Epifaniczny tom 3 – rozdział 5 – str. 315-327
poprzednia strona – następna strona
Wcześniejsze niezależne działania Elizeusza
PYTANIA
(1) Co pokazaliśmy w rozdziale III odnośnie rozdzielenia antytypicznego Eliasza i Elizeusza? Jakie fakty wskazują, że rozdział ten jest typiczny? – omów kolejno.
(2) Co poznaliśmy w poprzednich rozważaniach tej książki i jaki ma to związek z typem 2 Król. 3? Co zauważyliśmy we wspomnianych wyżej rozważaniach?
(3) Co reprezentują Achab i jego dwaj synowie? Jaki jest czas trwania obydwu stadiów Europy, pokazanych w dwóch synach Achaba? Co miało miejsce w osiemnastym roku Jehoszafata jako króla? Jaki jest tego antytyp? Czego typem jest wyrażenie „w Samarii”? Czego typem jest fakt, że panowanie to trwało 12 lat?
(4) Co można powiedzieć o postępowaniu sprzymierzonej Europy w porównaniu z postępowaniem Europy autokratycznej oraz Kościoła katolickiego? Czym jest kult Baala i jakie było podejście do niego przez Europę sprzymierzoną oraz państwa europejskie działające niezależnie i oddzielnie?
(5) Pomimo czego sprzymierzona Europa wciąż popełniała grzechy? W jaki sposób imiona Jeroboama oraz Nebata wskazują na grzechy popełniane przez Jehorama? Na jakiej podstawie jest to oczywiste? W jaki sposób wyrażało się to w antytypie sprzymierzonej Europy? Jakie dwie cechy szczególnie przyczyniły się do wojny światowej? – podaj różne tego przejawy w historii Europy. Z czym sprzymierzona Europa nie zerwie i czego możemy się w związku z tym spodziewać?
(6) Kogo reprezentuje Mesza, król Moabu, i w jaki sposób zbuntował on się w antytypie przeciwko Achazjaszowi? Czego zaprzeczeniem nie jest fakt, że król Moabu jest typem państw centralnych i jakie jest wyjaśnienie pozornej sprzeczności? Czym można uzasadnić fakt, że w tym kontraście Jehoram używany jest jako typ sprzymierzonej Europy? Czego typem są Mesza, Moab oraz Izrael Jehorama? Jak w antytypie należy rozumieć fakt, że król Moabu był hodowcą owiec? Co reprezentuje wełna baranków i baranów, składana królowi Izraela?
(7) Co stało się z tymi korzyściami w chwili utworzenia Trójprzymierza? Na co wskazuje wyrażenie, że korzyści te zostały odebrane „po śmierci Achaba”? W jaki sposób dowodem tego symbolicznego buntu są Niemcy pod przewodnictwem Bismarcka?
(8) Co reprezentuje wyruszenie przez Jehorama z Samarii w celu zgromadzenia Izraela na wojnę? W jaki sposób doszło do opowiedzenia się niemal całej Europy po stronie Trójporozumienia? Co jest reprezentowane w zgromadzaniu Izraela, a co – w wyruszeniu przez niego z Samarii? Jak długo było kontynuowane to antytypiczne zgromadzanie?
(9) Na jakie czasy w antytypie przypada ten werset i kogo reprezentuje tutaj Jehoszafat? Od kogo wyszła inicjatywa, by Ameryka stanęła po stronie sprzymierzonych i w jaki sposób prowadzona była kampania propagandowa? – omów kolejno. Z jakiego powodu Niemcy pomagali w tej kampanii przeciwko sobie? Co i z jakiego powodu przesądziło o przystąpieniu Ameryki do wojny? W jaki sposób opisane powyżej metody propagandy i wpływu zostały wyrażone w typie? W jaki sposób padła w antytypie odpowiedź Jehoszafata: „Wyruszę”? Co przedstawia wyrażenie: „Ja tak, jak ty”? Czego typem jest wyrażenie „tak mój lud, jak twój lud”? Co przedstawia wyrażenie „moje konie tak, jak twoje konie”?
(10) Czego typem jest ten werset? Kto według antytypu zadał pytanie z tego wersetu? Jaka była odpowiedź Ameryki na to pytanie? Z jaką reakcją świata pracy spotkał się apel Ameryki i co oznacza ciągnienie drogą przez pustynię Edomu?
