzą, że uważał on, iż uderzenie Jordanu było w toku w styczniu roku 1916, co oznacza, że rozpoczęło się ono w jesieni roku 1914. Przyznając, że w niektórych miejscach „on Sługa” mówił o nim jako należącym do przyszłości, autor kwestionuje więc prawdziwość stwierdzenia, że br. Russell pisał, iż pierwsze uderzenie Jordanu miało rozpocząć się po wojnie, chociaż Sprawozdanie konwencyjne podaje taką myśl, jako pochodzącą od niego. Pierwszego stycznia 1916 r. utrzymywał on bowiem, że za nieco więcej niż rok pojawi się „rydwan” (R 5846, ak. 2): „Czy oczekujesz ognistego rydwanu w każdej chwili, czy też uważasz, że znajduje się on jeszcze w pewnej odległości – być może kilku miesięcy, rok lub więcej? – ktoś zapyta. Co najmniej rok lub prawdopodobnie więcej, taka jest moja myśl”. I rzeczywiście, pojawił się on półtora roku później, w czerwcu 1917 roku!
(23) W roku 1915, np., jak dwukrotnie pokazuje cytat z R 5772, kol. 2, „on Sługa” wielokrotnie wyrażał myśl,