Epifaniczny tom 3 – rozdział 2 – str. 97
Ostatnie pokrewne czynności Eliasza i Elizeusza
stałby się tak jasny, iż zniweczyłoby to doświadczenie jako próbę dla tych, którzy rozumieliby jego pełne znaczenie. Pan zamierzył natomiast, by doświadczenie to było jedną z najcięższych prób Jego ludu pod koniec Wieku. Jak widzimy, autor w żadnym wypadku nie zaprzecza „onemu Słudze”. Po przejściu próby postępujące światło pozwoliło mu z łaski Pana zrozumieć to, czego „on Sługa” (w porównaniu z którym autor uważa siebie za pigmeja w stosunku do olbrzyma) nie był w stanie zrozumieć, ponieważ nie było to „na czasie”.
(43) Spójrzmy krótko na słowo Towarzystwo, użyte przez nas powyżej w wyrażeniu „w jego aspektach organizacyjnych”. Z punktu widzenia Towarzystwa słowo organizacja ma przynajmniej dwa znaczenia. Po pierwsze, grupy jednostek, które połączyły się w zespół, aby zrealizować jakiś cel, określony w umowie założycielskiej lub statucie; po drugie, zarządców, dyrektorów regularnie ustanawianych do realizowania celów tego zespołu oraz do kierowania – jako grono osób – jego aparatem kontrolującym, wykonawczym i zarządzającym. Według pierwszej definicji Towarzystwo W.T.B. & T. oznacza jego członków, udziałowców, natomiast według drugiej definicji – Zarząd regularnie ustanawiany i kierujący jego aparatem kontrolującym, wykonawczym i zarządzającym jako grono osób. Tak więc słowa towarzystwo oraz organizacja poprawnie mają obydwa znaczenia tego słowa, a używanie ich w odniesieniu do spraw Towarzystwa W.T.B. &T . potwierdza, że jest to prawdą. Słowo organizacja częściej używane jest w odniesieniu do Towarzystwa W.T.B. & T. w znaczeniu właśnie tej drugiej definicji. Rozumiemy, że organizacja w tym znaczeniu tego słowa reprezentowana jest przez rydwan w rozważanym obecnie wersecie. W znaczeniu tej drugiej definicji stale używamy słowa organizacja, podając wyjaśnienia na temat rydwanu, co dowodzi, jak niestosowna jest uwaga F.H. McGee, gdy mówi on, że gdyby rydwan oznaczał organizację, Eliasz i Elizeusz