(11) Kogo rozumiemy przez króla Edomu? – podaj szczegóły. Czego typem jest wspólny marsz trzech królów? Co reprezentuje siedmiodniowa podróż? Co wydaje się przedstawiać brak wody i jaki był tego powód? Co doprowadziło do zmiany tej sytuacji i na czym ona polegała? Kogo przedstawiają wojska i bydło z tego wersetu?
(12) Co przedstawia krzyk rozpaczy ze strony Jehorama? Na czym polegała działalność defetystów i jak ją traktowano w krajach sprzymierzonych? Czego typem są jego słowa, że porażka doprowadzi do ruiny wszystkich trzech królów? Czego typem jest stwierdzenie, że Jehowa tak pokierował ich marszem, by doprowadzić ich do upadku?
(13) Co reprezentuje pytanie Jehoszafata o proroka Pana? Do czego często odwoływał się prezydent Wilson i dlaczego poszukiwał odpowiedzi od Pana? Kogo reprezentuje sługa króla Izraela? W jaki sposób brytyjski wywiad uzyskał informacje na temat naszych poglądów? Jakie metody Ameryka przejęła od sprzymierzonych? W jaki sposób Ameryka uzyskała informację, że zwolennicy Towarzystwa dużo wiedzą o proroctwach dotyczących wojny? Jaką aluzją jest wyrażenie: „Elizeusz, który polewał wodę na ręce Eliasza”?
(14) Czego typem jest uznanie Elizeusza jako rzecznika Pana? Czego trzej antytypiczni królowie oczekiwali od zwolenników Towarzystwa? Kiedy zaczęli oni zwracać uwagę na antytypicznego Elizeusza? Kiedy „wstąpili do niego”?
(15) Co daje nam epizod związany z Elizeuszem, opisany w tym rozdziale? Czego typem jest ostre strofowanie Jehorama przez Elizeusza? Co jest antytypem pytań zadanych przez Elizeusza? Czego typem jest pytanie Elizeusza: „Cóż mamy z sobą wspólnego”? Czego typem jest odpowiedź Jehorama?
(16) Czego typem jest dezaprobata dla Jehorama ze strony Elizeusza, przedstawiona w w. 14? Jaki był stosunek wodzów Towarzystwa do stron biorących udział w wojnie w Europie i czym był on spowodowany? Jaki czynnik w oczach wodzów Towarzystwa przemawiał na korzyść sprzymierzonych? Co jest potwierdzeniem takiej ich postawy i gdzie zawarte były te myśli?
(17) Co przedstawia lutnista z w. 15 i co wtedy stało się na czasie? Czego powinniśmy oczekiwać z uwagi na fakt, że antytypiczny Elizeusz był wówczas rzecznikiem Boga do nominalnego duchowego Izraela? W jaki sposób oczekiwanie to wypełniło się w antytypie? W jaki sposób zostało to pokazane w typie?
(18) Co na ten temat podali przywódcy Towarzystwa? Co przedstawia dolina z w. 16? W jakim stanie znaleźli się sprzymierzeni i do czego ten stan ich pobudził? Jaki był tego rezultat? Co zapowiadali bracia z Towarzystwa? Co przedstawiają rowy oraz ich kopanie?
(19) Czym są wiatr i deszcz? Co oznacza ich brak w antytypie? Co przyznawali rzecznicy Towarzystwa na wielkanocnej konwencji i co obiecali? Co ponadto ogłosili i czy tak się stało? (20) Co jeszcze zapowiedzieli rzecznicy Towarzystwa? Co wyraźnie powiedzieli przez swego prezesa i czy tak się stało? Co poza udzieleniem rady Bóg miał jeszcze dla nich uczynić i w jaki sposób się to wypełniło?
(21) Co rzecznicy Towarzystwa zapowiedzieli o sukcesach sprzymierzonych przedstawionych w w. 19? – omów kolejno. W jaki sposób wypełniło się to proroctwo? – podaj stosowne fakty historyczne.
(22) W jaki sposób został przełamany kryzys trzech królów w typie i antytypie? Czego dotyczyła pierwsza rada i jak wyglądał proces wprowadzania jej w życie? W jaki sposób doszło do zadania klęski stronie niemieckiej? Co jest antytypem wód, które nadeszły od strony Edomu? Kiedy składana była ofiara poranna i w jaki sposób prowadzi nas to do daty 13 kwietnia 1918 roku? Co miało miejsce 14 kwietnia 1918? Na co wydaje się wskazywać nadejście wody od strony Edomu?
