Epifaniczny tom 3 – rozdział 3 – str. 192

Trzy fałszywe poglądy na temat Eliasza i Elizeusza

faktów w świetle Biblii i poglądu brata Russella, zgodnie z którymi J.F. Rutherford i jego stronnicy okazali się antytypem Elizeusza, czego przykładem może być to, że po antytypicznym rozdzieleniu to oni posiadali płaszcz, tak jak posiadał go Elizeusz po rozdzieleniu typicznym. By obejść nasz wniosek, 6 tygodni później wystąpił on z drugim nowym poglądem (rozważonym powyżej), całkowicie sprzecznym z poglądem naszego Pastora, stwierdzając, że Eliasz jest typem wodzów w Towarzystwie, a Elizeusz – ich [stronniczych] zwolenników.

      Ten drugi nowy pogląd obaliliśmy w tak definitywny sposób w Teraźniejszej Prawdzie z maja 1919 (wydanej w lipcu 1919), że 6 tygodni po jej ukazaniu się wyprodukował on swój trzeci nowy pogląd, który obaliliśmy powyżej w następnej kolejności. Po naszym obaleniu tego trzeciego nowego poglądu stworzył on czwarty, tj. że Eliasz i Elizeusz w ogóle nie są typem osób ani klas, lecz dwóch różnych dzieł: Eliasz przedstawia dzieło Pana do roku 1918, a Elizeusz – dzieło Pana od roku 1918. Fakt, że pod wpływem naszych kolejnych obaleń musiał on zmieniać swój pogląd kolejno cztery razy powinien przekonać każdy trzeźwy i bezstronny umysł, że przez cały ten czas tkwi on w błędzie.

      A co powiemy o tej zmianie: że Eliasz i Elizeusz nie reprezentują klas, lecz dzieła? Na tę zmianę podamy kilka odpowiedzi: (1) Będąc czwartą zmianą, tak jak trzy poprzednie wymuszoną przez przygniatające obalenia jego poprzednich błędów, jest ona obciążona piętnem pochodzenia od zdemaskowanego błądziciela, przez ucieczkę desperacko usiłującego uniknąć unicestwienia; wedle wszelkiego prawdopodobieństwa jest ona zatem błędna. (2) Nigdzie w Piśmie Świętym osoby nie są używane jako typy dzieł, w odróżnieniu od klas lub osób, co dowodzi, że jego czwarty nowy pogląd jest niebiblijny. (3) Jego niebiblijność dowodzi, że przychodzi on bez jakiegokolwiek prawa domagania się od nas wiary, ponieważ nie powstał w Piśmie Świętym ani nie jest przez nie sugerowany, w wyniku czego nie może być częścią prawdy Pana (Iz. 8:20). (4) Wypełnione fakty każdego szczegółu w życiu

poprzednia stronanastępna strona