Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 159
Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza
Powiedział On jednak: „Eliasz już przyszedł”, co dowodzi, że tylko Eliasz był typem Jana Chrzciciela.
(3)Mat. 11:14: Werset ten jest zupełnie poprawnie oddany w A.R.V.: „Ten [Jan] jest [reprezentuje] Eliaszem, który ma [dosłownie: ma właśnie] przyjść”. Zobacz także Diaglotta. Według Mat. 17:12, 13; Łuk. 1:17 to, co na małą skalę Jan zrobił dla Izraela, przygotowując go na pierwszy adwent Pana, czyni go antytypem Eliasza. Według Mat. 11:14 praca Jana jest typem większej pracy Kościoła w ciele, przygotowującego szczególnie antytypiczny Izrael na drugi adwent Pana. Z punktu widzenia tego tekstu jest on zatem uzupełnieniem typu Eliasza, a więc jest typem antytypicznego Eliasza, tj. całego Kościoła. Jeśli – jak utrzymują J.F. Rutherford i jego sześciu towarzyszy – głowa Jana reprezentuje antytypicznego Eliasza, który według nich jest oficjalną głową Maluczkiego Stadka, a ciało Jana reprezentuje antytypicznego Elizeusza, który według nich stanowi pozostałą część Maluczkiego Stadka, werset ten powinien brzmieć: Ten [Jan Chrzciciel] jest [reprezentuje] Eliaszem i Elizeuszem, którzy mają [dosłownie: mają właśnie] przyjść. Poprawne brzmienie tego wersetu dowodzi słuszności poglądu naszego Pastora, a jego niepoprawne brzmienie, którego wymaga pogląd J. F. Rutherforda, dowodzi, że nie ma on racji.
(4) Kol. 1:18: „On [Jezus] jest Głową Ciała, Kościoła”. Efez. 1:22,23: „Bóg ustanowił Go ponad wszystkim Głową Kościoła, który jest Jego Ciałem”. Jedyną Głową Maluczkiego Stadka jest Jezus, którego Głową jest Bóg (1Kor. 11:3). Pogląd, że lud Pana ma inną Głowę niż Pana stanowi część doktryny każdego antychrysta, tj. fałszywego Chrystusa na świecie. Jest to pogląd, którego wierny lud Pana nie powinien aprobować ani w jakikolwiek sposób wspierać, lecz bezkompromisowo mu się przeciwstawiać. Chociaż Pan używa przywódców, którzy pod Nim służą Kościołowi, On i tylko On jest „Głową ponad wszystkim Kościołowi, który jest Ciałem Jego”. Nowy