(23) W jaki sposób w antytypie wypełniły się słowa w. 21 o tym, że Moabici „skrzyknęli wszystkich zdatnych do noszenia broni”? Na jakiej podstawie strona niemiecka miała nadzieję na szybkie zakończenie wojny i kto tę nadzieję podzielał? Czego typem jest stanięcie przez Moabitów na granicy?
(24) Kiedy i z jakiego powodu mogły rozpocząć się szczególne przygotowania strony niemieckiej do ostatecznego zwycięstwa? Dlaczego można słusznie przyjąć, że wody nadeszły po 1 maja i dlaczego ten punkt widzenia jest lepszy niż 13 kwietnia? Jakie jest antytypiczne znaczenie faktu, że dla Moabitów woda czerwieniła się jak krew? Co przedstawia wschodzenie słońca nad wodami?
(25) Jakie jest antytypiczne znaczenie okrzyku Moabitów: „To jest krew”? Jakie jest antytypiczne znaczenie twierdzeń „pomordowali się królowie” oraz „nawzajem się wybili”? Jaki był dalszy tok myślenia strony niemieckiej? Ilustracją jakiej zasady jest ten przypadek?
(26) Jaki był rezultat lipcowego ataku Niemców i co było tego powodem? Co dodało otuchy Francuzom i jaki był tego rezultat? Jaki był rezultat wrześniowego wypadu na niemieckie linie? Czym było i jak długo trwało przełamywanie niemieckiej linii? Co w czasie tych dwóch miesięcy udało się osiągnąć sprzymierzonym militarnie oraz poprzez warunki zawieszenia broni?
(27) Czego typem jest zburzenie moabskich grodów? Jakie klęski i ograniczenia spadły na te państwa? – podaj stosowne przykłady. Jak wyglądało w antytypie rzucanie kamieni na pola uprawne Moabitów? Jak wyglądało w antytypie zasypanie wszystkich źródeł wód? W jaki sposób w antytypie wycięto wszystkie drzewa owocowe? Jaki kraj z państw centralnych częściowo uniknął losu pozostałych? – podaj wszelkie związane z tym szczegóły.
(28) Co przedstawia epizod z w. 26? Czego typem jest siedmiuset mężów wyciągających miecze? Co było punktem kulminacyjnym takich wysiłków? Jakie stanowisko zajął w związku z tym konserwatywny świat pracy? Czego nie udało się osiągnąć antytypicznym mężom wyciągającym miecze?
(29) Kogo reprezentuje najstarszy syn króla Moabu i z czego to wynika? Jaka była pozycja Niemiec w grupie państw centralnych? Co symbolizuje mur? Jakie stanowisko wobec Niemiec zajęły pozostałe państwa centralne i co było tego powodem? Na jaką datę wskazuje słowo „wtedy”? Jaki był stosunek państw centralnych do sprzymierzonych i czym ostatecznie się to zakończyło?
(30) Co w ten sposób zakończyliśmy i co możemy powiedzieć o związanych z tym rozważaniach? Czego jest to kolejnym dowodem? Czym powinno być dla nas zrozumienie tego rozdziału? Czego dowodzi chronologiczne tło tego antytypu, a czemu zaprzecza?
(31) Jakie pojedyncze zarysy typu i antytypu Elizeusza podawaliśmy na przestrzeni ponad 11 lat? Kiedy ostatni raz pisaliśmy na ten temat coś nowego i dlaczego powstrzymywaliśmy się przed podawaniem dalszych szczegółów? Jakie epizody związane z typem Elizeusza wciąż pozostawały niejasne do końca roku 1920? Który z tych epizodów jest obecnie dla nas jasny? Dlaczego postanowiliśmy opublikować w tym tomie pewne nowe treści dotyczące Elizeusza?
(32) Ile poglądów na temat antytypu Eliasza i Elizeusza przedstawił J.F.R.? Jaki był jego pogląd na ten temat, przedstawiony w Strażnicy z lutego 1918? W jaki sposób wyprowadziliśmy go z błędu zawartego w tym poglądzie? Jaki był jego drugi pogląd na ten temat i z czego on wynikał? Z jakich punktów widzenia obaliliśmy ten pogląd? Dlaczego 6 tygodni później wyprodukował on trzeci nowy pogląd i jaki on był? Co uczynił J.F.R. po obaleniu przez nas jego trzeciego poglądu?
