Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 188
Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza
nowy pogląd w artykule w „Labor Tribune”, zmienił swe zrozumienie antytypu rydwanu ponownie na tom VII, a w Strażnicy z 15 sierpnia 1919 znowu zmienia go na Towarzystwo. Człowiek światowy prawdopodobnie opisałby tę umysłową gimnastykę jako robienie fikołków do tyłu i do przodu, przy czym te tylne musiały kończyć się upadkiem na głowę! Taka zmienność powinna przekonać jego czytelników o niewiarygodności i niepewności całej tej sprawy, a także innych kwestii.
Ponownie stwierdza on, że trąba powietrzna jest typem wojny. Ponownie chcemy skorygować to twierdzenie. Wiatr jest symbolem wojny, jak właściwie nauczał nasz drogi Pastor (1Król. 19:11; Psalm 48:8; Obj. 7:1), natomiast trąba powietrzna reprezentuje rewolucję i anarchię, czego również nauczał nasz drogi Pastor (Jer. 23:19; 25:32, por. z w. 29-38; Psalm 58:10; Izaj. 41:15,16, gdzie wyraźnie odróżnione są symboliczny wiatr i trąba powietrzna). Dlaczego naucza on „przewrotnych rzeczy” w tej kwestii? By stworzyć pozory wiarygodności dla swego mętnego poglądu, że Eliasz w antytypie przestał działać w ich rzekomym doświadczeniu z trąbą powietrzną, wielkim uciskiem dla nich w czasie wojny. Doświadczenie z trąbą powietrzną jest typem opuszczenia ziemi przez Maluczkie Stadko, jak nauczał „on Sługa”, a nie – jak twierdzi J.F. Rutherford – zaprzestanie funkcjonowania przez niego w pewnym aspekcie jego dzieła w ciele, jako przygotowanie do wkroczenia do innego aspektu jego dzieła w ciele. Wielce odmieniony aspekt w pracy ludu prawdy miał miejsce w roku 1917, wkrótce po rozpoczęciu oddzielania Maluczkiego Stadka od Wielkiej Kompanii. Odmienny i niższy duch, rodzaj i jakość tej pracy są wynikiem tego, że inna i niższa klasa niewłaściwie przejęła kontrolę nad tą pracą.
W ten sposób przeanalizowaliśmy wszystkie powody, jakie ma on do nauczania „przewrotnych rzeczy”, tzn. zmieniania poprawnych interpretacji na błędne interpretacje Słowa na temat Eliasza i Elizeusza. Ani jeden z jego powodów nie potwierdza jego stanowiska; nie potwierdzają go też wszystkie one razem wzięte.