Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 156
Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza
od uwagi, że „on Sługa” nie był pewien, czy Elizeusz jest typem Wielkiej Kompanii. Odpowiadamy, że fakt, iż z takim samym zdecydowaniem nie twierdził on, że Elizeusz reprezentuje Wielką Kompanię, z jakim twierdził, że Eliasz reprezentuje Kościół, nie był wynikiem jego wątpliwości na ten temat. Powodem było raczej to, że zarówno Pismo Święte, jak i fakty dowodzą, że Eliasz reprezentuje Maluczkie Stadko, a jedynie fakty dowodzą, że Elizeusz reprezentuje Wielką Kompanię. Z tego powodu to pierwsze twierdzenie posiada mocniejsze dowody niż drugie. Strażnica potwierdza, że „on Sługa” był przekonany, iż Elizeusz jest typem Wielkiej Kompanii (zobacz artykuły począwszy od R 3415, 5771, 5823, 5845, 5950).
By dać nowemu poglądowi wiarygodne tło czasowe, trzeci akapit tego artykułu, przeciwnie do 1Król. 19:11 i Obj. 7:1 (zob. Komentarze bereańskie) twierdzi, że wojna światowa nie była „wiatrem” z Obj. 7:1, lecz „trąbą powietrzną” z 2Król. 2:1,11. Zacytujemy ten artykuł z wyjątkiem pierwszych trzech i ostatnie go akapitu, a następnie przedstawimy pewne uwagi. Oto ten długi cytat:
„Eliasz reprezentuje poświęcony lud Pana, a bardziej konkretnie, tę część członków Ciała Chrystusowego w ciele, którzy występują jako kierujący, dyrektorzy Pańskiego dzieła Żniwa. Elizeusz, który szedł z Eliaszem, uznawał Eliasza za zwierzchnika i podobnie wszyscy z nas od dawna uznajemy, że WTB.&T.S. zostało stworzone przez Pana w celu prowadzenia pracy Żniwa, co też czyni. Bardziej rozsądny wydaje się zatem wniosek, że Elizeusz nie reprezentuje klasy Wielkiej Kompanii, tak jak sugerowano [tak jak uczył „on Sługa”], lecz że obrazuje on tę część członków Towarzystwa, organizacji, która pracuje w harmonii z oficjalnym Zarządem Towarzystwa w prowadzeniu dzieła Żniwa. Eliasz i Elizeusz przedstawiają więc Maluczkie Stadko, lecz dwie odrębne jego części. Pamiętamy, że Jan Chrzciciel częściowo wypełnił typ Eliasza. Został uwięziony przez Heroda, a jego głowa została ścięta na wniosek Herodiady i Salome. To sugeruje, że w większym wypełnieniu się