(33) Co uczyniliśmy z jego czwartym nowym poglądem i jaka była jego reakcja? Co w jego trzecim i czwartym poglądzie nie odpowiada faktom antytypu? Dlaczego jego czwarty pogląd jest zwykłym wybiegiem? Co i w jaki sposób obala jego trzeci i czwarty pogląd? Jaki inny element jego trzeciego i czwartego poglądu jest niezgodny z faktami? Gdzie jeszcze występują te same niespójności jego trzeciego i czwartego nowego poglądu? Do czego obecnie przystępujemy i na co mamy nadzieję?
(34) Co reprezentuje epizod z 2 Król. 4:1-7? Co reprezentuje wdowa? Co przedstawia śmierć i pozostawanie martwym przez jej męża? Kogo typem jest Elizeusz? Kogo reprezentuje dwóch synów wdowy? Kogo reprezentuje wierzyciel? Co reprezentują próby wierzyciela wzięcia obydwu synów do niewoli? Jakie represyjne środki były stosowane wobec zwolenników Towarzystwa? Co przedstawia płacz wdowy i do kogo był on kierowany? Co przedstawiają słowa wdowy, że jej mąż nie żyje? Co reprezentuje stwierdzenie przez nią, że jej mąż bał się Boga? Co reprezentuje jej skarga, że wierzyciel próbuje zabrać jej synów do niewoli?
(35) Jak i dlaczego takie skargi były odbierane przez antytypicznego Elizeusza? Co przedstawia pytanie Elizeusza o to, co wdowa posiada w domu? Jakie trzy rzeczy w symbolach Biblii reprezentuje oliwa? – omów kolejno. Co przedstawia bańka oliwy z w. 2 i czym ona była? Czego typem jest sugestia Elizeusza z w. 3, by wdowa pożyczyła naczynia z zewnątrz? Co przedstawia polecenie, by tych naczyń nie było mało? Przez kogo i dlaczego prowadzona była praca nacisku w celu zdobycia petycji? Jakie dwie gazety zostały w tym celu szczególnie użyte? Kto współpracował z nim w tym dziele i jaka była reakcja zwolenników Towarzystwa oraz opinii publicznej?
(36) O jakie naczynia proszono i w jakich okolicznościach odbywało się nalewanie do nich oliwy? W jaki sposób synowie zdobywali puste naczynia? Jakie jest znaczenie faktu, że pożyczane naczynia nie zawierały oliwy? O co nie proszono, a o co proszono w petycjach? Co jest, a co nie jest podkreślone w omawianym typie? Czego wskazówką są puste naczynia? Co zatem nie zostało ujawnione podpisującym i jak jest to pokazane w typie?
(37) Co przedstawia wylewanie oliwy z jednego naczynia do tych pożyczonych? Jakie dwie rzeczy zostały dołączone do petycji? Czego typem jest prośba matki o kolejne naczynie z w. 6? Czego typem jest odpowiedź syna, że nie ma już żadnych naczyń? Co reprezentuje zatrzymanie się oliwy? Co przedstawia przybycie wdowy i powiedzenie Elizeuszowi w w. 7, że ona i jej synowie uczynili to, co radził Elizeusz? Co reprezentuje odpowiedź Elizeusza, by wdowa sprzedała oliwę i spłaciła dług?
(38) Czego typ nie mówi, lecz wydaje się to oczywiste? Jak wyglądało to w antytypie? Kiedy rozpoczęła się działalność petycyjna, kiedy się zakończyła i kiedy zostali zwolnieni uwięzieni wodzowie? Kiedy rozegrała się historia typiczna i z czego to wynika? Kiedy wypełniły się antytypy tych wydarzeń i co jest w tym wypadku wyjątkiem? Czego to dowodzi odnośnie chronologicznego tła J.F.R.? – podaj stosowne szczegóły. Do czego epizod ten bardzo dobrze pasuje?
(39) Jaka historia podana jest w drugim epizodzie 2 Król. 4? Kogo w historii tej przedstawiają: Elizeusz, Gehazi, Szunamitka, Szunem, mąż Szunamitki, syn Szunamitki? – omów kolejno. Do czego jesteśmy obecnie przygotowani i co można powiedzieć o historii Szunamitki?
