Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 94
Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza
rozdzielenie w Przekładzie Autoryzowanym brzmią następująco: „Oto pojawił się rydwan ognisty i konie ogniste, i oddzieliły ich od siebie”. Pamiętajmy, że rozdzielenie – to jest zabranie Eliasza od Elizeusza – zostało spowodowane przez ognisty rydwan wjeżdżający między nich, a nie przez trąbę powietrzną, która porwała Eliasza. Gdyby hebrajski tekst 2Król. 2:10 miał zawierać pojęcie porwania, użyte zostałoby słowo nasaah, podczas gdy słowem użytym przez Biblię na pokazanie zabrania Eliasza od Elizeusza jest hebrajskie słowo lakach. Eliasz został „lakachowany” od Elizeusza przez rydwan, który wjechał między nich, po czym już nigdy więcej nie byli razem. Nie stało się to w wyniku trąby, która miała miejsce po tym, gdy Eliasz został „zabrany” (lakachowany) od Elizeusza. Tak więc odłączenie ich od siebie nie zostało dokonane przez trąbę, lecz tylko przez rydwan, zanim pojawiła się trąba, chociaż nastąpiła ona wkrótce po nim. Na potwierdzenie, że takie było zrozumienie „onego Sługi” tego „zabrania” i tak było używane przez niego do wyjaśnienia antytypu, cytujemy z jego opisu tej sprawy odnośnie antytypu z R 5950, kol. 1, ak. 4: „Rozdzielenie Kościoła na dwie klasy nastąpi po uderzeniu Jordanu – po rozdzieleniu ludzi przez poselstwo prawdy i płaszcz mocy Eliasza. Następnie, klasa Eliasza, klasa Maluczkiego Stadka [stosunkowo niewielka liczba] zostanie wyraźnie objawiona, odrębna i różna od klasy Wielkiej Kompanii. Pamiętajmy, że rozdzielenie zostanie spowodowane przez ognisty rydwan – jakieś bardzo bolesne, próbujące doświadczenie, które wierna klasa szybko zaakceptuje i wejdzie w nie, natomiast klasa Elizeusza będzie powstrzymywać się z powodu prześladowania, lecz nie cofnie się do grzechu czy zaparcia się Pana. Nieco później trąba (prawdopodobnie anarchia) doprowadzi do ‘przemiany” klasy Eliasza”. Naprawdę jest to bardzo klarowne.