Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 174

Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza

w polskich tłumaczeniach jako „bo powtóre i po trzecie miecz przyj­dzie” lub „niech miecz uderzy dwakroć, trzykroć” – przypis tł.]? Odpowiedź wynika z historii trzech najazdów Judy oraz trzech przypadków zdobycia Jerozolimy przez Nabuchodonozora (2 Kron. 36:6,10,17). Wyrażenie po raz trzeci jest aluzją do trze­cie go z tych najazdów, który doprowadził do całkowitego zniszczenia Jerozolimy i świątyni oraz zupełnego spustoszenia ziemi. Podwojenie miecza po raz trzeci oznacza rozegranie się w antytypie trzeciego ataku Nabuchodonozora na Judę i Jeruzalem, co doprowadziło do ich zniszczenia i co – jak wiemy – jest typem zniszczenia chrześcijaństwa w czasie ucisku. An­tytyp jest podwojeniem, powtórzeniem (na większą skalę) swe­go typu. W proroctwie Ezechiela 21:14,15 przedstawiony jest więc czas ucisku, podwojenie, antytyp zniszczenia Jerozolimy przez Nabuchodonozora. O tych, którzy sprowadzają ten ucisk na chrześcijaństwo, mówi się jako o podwajających, odgrywa­jących w antytypie, trzeci atak i zdobycie Jerozolimy przez Na­buchodonozora. Jak zgodna z faktami, rozumem i Pismem Świętym jest ta interpretacja! Jak nieodpowiadająca faktom, rozumowi i Pismu Świętemu jest rozważana interpretacja! Dlaczego ta i podobne mechaniczne interpretacje pochodzące od niego i jego towarzyszy nie wzbudzają nieufności czytelni­ków „Strażnicy”? „Jak czytasz? Dokładnie czy niedokładnie”?

      Na str. 245 Strażnicy z roku 1919, począwszy od pierwszego akapitu, własnymi słowami oraz wypaczając cytaty z nasze­go Pastora, stara się on przedstawiać gniew Izebeli na Eliasza za zabicie proroków Baala jako typ gniewu, jaki w roku 1918 spadł na braci z Towarzystwa. Odniesienia naszego Pastora w R 4211 u dołu i 5629 u góry dowodzą, że ten przypadek gnie­wu Izebeli jest typem wydarzeń po roku 1799, a przed 1829, gdy rozpoczął się ruch Millera. Co więcej, w tym opisie gnie­wu Izebeli nic nie wskazuje na współpracę jej córek, o których prześladowaniu antytypicznego Jana, z namowy antytypicznej Izebeli, pisze nasz Pastor w cytacie przytoczonym przez J.F. Rutherforda. W następnym rozdziale pokażemy, że list Eliasza

poprzednia stronanastępna strona