(40) Co przedstawia podróż Elizeusza do Szunem z w. 8? Kiedy to nastąpiło i co jeszcze miało miejsce w tym dniu? Co przedstawia zatrzymanie go przez Szunamitkę, by jadł chleb? Gdzie miało to początek i jakie stanowisko zajmowała większość? Co jest antytypem pokar mu udzielanego przez Szunamitkę Elizeuszowi oraz późniejszych odwiedzin Elizeusza w Szunem? Co przedstawia jedzenie przez Elizeusza? Co przedstawia chwalenie przez Szunamitkę urzędu i charakteru Elizeusza? W jaki sposób rozpoczęły się te pochwały i jak zabiegano o pozyskanie zaufania do „obecnego kierownictwa”? Czego rozpoczęciem było przeprowadzenie głosowania co do zaufania do „obecnego kierownictwa”? Czego typem jest wyrażenie „który stale do nas zachodzi”? W czym można zauważyć tę służbę?
(41) Czym z punktu widzenia Szunamitki i jej męża była jej sugestia zbudowania dla Elizeusza małego pokoju na murze? Na co wskazuje antytyp tej sugestii i z czego to wynika? Co ta sugestia przedstawia? Co przedstawiają meble tego pokoju? Od czego i kiedy rozpoczęły się wyżej wspomniane sugestie, w tym wśród ogółu braci? Co ruszyło w ślad za takimi sugestiami i co czynili antytypiczna Szunamitka i jej mąż? Kiedy i w jakich okolicznościach zostało zakończone budowanie i meblowanie antytypicznego pokoju? Z czego wynika fakt, że chodzi o władze związane z urzędem? Co reprezentuje przybycie Elizeusza do pokoju i mieszkanie w nim?
(42) Co pragnęli w związku z tym uczynić typiczny i antytypiczny Elizeusz? Jaki znany jest nam fakt związany z typami składającymi się z wielu aktów oraz ich antytypami? W jaki sposób zasada ta jest widoczna w odniesieniu do przedstawianego obecnie antytypu? Co przedstawiają słowa Elizeusza do Gehaziego, by zawołał Szunamitkę? Na jakie dwa sposoby było wystosowywane to wezwanie? Co reprezentuje odpowiedź Szunamitki na to wezwanie? Co najpierw uczynili typiczny i antytypiczny Elizeusz? Czego typem jest pytanie Elizeusza: „Co można dla ciebie uczynić”? Do czego wydaje się odnosić jego pytanie: „Czy można wstawić się za tobą do króla lub do dowódcy wojsk”? Co wydaje się oznaczać odpowiedź Szunamitki: „Mieszkam pośród swojego ludu”?
(43) Do kogo w typie i antytypie było adresowane pytanie Elizeusza z w. 14: „Co by tu dla niej uczynić”? O co pytał antytypiczny Elizeusz i jaką była antytypiczna odpowiedź? Co irytowało J.F.R. w działalności Towarzystwa? Jakie w tej kwestii było zdanie antytypicznego Elizeusza? Co reprezentuje polecenie Elizeusza dla Gehaziego z w. 15, by zawołał Szunamitkę? Co antytypiczny Elizeusz obiecał zwolennikom Towarzystwa? Jaka była reakcja typicznej i antytypicznej Szunamitki na tę obietnicę? W jaki sposób obietnica ta wypełniła się w typie i antytypie? – podaj stosowne szczegóły. W jaki sposób mówią o tym w. 17 i 18?
(44) Co stało się z ruchem publicznego świadectwa po około siedmiu miesiącach? W jaki sposób pokazana jest w typie działalność tego ruchu wśród lokalnych przywódców oraz pozostałych zwolenników Towarzystwa? O jakich żniwiarzy chodzi w antytypie i dlaczego tych zżętych błędnie traktowano jako członków Maluczkiego Stadka? Co w typie i antytypie sugeruje krzyk dziecka: „Moja głowa, moja głowa!” z w. 19? Co w symbolach Biblii przedstawia gorąco słońca? Co jest symbolicznym udarem słonecznym? W jaki sposób w antytypie doszło do śmierci dziecka? Kogo wydaje się przedstawiać sługa, któremu ojciec polecił zanieść dziecko do matki? Dlaczego antytypiczny ojciec uznał za celowe, by przypadkami powstającymi z ruchu publicznego świadectwa zajmowali się lokalni zwolennicy Towarzystwa? Czyjej opiece został powierzony ruch publicznego świadectwa? W jaki sposób ruch ten był pielęgnowany przez swą antytypiczną matkę? – podaj szczegóły aż do śmierci dziecka.
