Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 174
Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza
w polskich tłumaczeniach jako „bo powtóre i po trzecie miecz przyjdzie” lub „niech miecz uderzy dwakroć, trzykroć” – przypis tł.]? Odpowiedź wynika z historii trzech najazdów Judy oraz trzech przypadków zdobycia Jerozolimy przez Nabuchodonozora (2 Kron. 36:6,10,17). Wyrażenie po raz trzeci jest aluzją do trzecie go z tych najazdów, który doprowadził do całkowitego zniszczenia Jerozolimy i świątyni oraz zupełnego spustoszenia ziemi. Podwojenie miecza po raz trzeci oznacza rozegranie się w antytypie trzeciego ataku Nabuchodonozora na Judę i Jeruzalem, co doprowadziło do ich zniszczenia i co – jak wiemy – jest typem zniszczenia chrześcijaństwa w czasie ucisku. Antytyp jest podwojeniem, powtórzeniem (na większą skalę) swego typu. W proroctwie Ezechiela 21:14,15 przedstawiony jest więc czas ucisku, podwojenie, antytyp zniszczenia Jerozolimy przez Nabuchodonozora. O tych, którzy sprowadzają ten ucisk na chrześcijaństwo, mówi się jako o podwajających, odgrywających w antytypie, trzeci atak i zdobycie Jerozolimy przez Nabuchodonozora. Jak zgodna z faktami, rozumem i Pismem Świętym jest ta interpretacja! Jak nieodpowiadająca faktom, rozumowi i Pismu Świętemu jest rozważana interpretacja! Dlaczego ta i podobne mechaniczne interpretacje pochodzące od niego i jego towarzyszy nie wzbudzają nieufności czytelników „Strażnicy”? „Jak czytasz? Dokładnie czy niedokładnie”?
Na str. 245 Strażnicy z roku 1919, począwszy od pierwszego akapitu, własnymi słowami oraz wypaczając cytaty z naszego Pastora, stara się on przedstawiać gniew Izebeli na Eliasza za zabicie proroków Baala jako typ gniewu, jaki w roku 1918 spadł na braci z Towarzystwa. Odniesienia naszego Pastora w R 4211 u dołu i 5629 u góry dowodzą, że ten przypadek gniewu Izebeli jest typem wydarzeń po roku 1799, a przed 1829, gdy rozpoczął się ruch Millera. Co więcej, w tym opisie gniewu Izebeli nic nie wskazuje na współpracę jej córek, o których prześladowaniu antytypicznego Jana, z namowy antytypicznej Izebeli, pisze nasz Pastor w cytacie przytoczonym przez J.F. Rutherforda. W następnym rozdziale pokażemy, że list Eliasza