Epifaniczny tom 3 – rozdział 6 – str. 367
Późniejsze niezależne działania Elizeusza
(31) Kontynuujemy rozważanie naszego tematu przez zbadanie 2Król. 9:1-10, która jest typem namaszczenia konserwatywnego świata pracy (antytypicznego Jehu) przez antytypicznego Elizeusza, za pośrednictwem członków tajnej organizacji związkowej – antytypicznego syna prorockiego. W służbie antytypicznego Elizeusza występuje przerwa długości około 9 lat, począwszy od wznowienia jego pracy publicznej w roku 1920, tj. od roku 1920 mniej więcej do roku 1929, gdy rozpoczęło się namaszczanie antytypicznego Jehu. Na pierwszy rzut oka dziwnym wydaje się to, że tak wiele czynności antytypicznego Elizeusza jest pokazanych w Biblii od roku 1917 do 1920, a nie ma tam żadnego typu na jego działania przez kolejne 9 lat. Następnie pojawia się jedno wydarzenie, po czym nie ma niczego aż do czasu tuż przed śmiercią antytypicznego Elizeusza. Powód tego jest następujący: Antytypiczny Elizeusz biernością pozwolił sobie na to, by w roku 1920 dać się zepchnąć ze stanowiska kontroli przez oddanie władzy J.F.R., który wówczas przejął na siebie sferę zarządzania Towarzystwem. Ponieważ jednak służba J.F.R. począwszy od roku 1920 jest całkowicie dla Azazela, Bóg nie mógł zaszczycić jego służby (ani samego antytypicznego Elizeusza) szczególnymi sposobnościami, z wyjątkiem sytuacji, w której uwolnił się on spod kontroli J.F.R., tj. tylko przy jednej okazji – tej, związanej z namaszczeniem Jehu. Ponownie uczyni to on w akcie związanym z jego ostateczną chorobą, chociaż gdy przestanie już być rzecznikiem Pana do opinii publicznej (po śmierci Elizeusza), pamięć o nim (kości) wskrzeszą antytyp zmarłego moabskiego złodzieja, który został wrzucony do jego grobu (2Król. 13:22). Fakt ten pokazuje, że osoba, której Pan powierzył szczególną misję, nie może pozwolić sobie na odsunięcie siebie od tej misji przez ambitnych uzurpatorów, bez względu na to, jak mocno tacy uzurpatorzy naciskają na nią, by oddała swe prerogatywy.
(32) W roku 1929 nauki i literatura Elizeusza, nie J.F.R., zaczęły zwracać się do członków tajnej organizacji związkowej (Elizeusz przywołał jednego z uczniów prorockich; w. 1),