(45) Co reprezentuje pójście na górę i położenie zmarłego dziecka na łóżku Elizeusza? Co przedstawia zamknięcie przez nią drzwi za zmarłym dzieckiem? Co przedstawia poproszenie przez nią męża o sługę i oślicę w celu zabrania jej do Elizeusza? Co na ten temat podaje R 6359? Czego typem jest sprzeciw jej męża co do tej wyprawy? Na co wskazuje jej odpowiedź? Co przedstawia siodłanie przez nią oślicy? Czego typem jest jej polecenie dla sługi, by się nie zatrzymywał? Co reprezentuje przebywanie Elizeusza na górze Karmel? Czego typem jest przybycie Szunamitki do Elizeusza? Czego typem jest dostrzeżenie jej przez Elizeusza? Kto i w jakich okolicznościach został o tym fakcie powiadomiony?
(46) Czego typem jest polecenie Elizeusza, by Gehazi zapytał o zdrowie Szunamitki, jej męża i syna? Gdzie nie ukazywały, a gdzie ukazywały się te poselstwa? Co przedstawia podejście przez Szunamitkę do Elizeusza i objęcie go za nogi? Czego typem jest próba Gehaziego, by ją odsunąć i na czym polegało to w praktyce? Jakie byłyby konsekwencje tego czynu J.F.R., gdyby pozwolono mu dobiec do końca? Czego antytypem był akt J.F.R., a czego zachowanie br. Spilla?
(47) Do czego pozornie wydają się odnosić słowa Elizeusza: „Pan zataił to przede mną i nie objawił mi” i co sugeruje antytyp? Jakie dwie rzeczy zostały w antytypie ukryte przed Elizeuszem? O którą z tych dwóch rzeczy prawdopodobnie chodzi? Jaka byłaby myśl tego tekstu, gdyby prawdziwą była druga możliwość? Co należy zauważyć odnośnie zaimka to i co z tego wynika? Do której możliwości bardziej się skłaniamy i z jakiego powodu? Czym były pytania Szunamitki z w. 28 i w czym znalazły one swe antytypy? Co te pełne wyrzutu pytania niewątpliwie jeszcze oznaczały w antytypie? Co sugerują wątpliwe kwestie, na jakie zwróciliśmy uwagę w w. 27 i 28? – podaj stosowne przykłady.
(48) Z jaką myślą zgadza się polecenie Elizeusza dla Gehaziego z w. 29? Gdzie znajdował się J.F.R. w czasie antytypu w. 27, a gdzie – w. 29? Czym jest wyrażenie „przepasz swoje biodra” i w jakich okolicznościach zostało ono wydane w antytypie? Co reprezentowały laska Elizeusza oraz Mojżesza i Aarona? Czego typem jest wręczenie przez Elizeusza swej laski Gehaziemu? Czego typem jest polecenie Elizeusza, by Gehazi nikogo nie pozdrawiał i nie odpowiadał na pozdrowienia? Co reprezentuje polecenie położenia laski Elizeusza na twarzy chłopca?
(49) Na co powinniśmy zwrócić uwagę w w. 30 i jakie słowa należałoby dodać? Co jeszcze wskazuje na natężenie jej uczuć? Dlaczego nie wierzyła, by Gehazi mógł ożywić jej dziecko? W jaki sposób fakty te znalazły swój wyraz w antytypie? Czego typem jest powstanie Elizeusza i pójście za nią? Czego typem jest wyprzedzenie ich przez Gehaziego? Czego typem jest położenie przez Gehaziego laski Elizeusza na twarzy martwego dziecka i kiedy on to uczynił? Co o jego wysiłkach mówi w. 31? Jakie były dwa ostatnie przejawy takich porażek? – omów kolejno. Czego typem jest raport Gehaziego o porażce i w jaki sposób to się odbyło?
(50) Jaki fakt jest nam znany odnośnie typów składających się z wielu epizodów oraz ich antytypów? W jaki sposób zasada ta jest widoczna w próbach ożywienia ruchu publicznego świadectwa Towarzystwa przez J.F.R. oraz antytypicznego Elizeusza? W jakich wersetach pokazana jest ta jego działalność? Co w. 32 pokazuje przez przybycie Elizeusza do domu Szunamitki i zastaniu martwego dziecka na swym łóżku? Co przedstawia wejście Elizeusza do pokoju? Co reprezentuje zamknięcie przez niego drzwi przed Gehazim i Szunamitką? Czego typem jest wyrażenie „zaczął modlić się do Pana”? W jaki sposób to silne pragnienie jest podkreślone w tym wersecie?
