Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 362

Późniejsze niezależne działania Elizeusza

poinformowała syndykalistów, że będą oni kontrolować sowiecką Rosję (Pan ukazał mi ciebie jako króla).

      (27) Po uzyskaniu tej informacji, którą antytypiczny Chazael został namaszczony, co było wypełnieniem polecenia pokazanego w typie w 1Król. 19:15, przywódcy syndykalizmu przestali studiować literaturę Towarzystwa (odszedł od Elizeusza; w. 14). Nie wiemy, czy antytypiczne namaszczenie częściowo odbyło się przez ustne instrukcje; prawdopodobnie nie, chociaż zwolennicy Towarzystwa mogli uczynić także i to. Wtedy antytypiczny Chazael w myślach i działaniach powrócił do komunizmu w jego różnych członkach (przybył do swojego pana). Ci zapytali, jakie odnośne informacje w pismach Towarzystwa ujawniły ich dociekania w sprawie uzdrowienia komunizmu? Odpowiedź była zagadkowa (na pewno wyzdrowiejesz; w ang. „na pewno powinieneś wyzdrowieć” – przypis tł.), a była taką celowo, gdyż rozwijający się syndykaliści nie wierzyli, że mogą już bezpiecznie obalić komunizm i wprowadzić na jego miejsce syndykalizm. Być może stosownym będzie tutaj przedstawienie różnicy między tymi dwoma teoriami. Różnica między komunizmem a syndykalizmem jest następująca: komunizm odmawia jednostkom prawa do posiadania własności i angażowania się w konkurencyjną działalność gospodarczą utrzymując, że państwo jest właścicielem całego majątku i prowadzi całą działalność gospodarczą; żąda, by każdy oddał wszystko zależnie od swych zdolności państwu, zaś państwo ma udzielać każdemu według jego potrzeb. Syndykalizm natomiast przyznaje wspólną i równą miarę własności i rywalizacji kapitałowi i światu pracy w ich wzajemnej współpracy, przy czym rząd funkcjonuje jako ostateczny kontroler, jako pewnego rodzaju partner wyższy rangą. W teorii między syndykalizmem a faszyzmem w zasadzie występuje bardzo niewielka różnica bez względu na to, z jak wielkim gniewem mogą oni na siebie spoglądać. Antytypiczny Chazael udzielił odpowiedzi antytypicznemu Benhadadowi jakiś czas przed VIII sowieckim zjazdem z listopada roku 1920. Od tego

poprzednia stronanastępna strona