(51) Co miało na celu położenie się Elizeusza na dziecku i czego to jest typem? Co przedstawia przyłożenie przez niego ust do ust dziecka? Czego typem jest przyłożenie jego oczu do oczu dziecka? Czego typem jest położenie jego dłoni na dłoniach dziecka? Z jakich symboli biblijnych wynikają te wnioski? Co przedstawia rozciągnięcie się Elizeusza na dziecku? Czego typem jest rozgrzanie się ciała dziecka? Jakie jest prawidłowe tłumaczenie pierwszej części w. 35 i czego wydaje się to być typem? Co oznacza wyrażenie „tam i z powrotem” i czego wydaje się być ono typem?
(52) Czego typem jest powtórne udanie się Elizeusza do pokoju, gdzie leżało martwe dziecko, i kiedy miało to miejsce? Czym na konwencji w Cedar Point zajmowali się J.F.R. oraz pozostali mówcy? Jakie było ich zaangażowanie i jego wynik? Czego objawem jest kichanie i z czego to wynika? Co oznaczało kichanie dziecka, i to siedmiokrotne? Jaki fakt podkreślało otworzenie przez dziecko oczu?
(53) Czego typem jest wezwanie Gehaziego przez Elizeusza i polecenie zawołania Szunamitki? Czego jeszcze typem jest to wezwanie? Czego typem jest zawołanie Szunamitki przez Gehaziego i jej przybycie? Co reprezentują słowa Elizeusza, by zabrała swoje dziecko? Czego typem jest wejście Szunamitki i złożenie głębokiego ukłonu Elizeuszowi? Co reprezentuje zabranie przez nią dziecka i wyjście? Z czego nie zdawaliśmy sobie sprawy, oglądając historię Szunamitki w „Fotodramie stworzenia”? W jakim czasie w stosunku do dwóch nowych poglądów J.F.R. dobiegł końca ten cudowny antytyp? Czego dowodzą fakty – co potwierdzają, a czemu zaprzeczają?
(54) Gdzie znajduje się trzeci epizod naszych rozważań i czego on dotyczy? Co wydaje się przedstawiać Gilgal? Co reprezentuje przybycie Eliasza i Elizeusza do Gilgal i udanie się stamtąd w kierunku Betel? Czego typem wydaje się powrót Elizeusza do tego miejsca? – podaj stosowne informacje z historii Towarzystwa. Co reprezentuje głód w ziemi i jak należy go rozumieć? Kogo przedstawiają synowie proroccy, zgromadzeni przed Elizeuszem? Kogo zwykle przedstawia sługa Elizeusza, a kogo i z jakiego powodu musi przedstawiać w tym przypadku?
(55) Co przedstawiają kocioł i potrawa z w. 38? Co reprezentuje gotowanie w tym kotle? Jakie jest tłumaczenie w. 39 według przekładu z kodami gramatycznymi? Kogo typem jest ten, który wyszedł na pole, by zbierać zioła? Kto rzekomo i w rzeczywistości był polnymi krzewami winorośli, jakie tam znalazł? Czym były symboliczne dzikie grona? Jakie myśli przedstawiają te dzikie grona? – podaj stosowne szczegóły. Dlaczego nie ma potrzeby podawać szczegółów innych dzikich gron? Jaki fakt przedstawia pełny płaszcz? Co przedstawia rozcinanie gron przed włożeniem ich do kotła? Co reprezentuje wkładanie gron do kotła? Czego typem jest to, że człowiek wkładający grona do kotła nie zdawał sobie sprawy, iż są one zatrute? Kto jeszcze ulegał temu samemu złudzeniu?
(56) Kto i w jakim celu rozpowszechniał drugi nowy pogląd J.F.R.? Kiedy zaczęły się kłopoty i co ten błąd sprawił? Co reprezentują typiczne krzyki i czym wyróżniał się ten nowy pogląd J.F.R.? Co przedstawiają skargi do Elizeusza? Czego typem jest krzyk: „Śmierć w kotle!”? – podaj uzasadnienie tego okrzyku. Dlaczego zwolennicy Towarzystwa nie byli w stanie zaakceptować takiego błędu? Czego typem jest polecenie Elizeusza, by przynieść mąkę i jaki był tego skutek? Czego i z jakiego powodu nie próbował wykazywać antytypiczny Elizeusz i do czego to jednak wystarczyło? Co reprezentuje polecenie Elizeusza, by potrawa została rozlana? Czego typem jest to, że ludzie jedli i że nie było w tej potrawie już nic szkodliwego? Co możemy powiedzieć o podanej powyżej interpretacji?
(57) W związku z czym swój antytyp znalazł czwarty epizod 2 Król. 4? Co znaczy słowo Baal-Szalisza i jakie jest tego znaczenie w antytypie? Komu odpowiadają trzy grupy Wielkiej Kompanii z punktu widzenia Lewitów? Która z tych grup powstała jako ostatnia i jaki ma to związek z autorem artykułu na temat „Wezwań – Przesiewań – Broni ku zabijaniu”? Do czego w antytypie odnosi się słowo Baal w nazwie Baal-Szalisza i na co to wskazuje? (58) Jakie jest antytypiczne znaczenie faktu, że człowiek, który przybył z Baal-Szalisza, przyszedł do Elizeusza? Co ten typiczny mąż przyniósł Elizeuszowi? Jakim było ziarno z w. 42? Jakie były główne rodzaje ziarna w Biblii? Co symbolizuje chleb? Ile było bochenków chleba i co one reprezentują? – podaj szczegóły. Jaki może być drugorzędny antytyp tych 20 bochenków? Czego typem jest jęczmień? Dlaczego chleb jest pokazany jako upieczony z jęczmienia w odróżnieniu od pszenicy? – podaj kolejno dwa tego powody. Jakie jest antytypiczne znaczenie słów z pierwszego ziarna? Czego typem jest fakt, że ziarno było w łuskach?
(59) Co uczynili typiczny i antytypiczny Elizeusz z tym pokarmem i jaka była reakcja antytypicznego ludu? Kogo typem jest sługa Elizeusza z w. 43? Jaki był jego stosunek do prawd podanych w tym artykule i jakie jest znaczenie liczby 100? Przy jakich okazjach podkreślaliśmy znaczenie liczby 10? Kogo przedstawia wspomnianych tutaj stu ludzi? Czego nie należy rozumieć w związku z występującą tu liczbą 100 i jak należy patrzeć na tę sprawę? Jaki był stosunek J.F.R. do duchowej uczty zawartej w tym artykule oraz innych nauk ukazujących się w Teraźniejszej Prawdzie? Jaki antytyp w ten sposób on wypełnił?
(60) Czego typem jest Elizeusz niepochwalający postępowania Gehaziego? Co propagował J.F.R. w przeciwieństwie do naszego Pastora? Jakie informacje nas cieszą? Jaki jest antytyp ponownego polecenia Elizeusza, by pokarm ten został dany ludziom do jedzenia? Jaki był stosunek wielu braci z Towarzystwa do postępowania J.F.R., szczególnie w stosunku do autora tego artykułu? Czego typem jest użycie przez Elizeusza wyrażenia: „Gdyż tak mówi Pan”? Co zawiera się w tych wezwaniach? W jaki sposób wzmocniony jest pogląd nauczany w tym fragmencie? – podaj nieprawidłowe i prawidłowe jego tłumaczenie. Co zatem Pan nakazuje? Co na ten temat swym zwolennikom mówi J.F.R., a jak uczyli prawdziwi członkowie Elizeusza? Który pogląd jest prawidłowy i do czego można porównać pogląd J.F.R.? Jakie jest znaczenie antytypu słów Elizeusza: „[To jest], żeby jeść i żeby zostawić”?
(61) Co można by uznać po pierwszym przeczytaniu i dlaczego nie może to być prawdą? Kto według nas postawił ten pokarm przed ludźmi i w jaki sposób to się odbyło? Jaka była reakcja czytelników tego artykułu? Dlaczego niektórzy nie przyjmowali jego treści dotyczącej szóstego przesiewania i szóstej broni ku zabijaniu? Zgodnie z jaką zasadą zostawiali oni tę część artykułu niezjedzoną? Jak nie powinniśmy, a jak powinniśmy rozumieć wyrażenie „według Słowa Pańskiego”? Co stwierdzamy odnośnie naszych rozważań czwartego i ostatniego epizodu z 2 Król. 4? Co antytypy wszystkich czterech epizodów tego rozdziału czynią w stosunku do trzeciego i czwartego nowego poglądu J.F.R.? – uzasadnij.